Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solid start på sesongen til Kampen for Tilværelsen vil jeg legge til. Det er en av de få norske seriene som har et særlig særpreg sammen med så og si bare Dag de siste årene. Serien er et bevis på at man ikke trenger store skuespillere og mange 100 millioner kroner for å lage noe bra. Det virker bare så det har kommet opp for norske kanaler at den eneste måten å lage gode manusbaserte serier på er å kaste penger på et bål nærmest, og at fiasko eller ikke bare kan måles i seertall på rundt 1 million.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Forskjell på å være i utvikling og ordre til serie. Fremdeles i utvikling, men ser ikke ut som noe skjer med det. Virket bare å være et oppkjøp at rettighetene fra FilmEngine bare for å styrke posisjon fremfor noe legit forsøk på å få til noe.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ehh...av alle serier Netflix kunne kjøpt opp så kjøper de opp The Returned, amerikanske utgaven av Les Revenants (som de allerede har på tjenesten både i USA og Skandinavia). Hele første episoden er akkurat det samme som i en franske originalen, bare et hakk billigere produsert, dårligere regi og litt mer kjente skuespillere som Jeremy Sisto og Mary Elizabeth Winstead.

The-Returned-2015-1421948721.jpg

Kommer 10. mars på tjenesten.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Du skjønte sikkert hva han mente. Han er ikke lettet over at Van Bargan er død, men lettet over at en av hans fire favoritter fra serien ikke er død. Synes ikke det er noe galt i det.

Forresten noen erfaringer med Agent Carter? Så den dukket opp på Netflix nylig og selv om jeg egentlig ikke har tid til å følge enda en ny serie så blir man jo nysgjerrig. Så også gjennom de to første sesongene av Bates Motel nylig. Den har stått på lista mi ganske så lenge, men fikk ikke sjekket den ut før nå. Glad jeg gjorde det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Van Bargen levde jo på overtid mht sukker-syke og hans selvmordsforsøk i 2012.....trist men ble ikke overrasket.

Lenke til kommentar

Jeg likte den, men anbefaler 30 Rock som er bedre og likt, i tillegg til å være fra samme folkene. Synes Kimmy hadde bedre tidlige episoder enn 30 Rock, men 30 Rock har også noen svært solide episoder spesielt etter sesong 1 som jeg ikke ser Tina Fey & Co klarer å toppe med sesong 1. Spørs om hva Fey & Co klarer å koke opp når sesong 2 kommer, som faktisk er ment for Netflix.

Mye bra gjesterolle i Kimmy Schmidt som 30 Rock hadde en god del av og. Fey selv, Jon Hamm (også på 30 Rock), Tim Blake Nelson og Martin Short har noen artige gjesteroller.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Har sett 30 Rock, så da passer nok denne serien bra for meg!

Vel, da er det veldig passende for deg. :) Du kommer til å se mange kule gjesteskuespillere spesielt etter episode 6 som 30 Rock-seer, selv om du har en noe ugjenkjennelig Martin Short i en av de første 6 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...