Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har HBO nordic fortsatt like forferdelig app-støtte?Har de støtte for chromecast, Xbox 360, PS4 eller Xbox One? Uaktuelt for meg å abonnere før i alle fall én av disse er på plass.

For å si det mildt så SUGER den.

Samboeren sitter og ser på Girls nå og den innebygde HBO-Nordic appen i Samsung tv'en gir faen ikke oversikt over hva man har sett og ikke sett. Casting fra telefon->Tablet fungerer heller ikke slik Netflix gjør. Gir også kun en tilgang så ser samboeren på HBO hjemme så kan jeg ikke benytte HBO på jobb f.eks.

#suger

Helt utrolig at hbo appen er så horribelt dårlig. Jeg irriterer meg så voldsomt over den appen. Netflix har en bra app, men hbo er rabiat elendig. Noen som veit om de har planer eller evner å oppdatere appen sin?

Lenke til kommentar

Det er alltid planer, men å få gjort noe med finske programmerere er tydeligvis ikke så lett ^^

Bare å vente å se om den amerikanske HBO-tjenesten som slippes før sesong 5 av Game of Thrones kan brukes via VPN. Ganske store sjanser for at både appene og tjenesten i seg selv er mye bedre enn HBO Nordic sitt.

Lenke til kommentar

FX Networks bryr seg ikke om utenlandske, fordi det ikke er deres oppgave.

Så og si alt på FX tilhører ikke selve kanalen utenfor USA. Rettighetene selges utenfor landet av andre selskaper som produserer seriene. MGM har Fargo, Sony har Justified o.s,v,

HBO har serier hvor de kanskje produserer via andre, men det er de som stort sett betaler for seriene og dermed får rettighetene på seriene utenfor USA. Forskjellen er så og si bare med co-produksjoner med BBC, som tradisjonelt uansett ender opp på de samme kanalene/stedene.

EDIT: Du hadde også Deadwood og Oz, men de rettighetene kjøpte HBO Nordic tilbake, fordi de var rett og slett ikke i bruk noe sted så vidt jeg kan huske. Eller var innholdet brukt for noe annet enn nattfyll for diverse TV2-kanaler de siste årene, og det var bare Oz.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Det gjør de nok og til en grad, men det er fremdeles produksjonselskapene som vil sitte med den betydelige makten.

Hadde FX gått inn med mer hadde de ikke tjent økonomisk nok på det tror jeg. Husk alle kanaler har som regel dyktige folk på økonomien, vil jeg ihvertfall tro. Så hvis det ville lønnet seg, kunne det har skjedd. Men de holdt på å gå i ganske røde tall bare for noen år siden, så tror ikke det å satse på Skandinavia er lurt akkurat før de har begynt å tjene noe i nærheten av hva HBO hadde rundt 2008 og fram til i dag.

Var heller ikke HBO som sto for HBO Nordic sitt inntak i Skandinavia heller, det var en blanding av rikinger og bransjefolk fra Sverige, Finland, Frankrike. HBO bare ga en tillatelse og det først, de kom først inn på banen med HBO Nordic i 2013 en gang som var 2 år etter oppstarten (innad i selskapet/utviklingen av tjenesten). Derfor også alle framtidige HBO-serier bare kommer på HBO Nordic her til lands etter 2015, fordi HBO vil ha et eksklusivt sted for seriene sine, og likevel forsetter samarbeidet med andre kanaler ut levetiden til noen andre serier (Banshee, Gettiing On, Game of Thrones, Strike Back, Girls, Looking o.s.v.).

Lenke til kommentar

Burde strengt tatt fått mindre og. Beau Willmon har mistet helt styringa på serien. Forrige sesong ble bare dummere og dummere for hver episode. Jeg savner en tv-rolle der Kevin Spacey faktisk gjorde noe ordentlig skuespill fremfor å spille det som en telefonsamtale nærmest som han gjør i House of Cards. Rollen hans er også lite var engasjerende. Mye bedre karakterer i f. eks tv-filmen Recount fra HBO eller Wiseguy, hvor Spacey spilte en veldig bra rolle over rundt et dusin episoder.

House of Cards har et så grått og kjedelig karaktergalleri. Det beste med serien er i grunn Claire Underwood og Robin Wright som får altfor lite ros for rollen hennes.

Kommer nok til å se mer enn de 3 første episodene av sesong 3 jeg har fått tid til å se på forhånd, men jeg vet ikke om jeg gidder House of Cards mer etter sesong 3. Får se om jeg gidder å binge eller se resten i nærmeste fremtid når sesongen slippes på fredag, eller bare vente med det. Blir det mer enn sesong 3 av House of Cards så blir det virkelig melking.

Netflix trenger strengt tatt heller ikke å melke ut House of Cards, når de har Bloodline og Narcos på vei. Har ikke sett mer enn et klipp av Pedro Pascal i Narcos, men han virker å være solid i serien. Bloodline har en virkelig solid start i de første episodene. Sense8 hvis det blir bra kan også endelig putte noe interessant sci-fi på tv-skjermen igjen.

Lenke til kommentar

Du er fornuftig, men jeg kaster ihvertfall inn håndkle etter denne sesongen med House of Cards.

Skulle forresten ønsket at Battle Creek var litt bedre. Premisset til serien kunne fungert som et lettbeint buddycop-show som The Unusuals eller en Dødelig Våpen-aktig serie. Dean Winters var solid i Oz og likte han godt i både Rescue Me og 30 Rock. Her er han nesten det eneste som fungerer med serien. Ellers er The Odd Couple-utgave med rufsete etterforskere. De forsøker liksom å bringe ut humor fordi en karakter (spilt av Dewey Crowe/Damion Harriman) har rare tenner?

Serien som kommer på Viaplay neste uke reklameres med å være "fra skaperen Breaking Bad", men faktum er at Vince Gilligan ikke har rørt serien siden han skrev pilotprosjektet i 2006-ish, før Breaking Bad.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

You lost me at NBC og remake.....

Se f. eks The Returned, den ordentlige amerikanske remaken av Les Revenants. Første episoden jeg så i januar er så og si shot-for-shot remake av den første episoden av den franske originalserien. Riktignok A&E, med det er akkurat slik de store amerikanske kanalene gjør remakes

Når det kommer til NBC har du riktignok også The Slap nå, som kaster bort så mye talent til egentlig en ganske god cast.

Skal jeg nevne Ironside for noen år tilbake? Free Agents? The Firm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...