Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Transparent var en fjorårets beste serier. Jeffrey Tambor gjør sin mest solide rolle i serien, og det inkluderer Arrested Development og The Larry Sanders Show. Litt mer voksen serie av seg, den graver bra inn i temaer som rase, seksualitet, døden, sexmisbruk og mye mer uten å bli flåste, feil eller belærende på noe måte. Flere gode karakterer, og en serie som er litt frisk i dagens tv-hverdag med hundre djevelbarn av Tony Soprano.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker båter, skurker og krutt. Ingen av de delene er noe morsomt i Black Sails. Haha, så waste. Jeg liker Vikings bedre av de litt mer "dårlige" dramaseriene akkurat nå. Kul avslutning på sesong 2, ble litt mer fart i serien når de kom seg vekk fra Skandinavia i sesong 2. Begynte også å fleske ut sidekarakterene til å bli noe annet enn bare rare karakterer som snakker veldig rart.

Lenke til kommentar

Etter de to siste Banshee-episodene sier jeg hopp vekk norske teater-regissører som jobber med tv. Ingen av dere kommer til å slå Magnus Martens sitt arbeid på Banshee de to siste episodene.

Synes det var artig at Deva hadde Kvelertak tskjorte i ukens episode, men nå skjønner jeg hvorfor. :p
Lenke til kommentar

Transparent var en fjorårets beste serier. Jeffrey Tambor gjør sin mest solide rolle i serien, og det inkluderer Arrested Development og The Larry Sanders Show. Litt mer voksen serie av seg, den graver bra inn i temaer som rase, seksualitet, døden, sexmisbruk og mye mer uten å bli flåste, feil eller belærende på noe måte. Flere gode karakterer, og en serie som er litt frisk i dagens tv-hverdag med hundre djevelbarn av Tony Soprano.

Endte opp med å se fem episoder på rad, utrolig deilig med en serie som er såpass "hverdagslig".

Lenke til kommentar

Wow, det _var_ en god actionsekvens... Er den representativ for kvaliteten og stilen til serien? For i så fall må jeg sjekke den ut.

Det er en slåsskamp mellom den kvinnelige hovedrollen i serien og en mindre karakter i slutten av sesong 1 som varer nærmere 9 minutter (med noe tilbakeblikk om jeg husker riktig). Mange flere slåsskamper.

Det jeg personlig digger med både Banshee og Strike Back er at kvinnene er en del av slåsskampene/actionsekvensene, og de er troverdige nok.

Vil si at jeg ikke likte Banshee så ekstremt mye før i slutten av sesong 1, men gud hvor mye denne serien begynte å lære av sine feil fra sesong 2 av spesielt. Det er få serier jeg har opplevd for tida som virkelig vet hva fansen skal ha, og faktisk gjør det uten å fordumme det så mye.

Banshee er nok det amerikanske jeg kommer på i farta som minner meg mest om actionsekvensene fra The Raid-filmene. Serien får Expendables til å virke som en barnehage.

Lenke til kommentar

Ukas The Blacklist er den episoden av serien jeg har likt mest av serien så langt. Tvers igjennom en spennende episode. Gode gjesteroller av spesielt David Strathaim som en mystisk fyr fra myndighetene, og Ron Perlman som ukas skurk. Håper ikke at NBC sitt flytte-eksperiment med å flytte den fra mandag til torsdag skader serien. For de framtidige episodene ser spennende ut. Synes ikke serien har hatt så mye interessante episoder bortsett fra de store episodene hvor hovedplottet eller noe går videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...