Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med dr. Who er visstnok at det er så utrolig ujevnt. Noe av det er visst helt fantastisk, noe suger, og det meste er 4 på terningen.

Jeg vet ikke, jeg ga meg en halvtime ut i første episode av 2005, når motivet ble forklart med "det er sånn akkurat disse alienene jobber" uten noen form for forklaring på HVORFOR!

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker den sesongen er betraktelig bedre enn jeg husker, ser serien for første gang siden den gikk i USA nærmest nå. Starta vel på serien når sesong 3, og da var jeg rundt 15-16 så mye jeg ikke husker fra serien. Sesong 4, 3 og 1 er større favoritter. Starta på sesong 3 nettopp når "Littlefinger" og Cutty dukker opp først.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Du bør se Dr.Who-episodene med David Tennant som Dr.Who! Den beste doktoren i mine øyne(har ikke sett så mye av de siste doktorene tho).

Hvilken sesong, eventuelt årstall, er det snakk om?

Jeg så nettopp ferdig serien Freaks and Geeks på Netflix og jeg må anbefale den videre. Det er en av de beste seriene jeg har sett i det siste. Jeg er overrasket over at jeg ikke har sett den serien før eller hørt om den, da den har 9,0 stjerner på IMDb og inneholder mange skuespillere som vi har sett i andre serier og filmer.

Serien består av én sesong på 18 episoder. Den ble laget i 1999 - 2000 og handlingen utspiller seg i år 1981. Som navnet antyder, er den sentrert rundt to grupper, freaks (spilles av Linda Cardellini, James Franco, Seth Rogen, Jason Segel og Busy Phillips) og geeks (John Francis Daley, Samm Levine og Martin Starr). Alle disse karakterene går på den samme skolen og de to karakterene som får mest oppmerksomhet er søsknene Lindsey, en freak, og Sam, en geek.

Samtidig som serien er veldig artig og jeg flere ganger har ledd til jeg har mistet pusten, klarer den også å være alvorlig og fortelle en interessant historie. Alle karakterene har utfordringer som de sliter med, både som grupper og som individer. Vi får se hvordan deres personlige utfordringer preger dem og deres utvikling gjennom serien. Vi får også se hvordan forskjellige bikarakterer forholder seg til dem og sine egne problemer. Alle kan kjenne seg igjen i en eller flere av disse. Gjennomgående temaer hører til den vanlige ungdomsproblematikken, som vennskap, forelskelse, kjæresteforhold, prestasjonspress og foreldre. Men serien er også innom vanskeligere og mer alvorlige temaer som religion, ytringsfrihet, likestilling, narkotika, utroskap, fattigdom, død og mobbing, som regel sett fra ungdommens perspektiv og presentert på en nyansert måte.

Serien rundet av på en god måte der karakterene i varierende grad klarte å løse utfordringene sine delvis. Og som nevnt, kan jeg anbefale andre å se den.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Du bør se Dr.Who-episodene med David Tennant som Dr.Who! Den beste doktoren i mine øyne(har ikke sett så mye av de siste doktorene tho).

Hvilken sesong, eventuelt årstall, er det snakk om?

Hans første episode var i den siste episoden av den første sesongen etter gjenopplivelsen av Dr.Who i 2005. Han debuterte som doktoren i første episode av sesong 2. Han var doktoren i 3 sesonger. :)

Lenke til kommentar

Jeg var ikke forbedret på at jeg kom til å like Togetherness med Mark Duplass og Amanda Peet. Litt mer voksen dramedy enn f. eks Girls, men det er ting som virkelig fungerer for serien som kjemien mellom skuespillerne og hvor bra Steve Zissis bærer serien enda bedre enn Peet og Duplass (Peet sin karakter starter veldig masete, men forbedres over de etterfølgende episodene). Hvis du liker Duplass-filmer som Cyrus og Jeff, Who Lives At Home vil du ende opp med å like den.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...