Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

HBO har rykket opp premieren på den Serial-aktige dokumentarserien The Jinx til februar.

the six-part documentary series exposes

long-buried information discovered during their seven-year investigation of a series of
unsolved crimes, and the man suspected of being at its center – Robert Durst, scion of
New York’s billionaire Durst family – and was made with his full cooperation

Dokumentarserien har vært i utvikling lenge før Serial, men helt klart at HBO bruker populariteten til Serial for å kunne lansere The Jinx tidligere (var forventet å bli sendt til sommeren eller høsten).

http://hbob2b.vo.llnwd.net/u/mr_twitter/December2014/thejinx.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som ikke liker House of Cards noe særlig? Har sett halvannen sesong nå, og selv om jeg ser at serien har kvaliteter, og det politiske bakteppet er interessant, så har jeg ett stort problem med serien: Jeg hater herr og fru Underwood.

De er kalde, kyniske, samtidig som de er barnslige og hevngjerrige. Rett og slett utrolig lite likandes. Forstår hva de går for, men det er lite interessant for meg å se to personer jeg hater kjempe med nevner og klør for å tilegne seg mer makt. Jeg vil ikke at de skal lykkes.

Noen som er enige? Serien har fått så mye skryt, kanskje jeg er den eneste.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke House of Cards. Kevin Spacey gjør ingenting i serien. Like givende som den gangen Bill Murray ringte inn for Ghostbusters-spillet. Eneste jeg liker noe særlig med HoC er Robin Wright, ellers så er det lite interessant den serien klarer å presse ut. Ganske forstårlig at David Fincher hopper ut av et slik rot.

Jeg elsker Spacey, har alltid gjort men HoC er en rolle så tam og repterende at det er så lite givende. Wiseguy var en mye mye bedre tv-rolle av Spacey enn House of Cards noen gang vil bli, for svake manusforfattere på den serien.

(Hopp til 1:30 utover i klippet nedenfor hvis du vil se Spacey i mye bedre tv-rolle og ikke bli spoilet for en serie du sikkert aldri kommer til å ende opp med å se).

https://www.youtube.com/watch?v=fP_wNGPdu5c

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Spørs vel om man liker politisk drama eller ikke. For min del syns jeg House Of Cards var glimrende men noen elsker og hate så :shrug:

Akkurat som jeg ikke likte Guardian Of The Galaxy, noen syns det var sykt fet og at Chris Pratt var fantastisk i den (når han egentlig ikke var det) men så skal det sies at jeg aldri har vært store Marvel-tilhengeren heller så :)

Lenke til kommentar

Begynte på The Mentalist i går, og ble overasket hvor bra dette faktisk var. Minner jo litt om Castle/Sherlock (US), der vi her har party triks/charm, istedenfor humor/clumsiness/super IQ

Simon Baker har jo en charm som er helt enestående.

Ser at den har 7(!) sesonger. Holder kvaliteten seg utover sesongene?

Lenke til kommentar

Det varierer. Men eg har holdt ut uten noe stress..

Noen irriterende enkle løsninger på tunge cliffhangere fra sesong til sesong, men ellers er det bra.

De drøyde den røde tråden fra starten lovlig lenge etter min mening, og etter at de gikk fra den har serien tatt seg greit opp igjen.

Men vi snakker ikke The Wire, Sopranos eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hadde det alltid for meg at hu var eldre, minst over 50 som Famke Janssen har blitt. Føler jeg har sett mye VG og DB-artikler rundt henne som nærmest heter "hun er 50, men fremdeles hoppende glad" når Frustrerte Fruer tok slutt.

Vel , noen eldres bedre enn andre.......se bare på kung fu ikonet Wang Jang Lee , skulle ikke tro fyren var 70 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...