Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Jeg er uenig uansett med det. Sesong 4 er høydepunktet for The Wire, og sesong 4 av Dexter var bedre enn første sesongen. Bare fordi sesong 1 er den første sesongen til begge seriene så er det ikke en bedre sesonger i mine øyne. Synes du overser litt hva som gjør sesong 4 så mye bedre enn sesong 1 av spesielt The Wire. Men uansett, what floats your boat ;)

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og hvis du faktisk hadde sett nærmere på det så ser du at kritikerne har likt serien mindre i sesong 4 enn tidligere sesonger. Se på Metacritic f. eks.

Greit nok, men er fortsatt langt frå søppel som du kaller sesong 4.

 

 

Nei det er søppel. Du kan ikke bestemme hva min personlige mening er om hva serien har blitt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dette må bli gravøl. Eg visste om et obskurt dødsfall før eg leste om det fra Elvis

Veldig mange unger i Skandinavia vokste opp med Pippi og Emil back in the day så veldig obskurt er det ikke , folk flest vet ikke hva hun het på orntli men likevel husker de henne.......obskurt ville vært f.eks at Elvis' personlige fotograf fra 50s nylig er død eller at en random SPECTRE vakt fra 007 er død ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

TV2 skal komme med humorkanal, innholdet er nesten bare serier som TV2-kanalene eller andre for lengst har spilt ihjel i reprise og Jimmy Fallon nærmest. Jeg digger Fresh Prince, men jeg vet ikke helt om folk vil løpe for å se en serie TVNorge allerede har ganske tydelig i flere år har sendt i reprise. That`s 70`s Show, South Park, My Name is Earl og Modern Family også i reprise.

TV2 kunne forsatt ha rettighetene på Louie hadde de hatt bestemt på faktisk informere og plassere serien et sted der folk kan se det. En humorkanal hadde vært passende.

TV2 kunne kjøpt opp IFC eller Comedy Central-serier som Louie-aktige Maron, Key & Peele, Inside Amy Schumer eller Portlandia ganske billig. Det virker ikke engang som at innkjøperne har tenkt tanken og går bare for for etablerte serier og programmer i reprise. Tradisjonell tv i Norge er bare med å grave sin egen død, spesielt nisjekanalene.

Endret av Maury
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vet mange er misfornøyde med Homeland for tiden, men den episoden i går var sykt spennende!

 

 

Helt syk cliff-hanger de lagde på denne episoden. Jeg skjønte vel sånn passe at det burde skje et eller annet etter fangeleveringen mot Saul, men at de skulle angripe eskorten med raketter så jeg aldri for meg! Og så kort tid etter utvekslingen da! Haqquani som skal angripe ambassaden med å gå under tunnelen som Carrie bruker! Neste episode blir så sykt spennende!

 

 

Nå må vi vente to uker på neste episode! :(

Lenke til kommentar

Alt i alt synes jeg Marco Polo neste måned på Netflix er ok serie, selv om den var litt stiv er det noe som kan forbedres over tid. Ikke noe interessant hovedkarakter, men Kublai Kahn som blir en slags hovedrolle utover i serien er en veldig interessant karakter om man er interessert i enten kinesisk historie eller Marco Polo.

 

Sammenligningen mellom Marco Polo og Game of Thrones kommer til å komme, selv om det allerede har. Marco Polo er naturligvis ikke bedre, men den klarer å variere seg på fakta og fiksjon til at ting ikke blir så altfor kjedelig som eventydramaer eller serier som holder seg mest mulig til fakta pleier å ende opp med å bli på tv. Serien har litt spillerom til å gå i fiksjon uten å overtrampe fakta som den tar i bruk også.

 

Tror jeg ikke hadde vært så interessert i serien hvis den kom i en periode hvor det er mye annet som forsatt går, men i midten av desember er en god tid for en slik serie. Men det er også noe potensiale i serien utover de to første episodene som Joachim Rønning og Espen Sandberg har regissert som jeg har sett.

 

Litt kult å se at amerikanske serier ikke bare er proppa fullt med amerikanere som er tilfelle med Game of Thrones (Funfact: Nina Gold caster for både Marco Polo og Game of Thrones). Tror jeg bare har sett 2 amerikanere så langt, og de er begge asiatiske. Casten er veldig variert med tanke på nasjonalitet, og det til tross for at karakterene er mesteparten asiatiske.

Virker også som en grei serie for Netflix å ha før Snikende Tiger Skjult Drage 2, istedenfor å bare fokusere på serier som hele tiden skal prøve å bli nye HBO. Netflix er mer kommersielt enn HBO, og det er både et mins og et pluss.

 

https://www.youtube.com/watch?v=uDpcx8yum-Y

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

De kunne jo sendt Balki og Larry på den humorkanalen.......

 

Balki : "Well , of course *not* , don't be redikolos !"

 

B med texas-aksent : "Don't be raaaaaaaaa-dikolos !"

L : "Balki......I never thought I would say this.....but could you talk the way you normally do ?"

 

Larry : "Balki , how many rivers....."

B : "Cousin......."

L : "How many rivers have you crossed *in* America......none , as in zero , as in you've not crossed rivers *in* America ??"

 

He he........

 

Happy Days er jo en annen klassiker........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Eller Mork & Mindy, NewsRadio, The Drew Carrey Show, gammelt SNL, Taxi eller King of The Hill hvis de skulle gå for eldre serier som ikke er vist i reprise i det uendelig på norsk tv de siste åra.

 

Kjempebra å ha ganske rasistiske 2 Broke Girls som trekkplaster. Virker som en klok serieskaper og person når han bak serie sammen med Whitney Cunmmings sier han får lov til å mobbe folk fordi han er homofil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...