Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sitter å ser The Wrong Mans for andre gang siden den hadde premiere i fjor. Så genial thriller-komedie. Hver episode er halvtime lang, og sesong 1 er på ca. en halvtime hver.

 

Skrev om serien litt her i denne tråden i fjor, men virka ikke så folk var interessert i den da. Matthew Baynton og James Corden (som forresten blir erstatteren til Craig Ferguson neste år) er geniale i serien som to fyrer som roter seg borti noe stort, noe som bare får folk til å gå etter dem og drepe dem.

Bra søndagsunderholdning. Sesong 1 er på bare 6 episoder, så du har sett sesong 1 ferdig på rundt 3 timer. Sesong 2 kommer forhåpentligvis neste år, ettersom sesong 2 fikk grønt lys tidligere i år.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen her som ser på High Maintenance? Nye episoder kom ut for noen dager siden! Ikke alt som er helt på høyde med det som er gitt ut tidligere (imo), men fortsatt noe av det beste av serier som lages for tiden. (Litt usikker på hvordan man skal kategorisere den, for hver episode kan vare alt fra 2-25min).

 

Til de som ikke vet hva den handler om: "The series centers around a cannabis dealer known simply as "The Guy" (Sinclair) who slips in and out of the lives of his clients – an eclectic array of New Yorkers with neuroses as diverse as the city they live in." (Høres kanskje litt tvilsomt ut, men sjeldent jeg har sett en serie jeg opplever skildrer mennesker og hverdagssituasjoner på en like god måte.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å se The Blacklist for noen måneder siden. Jeg ga opp etter tre eller fire episoder. Det var ikke en serie som tilfalt meg. Først og fremst slo hovedpersonen meg som altfor forutsigbar og psykisk ustabil til å være en troverdig FBI-agent. Jeg tror også at jeg for tidlig fikk en anelse om James Spaders karakters tilknytning til den nevnte FBI-agenten.

 

Jeg finner ikke så mange interessante serier verken på tysk eller amerikansk Netflix. Jeg så nylig Netflix' nyeste sesonger med The Walking Dead, Supernatural og Sons of Anarchy. Førstnevnte viste enda litt mer grusomme sider og falt i smak, men de to siste seriene har tapt seg. Supernatural klarte å være litt nyskapende med tanke på monstrene, men serien kom ikke så mye lenger med tanke på de store linjene og tematikken.

 

Jeg prøvde også å se Revolution, men etter seks episoder tror jeg ikke at jeg gidder mer. Plottet har noen hull, men det kunne jeg levd med. Det som ødelegger serien, er at den i altfor stor grad er en såpeopera og at hovedpersonene er veldig svake, overflatiske og inkonsistente. Tilsynelatende uten grunn kvitter serien seg også med karakterer før man rekker å få et forhold til dem.

 

NRKs Side om side er artig og grei underholdning under frokost, lønsj og kveldsmat, men den varer ikke så lenge og jeg foretrekker serier som er mer spennende og dramatiske.

Lenke til kommentar

Begynte å se på Suits sammen med kona her om dagen. Falt i smak hos begge egentlig. Tror vi har sett 7-8 episoder. Ikke den aller beste serien i verden, men god underholdning. Klippingen i serien, de klisjefulle bybilde-klippene og den til tider store bruken av one-linere irriterer meg litt, men er overlevbart. Så får vi se om jeg klarer å holde på interessen

Lenke til kommentar

Første sesongen var mesteparten elendig etter de par første episodene synes jeg. Serien tok seg opp i sesong 2, og synes de 3 første episodene av sesong 3 som jeg så tidligere i høst var greie. Generelt var sesong 2 mye bedre enn den første etter de par første episodene. Liker det Snowden-aktige plottet i sesong 3, til tross for at det ikke er utrolig originalt så fungerer det for The Newsroom.

 

Synes det er til tider for mange som sier at "sesong 1 var alltid det beste" som at det er det vanligste svaret når det kommer til når en serie var bra. Faktisk er det omvendt synes jeg. Som oftest er serier som er bra på sitt beste etter første sesongen når serien og karakterene får utviklet seg som. f. eks Dexter, Breaking Bad, Six Feet Under, Oz, The Wire, Mad Men, The Sopranos, The Good Wife, NYPD Blue o.s.v.

 

Synes det er nesten noe tv-seere har "arvet" på grunn av oppfølgere for store filmer. For oftere på film har jeg et inntrykk av at første filmen i en film-serie eller trilogi er bedre enn de som kommer etter enn første sesongene av serier mot senere sesonger.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Uenig i The Wire og Dexter - der var sesong 1 klart best. Ellers er jeg enig i regelen din.

 

Synes du ikke Trinity-killer var noe bra? Personlig synes jeg det var høydepunktet til Dexter. Var en sesong som ikke endte i rutine, pluss at sesongen faktisk hadde en fascinerende skurk.

 

The Wire sesong 1 var bra, men det var i sesong 4 at serien viste hva den hadde oppnådd. Det er en perfekt sesong om hvor ødelagt byen er, samtidig som den gjør noe nytt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...