Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cliff Martinez sitt soundtrack i The Knick er undervurdert. Ypperlig brukt. Søren hvor perfekt det brukes i en serie som visuelt sett er så langt unna stilen til Martinez som overhode mulig. Det passer så perfekt med situasjonene eller karakterens situasjoner sammen med skuespillet og den fotografiske stilen til Steven Soderbergh. For en måte å avslutte sesong 1 på.

Lenke til kommentar

BBC driver visst å prøver å melke rettighetene til Doctor Who nå for høyest mulig pris etter at folk begynte å gi bud i fjor for rettigheter igjen etter/ved salgsmessa MIPCOM i august (eller september) for salg og kjøp av tv-program internasjonalt. Netflix sitt Doctor Who-innhold er bare gammel, helt andre rettigheter.

 

NRK sparer penger nå, så tror de kommer til å bare holde på sikre kort som serier med noe som Sherlock og Downton Abbey-størrelse framover hvis de går for noe nytt. Doctor Who ville helt klart vært der, hvis prisen hadde vært tolerable.

 

BBC/BBC Worldwide er også noen av de verste på å selge rettigheter på serier til utlandet. BBC gjør det så vanskeligst for folk som kjøper inn, og gir som oftest lite valgmuligheter (eller så oppgir de aldri noe viktig informasjon). Du kan se på hva de gjorde med The Honourable Woman nå nyligst. Der kappa de opp episodene til 50 minutters avsnitt slik at narrativet bare gikk til helvete med en omklipp fra 1 timers-avsnittene seriens 8 episoder var ment å være. Så utgaven på f. eks HBO Nordic eller i noen andre europeiske kanaler er ganske dårlig iforhold til originalen.

 

BBC skylder på slike tilfeller at det har med rettigheter til musikk å gjøre, men det er veldig sjelden at det faktisk er faktum. Se på Mad Men liksom, AMC brukte Tomorrow Never Knows fra The Beatles i en episode, uten at det var noe problem når det om til rettighetene rundt om i verden.

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er halvveis i Last week tonight med John Oliver og det anbefales sterkt. Han er spot on med alt han sier. Har ikke sett mye talkshow før, noen andre gode som er litt i samme gate?

 

The Daily Show with Jon Stewart, som også er grunnen til at John Oliver fikk sitt eget show av HBO. Dette etter at Oliver etter å ha vært korrespondent i flere år gjorde en jævla god jobb i fjor sommer vert i flere uker mens Stewart regisserte og spilte inn filmen Rosewater.

 

http://thedailyshow.cc.com/videos/le2xsr/a-john-oliver-retrospective

 

 

The Daily Show holder seg gående bra synes jeg, men Last Week Tonight ble mye bedre spesielt etter den første måneden eller 2. Det beste lagd innen satire program som The Daily Show også er.

The Cobert Report er også i likhet med Last Week Tonight noe som har kommet på grunn av The Daily Show med Stephen Colbert. Men personlig liker jeg The Daily Show best. Real Time med Bill Maher er litt mer politisk-fokusert, og jeg er ikke så personlig stor fan av showet lengre som jeg var for noen år tilbake lengre. Men jeg ser på det fra tid til annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...