Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan til dels skjønne hvorfor folk setter sesong 2 under de andre. De to-tre første gangene jeg så serien gjorde jeg det samme. Negergangsterne er jo jævlig tøffe, og savnet av de ble veldig stort etterhvert. Men etterhvert innså jeg at dette kanskje er den sterkeste sesongen. Men i dag sliter jeg egentlig med å velge favoritt. Alle sesongene er så jævlig bra.

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Gleder meg til et nytt Lynch/Frost-samarbeid. At handlingen er lagt 25 år etter virker fornuftig. Da har man muligheten for å bruke flere av skuespillerne igjen.

 

Sesong 5 er den dårligste. Min rangering er enkel: 1,3,2,4,5. Den kunne ikke vært stort enklere!

Serieavslutningen var skuffende. Synes sesong 4 er den beste.

Lenke til kommentar

Mer Twin Peaks? Hva er vitsen? Å legge handlingen til 25 år etter betyr bare at alt som er skjedd før ikke har noen betyding lengre, så det vil bli en helt ny serie med (nesten) bare nye folk. Hvorfor ikke lage en helt ny serie i samme stil i stedet? Ta spill som et eksempel. BioWare følte seg for bundet til faste regler med Dungeons & Dragons, så de lagde sin egen franchise med Dragon Age. Dermed fikk de beholde alt som var bra med Baldur's Gate, men hadde samtidig veldig mye frihet til å gjøre hva de ville. Det samme gjør de fleste andre spirituelle oppfølgere, som Torment og Pillars of Eternity. I stedet for å bare leve på navnet Twin Peaks (som mange av dagens unge ikke kjenner til engang) burde de ha laget noe helt nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer Twin Peaks? Hva er vitsen? Å legge handlingen til 25 år etter betyr bare at alt som er skjedd før ikke har noen betyding lengre, så det vil bli en helt ny serie med (nesten) bare nye folk. Hvorfor ikke lage en helt ny serie i samme stil i stedet? Ta spill som et eksempel. BioWare følte seg for bundet til faste regler med Dungeons & Dragons, så de lagde sin egen franchise med Dragon Age. Dermed fikk de beholde alt som var bra med Baldur's Gate, men hadde samtidig veldig mye frihet til å gjøre hva de ville. Det samme gjør de fleste andre spirituelle oppfølgere, som Torment og Pillars of Eternity. I stedet for å bare leve på navnet Twin Peaks (som mange av dagens unge ikke kjenner til engang) burde de ha laget noe helt nytt.

 

Hvorfor så stressa? Du/vi har ikke fått nok til detaljer til å faktisk påpeke at det ikke er noe vitsen i det. Skeptisk jeg og, men jeezh....

 

http://www.hitfix.com/whats-alan-watching/mark-frost-on-the-twin-peaks-revival-we-had-to-go-somewhere-new-and-different-and-even-more-startling

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Spent på kveldens premiere av Homeland (på Sumo)! Sesongen (de første episodene?) fikk 5 i Aftenposten, så det blir forhåpentligvis bra.

 

Tar du skrittet til å se på amerikanske anmeldere som er dyktige tv-kritikere så er det mye mye lavere.

 

http://www.huffingtonpost.com/2014/10/02/homeland-season-4-review_n_5922970.html

 

http://time.com/3457360/homeland-recap-season-4-premiere/

TV2 har bare sendt ut screenere på Homeland til bare TV2-vennlige nettsteder og store tabloider (som oftest ikke gjør noe med anmelderkopier). De har ikke sendt ut til nettsteder eller aviser som har kritisert Homeland tidligere, som Serienytt, Filtermagasin eller Dagsavisen (som har en av de beste norske tv-kritikere akkurat nå i Reidar Spigseth).

 

Anmelderen i Aftenposten (Asbjørn Slettemark) du henviser til jobber også i TV2, og er Homeland-fanboy. Filmpolitiet kritiserte ikke Homeland under sesong 2 eller 3, og sa serien var bra da (Nå hyller de sesong 4).

 

Det er tydelig at TV2 prøver å styre kritikken her, fremfor å la alle som skal få tilgang som HBO, Netflix, Fox Norge, TVNorge og mange andre gjør i Norge når det kommer til anmelderkopier.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...