Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Vet du spisser ting nå, men hvis nå mot formodning preferansene til en fyr er nettopp action og skyting og slåssing og han synest andre ting er kjedelig, er det da feil?

 

Eg tror det er fullt mulig å ikke like the wire. Og hvis man gjør det så burde det på en måte være ok.

 

Men AllFather bør argumentere litt for det......

 

 

Selvfølgelig er det ikke feil. Hadde det vært feil, hadde jeg sagt at det var feil, noe jeg ikke gjorde. Folk får like og mislike akkurat det de vil.

 

Og selvfølgelig er det fullt mulig å ikke like The Wire. Hvorfor i alle dager skulle det ikke væt det? Er sammen med en flott frøken som ikke liker The Wire, så at det er fullt mulig å ikke like The Wire er jeg blitt ganske klar over. Hun liker kun en av mine topp 5-serier (og det er True Detetive som hun syntes var helt OK), og jeg synes ikke det er hverken feil eller merkerlig. Helt fair, det.

 

 

Ikke alt som skrives på det store internettet er ment å bli tatt så jævlig seriøst.

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke alt som skrives på det store internettet er ment å bli tatt så jævlig seriøst.

 

Skriver jo at eg vet du spisser innlegget ditt, så ikke ta den da...

 

Du ble sitert, men var like mye til mange andre her inne. Hvis man misliker en serie "eliten" liker får man som regel høre det, og motsatt.

 

Men som sagt: Allfather kan da si noe om hva som er så ræv med serien mange anser som det ypperste laget for tv....

Lenke til kommentar

 

Ikke alt som skrives på det store internettet er ment å bli tatt så jævlig seriøst.

 

Skriver jo at eg vet du spisser innlegget ditt, så ikke ta den da...

 

Du ble sitert, men var like mye til mange andre her inne. Hvis man misliker en serie "eliten" liker får man som regel høre det, og motsatt.

 

Men som sagt: Allfather kan da si noe om hva som er så ræv med serien mange anser som det ypperste laget for tv....

 

Han spisset ikke innlegget, han brukte sarkasme for å gjøre narr av folk som klager på at andre ikke liker det de selv liker.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Nettopp sett første episode av Star Wars: Rebels, og kan trygt anbefale den. Handlingen foregår femten år etter episode 3, noe vi ser rimelig kjapt. Seriøst, det tar under ti sekunder før vi har første Star Destroyer, og vi får alt fra stormtroopere til TIE-fightere her. :p Karakterene er lette å like, og handlingen lover svært bra for veien videre. (Selvsagt er det rebellene fra episode 4 vi snakker om her, i et svært tidlig stadie.) Kanskje litt mange klisjéer her og der, men pytt. The Force is strong in this one. :D

Lenke til kommentar

Har vurdert å titte på disse Star Wars animerte seriene, men... er de ikke veldig barnslige? :hmm: Jeg er godt over middels interessert i universet, hvis det har noe å si :)

La meg si det på denne måten: Du vet den Ninja Turtles-serien på Nickelodeon? Sesong tre startet akkurat, og første episode er på mange måter en rip-off av Friday 13th. Vi snakker machete, hockeymaske, Jason med posen over hodet (fra den andre filmen), hodet til moren på alteret (flaske her), selv en kort scene fra den første filmen der en person holder en øks klar til å slå (med nærbilde av øksen), og øksen hugger ned på ett eller annet. I filmen traff øksen en person, men det skjer logisk nok ikke her. Men likevel, nærbildet av øksen er akkurat det samme. Bare for barn? Vel... :p For den saks skyld er introen til denne episoden tatt rett ut fra tegneserien og den første filmen, med en bevisstløs Leonardo i badekaret, og Raphael som sitter og passer på ham, April som narrator og alt det der. Tror de fleste av dagens barn vil miste det meste av referansene i denne episoden, for å si det sånn... :p

 

 

Poenget er at "animert" ikke er en kategori i seg selv. Jeg vil heller si sånne serier er "familievennlige" enn "barnslige". Star Wars: Rebels blir nok ikke like mørk og dyster som Clone Wars på sitt verste/beste, men stilen er mye av det samme som de tre første filmene. Likte du de originale filmene vil du nok like Star Wars: Rebels også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vurdert å titte på disse Star Wars animerte seriene, men... er de ikke veldig barnslige? :hmm: Jeg er godt over middels interessert i universet, hvis det har noe å si :)

 

Hvis du er godt over interessert i universet så passer Rebels, selv om Clone Wars er kanskje er bedre var Rebels var greit nok. Serien er skrevet smartere enn flere serier ment for voksende på amerikanske kanaler uansett når man tenker over det. Trenger liksom ikke engang å gå så lavt for Mysteries of Laura for å finne eksempler på det :p

Lenke til kommentar

Må som vanlig slenge inn min standardiserte kommentar når The Wire er oppe til diskusjon.

 

Se den, The Wire er best. Sopranos er nesten best. SFU er også der oppe. Har du ikke sett disse 3, vel, så gjør noe med det.

Ferdig med sesong en nå av The Wire og den var veldig bra. Men bedre enn Sopranos var det ikke. Får se om nivået hever seg over de neste sesongene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har vurdert å titte på disse Star Wars animerte seriene, men... er de ikke veldig barnslige? :hmm: Jeg er godt over middels interessert i universet, hvis det har noe å si :)

 

Hvis du er godt over interessert i universet så passer Rebels, selv om Clone Wars er kanskje er bedre var Rebels var greit nok. Serien er skrevet smartere enn flere serier ment for voksende på amerikanske kanaler uansett når man tenker over det. Trenger liksom ikke engang å gå så lavt for Mysteries of Laura for å finne eksempler på det :p

Det er alt for tidlig å si hva som er best. Rebels har bare hatt en episode, så skal man sammenligne må man utelukkende sammenligne Clone Wars-filmen og den første episoden av Rebels, for å se hva som har best potensiale. Jeg vil si Rebels, fordi det er mye nærmere originalfilmene, og ikke foregår i det forhatte Prequel-universet. Liker også den grafiske stilen til Rebels mye bedre.

Lenke til kommentar

 

Må som vanlig slenge inn min standardiserte kommentar når The Wire er oppe til diskusjon.

 

Se den, The Wire er best. Sopranos er nesten best. SFU er også der oppe. Har du ikke sett disse 3, vel, så gjør noe med det.

Ferdig med sesong en nå av The Wire og den var veldig bra. Men bedre enn Sopranos var det ikke. Får se om nivået hever seg over de neste sesongene.

 

 

s1 er imo den svakeste sesongen av the wire. Gleder meg til å se hele serien på ny, mulig jeg endrer rekkefølge på hva som var best/verst da. Sesong 4 er rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar

Jack Burton har aldri hatt mer rett.. En helt korrekt rull av terninger! :)

Selv har jeg aldri skjønt hva folk ikke liker så godt med sesong 2, da det er den folk flest trekker frem som den dårligste av de 5, men selv synes jeg den er helt kanon!


Frank Sobotka!!

 

 

 

Edit: BuRton .

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...