Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Det er helt klart ting som kan forbedres i en HBO-utgave, og helt klart ting som kan legges til. Gillian Flynn som manusforfatter og David Fincher på regi for alle episodene (sikkert 6 episoder per sesong) er en lovende tanke. Liker hvordan Fincher ser ut til å ha gått over til HBO nå, utvikler også en noir-serie med James Ellroy (LA Confidential).

Han virka ikke så særlig interessert å drive med House of Cards etter sesong 1, som er forståelig spesielt hvis Ted Sarandos & Co driver å blander seg inn i det kreative litt for mye som har vært mer og mer chatter om den siste tiden. Fincher hadde bare litt med markedsføringa og ga lapper under produksjonen i sesong 2. Kommer ikke til å være delaktig i produksjonen av sesong 3.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

EDIT: Savner MadTV :( Skulle ønske de kunne legge det til Netflix.

 

 

 

Hvis du savner MadTV burde du sjekke ut Key & Peele. Spesielt etter sesong 1.

 

 

Sittet og sett de tre første episodene av Key & Peele nå, veldig etnosentrisk, men veldig morsomt også, og minner en del om MadTV :) Og de har noen bra gjesteroller... som Modern Family's Ty Burrell (Phil) som nazist.

 

Gotham fortsatte bra, og jeg elsker den mørke og gammeldagse New York art deco stilen, men jeg synes fremdeles ikke barneskuespillerne passer inn i serien, og håper disse får mindre plass etterhvert. Sorry, men dette skal handle om Gordon og et mørkt og korrupt Gotham, ikke alle superheltene som barn. Den serien passer bedre på Nickelodeon eller no.

 

Person of Interest er jeg så glad for at er tilbake. Elsker den. Gårsdagens episode intet unntak. Anbefales til de som ikke har sett den eller ga opp i den noe repetitive og serialiserte første sesongen. Den tar ikke av før uti sesong to.

Lenke til kommentar

Trenger ny serie å se på!

Har nettopp sett ferdig Chuck, gøy serie. Før det var det White Coller som var kjempebra også.

Men hva nå!! Må ha noe lignende White Collar og/eller Chuck.

Anbefalt Sons of Anarchy så skal se på det, men er det noen andre? Så pilotepisoden av Elementary, greit det men var litt trist bilde, mørkt, grått og slikt.

Lenke til kommentar

Mulig jeg må ta opp igjen PoI, aldri helt forstått hvorfor flere her inne snakker så varmt om den - men ser nå at jeg nok ga opp for tidlig. Tror jeg klarte 5-6 episoder ut i første sesong før jeg heller fant noe annet.

 

 

Tror veldig mange gjorde det samme. Første sesongen er veldig serialisert. Man har hovedpremisset som er greit ok, også redder de noen i hver episode, og det er hele greia. Så ved slutten av første sesong aner man at noe er i gjære, men det tar ikke av før et godt stykke ute i andre sesong, i min oppfatning. Andre halvdel av andre sesong og tredje sesong er... episke :) Fjerde sesong er også godkjent så langt.

Lenke til kommentar

Utopia og Criminal Justice er jo nettopp serier som kan fungere globalt, satt til andre land enn UK, spesielt med de manusforfatterne og produsentene bak. Jonathan Nolan bak Westworld er det beste valget infact til å stå bak en Westworld-serie også.

 

The Brink er forresten ganske lovende. Utrolig morsomt manus, god cast og passende produsenter bak for en politisk sitcom.

Lenke til kommentar

Hadde du faktisk sett på hvordan britiske serier gjør det i USA generelt så jo, det er en stor grunn til at remakes gjøres. Trist nok er bare noen få prosent av det noe som ender opp med å være noe bra. Utopia med David Fincher på regi og Gillian Flynn er en svært spennende tanke, noe som man vil forstå hvis man kjenner til Utopia og ser Gone Girl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...