Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Broadchurch-remaken er like mye Chris Chibnall sitt verk som amerikanerne hos Fox. Litt morsomt hvor ivrig han var på å få igang Gracepoint. Han kunne heller skrevet noe originalt for amerikanerne, enn en remake av en av hans beste serier. Fyren viste jo potensiale i The Great Train Robbery også.

 

The Bridge har overgått Broen så jævlig denne sesongen. Utrolig hvordan de har utformet narkokrigen mellom Juarez i Mexico og El Paso i Texas på den. Sesong 2 av Broen var mye elendighet, og neste uten Kim Bodnia blir nok bare enda mer svak. The Bridge har hele tiden vært en serie med mye potensiale, karakterer som alene fortjener en egen serie både på grunn av historien deres, skuespillerne og kvaliteten i manuset rundt dem (ihvertfall karakterene til Annabeth Gish, Thomas M. Wright og duoen Matthew Lillard og Emily Rios).

 

På Shameless trenger du bare å se amerikanske. Den amerikanske har overgått den britiske for lenge sida. Nesten litt utrolig med tanke på serien var skrevet rundt William H. Macy (som er noe av det svakeste med serien synes jeg, men fremdeles en ting jeg liker med serien).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Les Revenants / The Returned (Fransk)
Braquo (Fransk)
Puberty Blues (Australsk)
Gomorrah (Italiensk)

Rake (Australsk)

Il capo dei capi (Italiensk)

 

F. eks.

 

Men det er nok mye du ikke har sett av amerikanske serier også som er verdt å sjekke ut. Bare uten eksempler er det ikke mye å gå på. Men du finner mye bra amerikansk om du går utenfor komfort-sonen.

 

Eksempelvis gjorde jeg det selv veldig mye The Good Wife som var litt for mye for meg når jeg sjekket ut serien først et generisk såpe-aktige juridisk drama. Holdt ut, og nå ser jeg for den undervurderte (spesielt her til lands) og fantastiske juridiske og politiske dramaserien den i grunn er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...