Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men ikke for alle. Serien ble veldig bra i sesong 4. Var litt grei-bra de første sesongene. Helt klart en serie som utviklet seg positivt, selv om det tok en stund.

Virkelig? Jeg synes selv at sesong 3 var den dårligste. Stereotypisk bad guy, og generelt noe tamt plot. Den tok seg opp i fjerde, men jeg likte veldig godt 1 og 2 også. Det kjipe med sesong 5 så langt er at den mangler seriens desidert feteste karakter.

 

 

Jeg synes også at den tapte seg pga. fraværet av James Darmody.

 

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Hver har sin personlige smak.

 

Likte sesong 3, var litt spagetti-gangster show med Bobby Cannavale (selv om han gjorde rollen så bra han kunne), selv om jeg også synes den var til en grad en storetypisk rolle. Men det jeg likte godt den sesongen var måten den fortalte Richard Harrow-historien den sesongen var like bra hvordan den fortalte det i slutten av sesong 2, som måtte skje. Dette var rett og slett et bra stykke fortelling hvis du faktisk ser på det. Hvordan Richard bare var ment for en ting i livet som de tok perfekt videre ut i sesong 4.

 

For å sitere meg selv:

 

"Boardwwalk Empire er hensynsløs og endrer seg ikke. Den har ikke noe nostalgi, eller er noe særlig mer sentimental enn sin hovedkarakterer Enoch «Nucky» Thompson (Steve Buscemi). Det er ikke en serie som er ute etter å gjøre ting komfortabelt med å spare livene til...."

 

Boardwalk Empire er ikke en halv-ass serie eller en crowd-pleaser som mange andre serier som holder på karakterer så lenge mulig bare fordi de vet at folk kommer å ser på for dem. Se hvordan det gikk med Dexter til slutt. Se hvordan det gikk med Homeland f. eks i sesong 2/3. Det er nok av serier som tar vare på karakterer lengre enn nødvendig, slik at de til slutt ender opp med å henge rundt som daut kjøtt i flere sesonger, eller episoder.

 

Boardwalk Empire er en serie som ikke egner seg vurdere ut ifra episode-for-episode, men heller historien den forteller hver sesong. Terence Winter har en så annerledes måte å fortelle historiene på enn så mange andre nå.

 

Angående spoiler:

 

 

Som jeg i grunn sa litt ovenfor så hadde ikke serien troverdig levd videre uten at enten Nucky eller Jimmy ville gått i live. At Jimmy ble borte er et savn, men jeg synes både Richard Harrow og Nucky var mye mer interessante karakter enn Jimmy ved siden av Nucky.

 

Likte Michael Pitt, men karakteren hans hadde ikke noe mer å gjøre på serien. La serier fortelle sin historie, la den få lov til å gjøre en troverdig historie fremfor bare lykkeland i lekeland hele tida som mesteparten har.

 

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hvordan utvikler Supernaturals seg? Jeg likte ikke den første episoden, men har hørt at det skal være en veldig god serie. Så, blir det bedre?

God underholdning igjennom 8 sesonger, som jeg har sett (disse ligger også på Netflix om jeg ikke husker feil). De første sesongene har avsluttende episoder. Brødrene får en ny sak i hver episode. Det er alltid et sub-plot da.

Utover blir sesongene mer sammensveiset og senere blir serien bare mer og mer samme plot (ikke ny sak hver episode).

 

Er du fan av det supernaturlige er denne serien absolutt verdt å få med seg.

Lenke til kommentar

Så du sier at alle serier som ble kansellert tidlig er middelmådig? Du snakker igjen om en ting du ikke har sett, du bare antar at en serie som New Amsterdam var middelmådig, mens Forever som gjør akkurat det samme er automatisk bedre fordi den går på en annen kanal. Den Star Wars-kommentaren var bare flåste oppi denne diskusjonen.

 

Nei, jeg sier at basert på det jeg googlet frem, så virker det som om New Amsterdam ikke falt i smak hos verken publikum eller kritikere, og nesten ingen så den.

 

Det er jo du som antar at fordi serien er lik en annen serie så er den automatisk søppel :)

 

 

Bingo til Thommesen.

Hvordan vet du egentlig det om du ikke har sett den selv? :p

 

Personlig ser jeg nesten aldri slike serier til vanlig så det er kanskje derfor jeg ikke finner den derivativ. At den ligner på en serie ingen så på er meg derfor totalt likegyldig.

Lenke til kommentar

Nei, jeg sier at basert på det jeg googlet frem, så virker det som om New Amsterdam ikke falt i smak hos verken publikum eller kritikere, og nesten ingen så den.

Det er jo du som antar at fordi serien er lik en annen serie så er den automatisk søppel :)

Hvordan vet du egentlig det om du ikke har sett den selv? :p

Personlig ser jeg nesten aldri slike serier til vanlig så det er kanskje derfor jeg ikke finner den derivativ. At den ligner på en serie ingen så på er meg derfor totalt likegyldig.

 

 

Jeg antar ikke det, nå må du faktisk lese hva folk sier (ikke bare leve i din egen boble) Jeg sier at det ødelegger inntrykket av serien, hvis en serie ikke klarer å komme opp med noe originalt eller fengende nok så er det som oftest ikke noe verdt å følge med videre på. Jeg sier ingenting om at det blir automatisk crap.

 

Hadde du også lest ordentlig hadde du også fått med deg at jeg har sett både Forever og New Amsterdam. Førstnevnte var mest crap, leser du også hva kritikerne sier så er også Forever av disse to mest crap. New Amsterdam var grei, mens Forever får crap-stemplet.

Lenke til kommentar

Angående Boardwalk Empire så er det en serie jeg følger med på og liker (ellers hadde jeg ikke giddet det), men det et eller annet som ikke stemmer. Serien klarer ikke å dra meg i like stor grad inn i historien(e) og karakterene som andre serier, slik at jeg ovenfor flere av karakterene og det som skjer egentlig er litt likegyldig. Eneste jeg har hatt sansen for er Harrow og Chalky. Nucky selv har aldri klart å engasjere meg, i hverken positiv eller negativ retning. Og Margaret har jeg aldri likt i det hele tatt. Det er litt synd fordi det er en kul setting og mange fete skuespillere.

 

Men sesong fire var god. Kan hende jeg likte den bedre enn de tidligere sesongene siden jeg binget den og da kom helheten bedre frem.

 

De to første episodene av sesong fem er igjen greie, gøy med tilbakeblikk, men vi får se hva som skjer videre.

Lenke til kommentar
mens Forever får crap-stemplet.

 

 

Det er jammen bra kritikerne, som har sett alt som går på TV og gjerne har sære smaker, ikke alltid er representative for publikum. Som sagt: spiller liten rolle for meg så lenge jeg liker serien. Og jeg er tydeligvis ikke alene. Nå er det early days, men så langt har serien gode ratings, til tross for at den var oppimot bla. Person of Interest, som jeg elsker.

 

"ABC’s top rated Tuesday 10pm fall series debut in 4 years among Adults 18-49. Forever retained 100% of its Monday preview in Adults 18-49 and was up 8% in Adults 18-34."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken serie skal jeg begynne på:

 

1. Twin Peaks

2. Arrested Development

3. Orphan Black

 

Twin Peaks har jeg enda ikke rotet meg til å se. Har sett piloten et par ganger med noen års mellomrom, men kommer liksom aldri videre.

 

Arrested Development synes jeg var utrolig oppskrytt. Bare sånn passe morsom. Likte sesong 4 best pga konseptet der.

 

Orphan Black så jeg og kona i sommer. Sesong 1 var veldig bra og spennende, så synes jeg det fløt litt ut utover i sesong 2, men absolutt verdt å se. Vurderer å se Intruders fra samme skapere etter jeg har sett ferdig Dollhouse.

Lenke til kommentar

Sesong 1 av Transparent var solid. Forventet virkelig ikke at jeg skulle like serien såpass, selv om jeg likte piloten. Jill Solloway (Six Feet Under) gjør nok den beste post-Six Feet Under prosjektet en av sentrale produsentene der har gjort.

 

God miks av Six Feet Under og Enlightened, to serier jeg ihvertfall har likt godt. Jeffrey Tambor fra Arrested Development takler en mer dramatisk rolle enn hva vi er vandt å se han i utmerket. Veldig spent på å se hvordan Amazon tar denne serien videre. Vært en av årets overraskelser sammen med BoJack Horseman og You`re The Worst (serier som jeg ikke helt var kjøpt på, men som har overrasket meg helt).

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...