Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående Ducktales/Ole, Dole og Doffen på eventyr, kommer jeg med en liten brannfakkel: Min personlige mening er at den norske dubbinger her er på nivå med originalstemmene. Klart, vi har ikke en skotsk Skrue, men det fungerer veldig bra allikevel.

Enig den norske var det kvalitet over :)

Men orginalen er selvfølgelig best men det er det jo nesten alltid :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

De siste seriene jeg har sett er Fargo og Hemlock Grove, driver nå på og pløyer gjennom siste sesong av Prison Break. Etter det tror jeg det blir Hannibal.

Fargo var dritbra.

 

Er fan av vampyr og varulv mytologien, men syntes Hemlock var litt rar, likte den britiske Being Human bedre.

 

Hannibal var ekstremt bra. Litt treg i starten, men ikke gi deg av den grunn.

 

 

Edit: Lurer på om Teen Wolf er verdt å se? Noen som anbefaler den?

 

 

Den første sesongen (og s02) av Being Human var bra, men etter det gikk det nedover. Hemlock Grove litt spesiell kansje, men etter to sesonger er jeg veldig veldig fornøyd. Liker Hemlock bedre enn Being Human (kansje fordi jeg synes den dalte sånn). Ser fram til sesong tre av Hemlock, for det må det vel være? Teen Wolf prøvde jeg vel ett par episoder av, men falt ikke i smak. Prøver muligens igjen senere. Og ja, nå er vel siste sesong av True Blood også kommet. Det må jo sees. Og snart begyner Once Upon a Time igjen. :D

Lenke til kommentar

Sesong 2 av Being Human synes jeg er den dårligste av de tre første sesongene. Første er kjempebra, mens treern får tilbake serien på rett sport etter sesong to. Sesong fire og fem er stort sett ålreite, men det blir aldri det samme med den nye gjengen.

 

Det værste med den norske DuckTales-døbbinga, er uttrykket "milde makaroni". Ellers er jeg vel preget av at serien var en stor favoritt i barndommen, slik av dubbinga er det jeg husker og liker best. Sett det i senere år med originalspråket, og jeg er enig i at det kanskje er best, men for meg er den norske versjonen favoritten

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

 

The Comeback med Lisa Kudrow. Bra serie?

 

Bump. Noen som vet om serien er verdt å bruke tid på? Så den hadde noen nominasjoner en gang i tiden.

 

 

Det er Lisa Kudrow sin beste rolle. Hvis du liker Curb Your Enthusiasm så er det noe for deg, til ihvertfall en høyere grad av det meste innen komiserier for tida. Husk at sesong 1 ble sendt for en god stund siden, og mye av reality-satiren kanskje ikke holder seg godt oppe i 2014 som den gjorde for 10 år siden. For tiden serien ble sendt på var det friskt.

 

Sesong 2 i høst blir vel et hakk mer dramaedy-ish vil jeg tro, men trolig ikke så betydelig.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første episode av Z Nation på SyFy.

Tja, hva skal man si? Serien blir zombieslaktet av kritikere, men jeg synes faktisk ikke det var så galt. Til forskjell ifra Walking Dead som stadig tar seg selv mer seriøst og grenser til å være pretensiøst, så klarer gærningene ifra The Asylum å lage en zombie TV serie som faktisk er underholdende. Og jeg tuller ikke når jeg sier at dette er det beste de noensinne har laget, og bedre enn Sharknado 2, som ikke var så verst. Dog må det sies at skuespillet til tider er... eeeeeeh. Men pyttsann.

 

En del ting som ikke henger helt på greip, andre ting jeg skulle ønske Walking Dead hadde prøvd seg på, men alt i alt ble jeg underholdt i 43 minutter, og kommer til å følge med inntil videre.


Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Noen som vet om det ble noe av Charlie Kaufman sin "sitcom" ?

http://www.slashfilm.com/charlie-kaufman-developing-fx-sitcom-called-how-and-why/

 

For å sitere kommentarfeltet:

"I'm down to get mindfucked on the weekly."

 

Linken til Shruggie er litt utdatert, men prosjektet ble scrappa hos FX Networks. Mulig at det kommer til å ende opp noe annet sted etterhvert, men tviler.

 

http://deadline.com/2014/07/fxs-charlie-kaufman-pilot-not-going-forward-807417/

 

Piloten kom på en dårlig tid i grunn. Tracy Morgan-serien fra Morgan og It`s Always Sunny In Phildelphia-skaperne/skuespillerne ble utsatt fordi Morgan ble påkjørt, og FX hadde fullt fokus på at Zach Galifianakis/Louis C.K.-piloten skulle gå videre til serie (som skjedde).

Lenke til kommentar

 

Er veldig uenig med deg der, tror dette er en av de dårligste seriene jeg noen gang har sett. Det værste er at dette skal være en seriøs konkurent til TWD.

 

 

 

Nja, jeg vet nå ikke det. Walking Dead går midt i uka. Z Nation går på SyFy og det atpåtil på fredagskvelder. Alt tatt i betraktning synes jeg ikke det var så altfor ille. Litt 'tongue-in-cheek' så underholdt det meg i tre kvarter okay.

 

Det er altså The Asylum vi snakker om, det er ikke ment å være en helseriøs produksjon ala Walking Dead, blandt annet fordi de er fullt klar over at det har de verken ekspertise eller budsjett til å gjøre :)

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...