Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man trenger virkelig ikke å gi noe stor effort for å se Dexter. Hannibal litt, men ikke så mye heller egentlig (liker man den serien burde man falle for serien allerede under piloten). The Knick er mer kompleks og mer karakter-drevet, derfor vanskeligere for folk flest å like. Det er mer i Six Feet Under/The Wire-området enn den er Dexter og Hannibal, uten at nødvendigvis har med kvaliteten å gjøre. The Knick er god serie synes jeg, men ikke helt topp 10 på min personlige liste i år.

Lenke til kommentar

Utrolig hvor mye The Bridge har forbedret seg i sesong 2. Sesong 1 var meh når det kom til hovedplottet rundt seriemorderen som serien har fra originalen (Broen).

 

Nå er serien blitt noe som minner om The Wire stadig støtt. Kanskje det mest The Wire-ish på TV-skjermen akkurat nå. At den fokuserer så mye på Mexico-delen av serien, det som i sesong 1 var bra og originalt har virkelig gitt et bra utsalg.

 

Virker også ut ifra diverse intervjuer at FX Networks kanskje i utgangspunktet var litt tøffe med produsentene at den skulle være lik originalen i utgangspunktet, men når produsentene var ferdig med det i sesong 1 så virka det som at serien gikk en helt annen retning med 2-3 episoder som var nesten en teaser til det som nå er sesong 2.

 

Duoen i senteret av serien fungerer utrolig bra sammen, bedre enn Kim Bodina og Sofia Helin i Broen for meg. Mange andre karakterer fungerer så godt hver for seg på The Bridge også. Noen er så gode at de nesten burde ha hatt egne serier rundt seg.

 

Sepinwall skrev også litt om forbedringen til serien og intervjuet han som er sjefsprodusent nå (og en av serieskaperne av The Bridge)

 

http://www.hitfix.com/whats-alan-watching/how-the-bridge-rebuilt-itself-into-the-best-show-youre-not-watching

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Er sommerserie med lite promotering og ukjent skuespillere i hovedrollene. Pluss positiv kritikk burde FX Networks fornye den. Se på hvordan pengehungrige fornya Halt and Catch Fire selv om den også gikk dårlig i seertallene.

 

You`re The Worst er virkelig blitt en serie jeg liker godt også. Endelig en serie igjen om unge folk som finner kjærlighet som ikke er overfladisk til de tusener. Elsker Aya Cash i serien, og egentlig alle de andre som er med fast også.

 

Det er også bevist litt at serier med lave seertall kan skape profit nok også for en kanal som FX, eller AMC. Så håper at det kan være en serie som treffer der litt.

 

http://www.hollywoodreporter.com/news/cables-new-business-model-lower-726445

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...