Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modern Family var bra de første sesongene og var et frisk pust da den kom, synes jeg. Men så ble plottet bare tynnere og tynnere for hver episode,

f.eks "At the Pritchett house, Jay worries about his dog Stella because she keeps jumping into the pool without knowing how to swim. He blames Gloria (Sofía Vergara) for Stella's suicidal behavior since Gloria does not love the dog and always screams at her."

 

Synes det er litt trist, for serien har jo et bra karaktergalleri med folk som Cameron og Phil

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Youre the worst har vært overraskende bra så langt! Anbefales :)

 

Som jeg sa tidligere i sommer i denne tråden så liker jeg denne også, spesielt sånn uke etter uke nå Er nok det beste på komediefronten akkurat nå.

 

Liker virkelig Aya Cash og Chris Geere, nesten så jeg har likt Cash før serien selv om jeg kan huske å bare ha sett Cash i et par sekunder i Wolf of Wall Street så er casten nesten bare bestående av ukjent folk som passer rett inn. Birollene begynner også å vokse på meg, spesielt kameraten til den mannlige hovedkarakteren.

 

Synd at FX Networks ikke kommer til å ha Sunny eller Tracy Morgan sin nye serie på sendeskjemaet i høst, så da blir det bare The League fra de som lager de beste komiseriene akkurat nå resten av året.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Hvordan var Silicon Valley banebrytende? Jeg synes ikke det var noe mer enn en såvidt over gjennomsnittlig morsom serie, og det meste av humoren var ikke særlig nyskapende. Jeg synes det virket som en veldig ordinær komedie.

 

Greia med Modern Family er jo at det er en såpass familievennlig og koselig serie, med veldig sympatiske karakterer, og med en liten dæsj med tidsriktige kontroverser som gjør at det blir en veldig "logisk" prisvinner. Det skal også sies at serien er godt skrevet, de unngår mange humoristiske klisjeer, og skuespillerne er solide.

Det er generelt sett en solid feel-good-komedie, uten at den nødvendigvis er hysterisk morsom, edgy, eller nyskapende.

 

For meg er det fortsatt en gåte at It's Always Sunny ikke har blitt nominert en eneste gang. Episoden hvor de parodierer prisutdelinger og mainstream-komedier er ikke annet enn genial.

På en annen side kan jeg godt forstå det, da showet er den strake motsetningen til Modern Family.

Lenke til kommentar

Akkurat ferdig med The Blacklist, og dette var fornøyelige greier. Krim-drama på meget høyt nivå. James Spader er faen ta en enorm skuespiller.

 

Blacklist er procedural, men med en rød tråd igjennom hele sesongen som får en slags avslutning de siste 2.

 

Den har blitt fornyet til en sesong 2, med oppstart nå i september.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Hvordan var Silicon Valley banebrytende? Jeg synes ikke det var noe mer enn en såvidt over gjennomsnittlig morsom serie, og det meste av humoren var ikke særlig nyskapende. Jeg synes det virket som en veldig ordinær komedie.

 

Greia med Modern Family er jo at det er en såpass familievennlig og koselig serie, med veldig sympatiske karakterer, og med en liten dæsj med tidsriktige kontroverser som gjør at det blir en veldig "logisk" prisvinner. Det skal også sies at serien er godt skrevet, de unngår mange humoristiske klisjeer, og skuespillerne er solide.

Det er generelt sett en solid feel-good-komedie, uten at den nødvendigvis er hysterisk morsom, edgy, eller nyskapende.

 

For meg er det fortsatt en gåte at It's Always Sunny ikke har blitt nominert en eneste gang. Episoden hvor de parodierer prisutdelinger og mainstream-komedier er ikke annet enn genial.

På en annen side kan jeg godt forstå det, da showet er den strake motsetningen til Modern Family.

 

Teknisk sett har ingenting annet enn Louie vært banebrytende innen "komedie-sjangeren" på mange år (som nå mer og mer er defus, spesielt når det kommer til Emmy`ene). Stor forskjell på å gjøre noe morsomst/genialt framfor å faktisk gjøre noe nytt/banebrytende.

 

Silicon Valley er for meg personlig den morsomste serien av de som ble nominert i år, men det Louie som gjør det beste. Det er Louie som er en serie som utfordrer mediumet med å gjøre noe helt annet. Både i form av plott og måten ting er konstruert. Se f. eks hva serien gjorde i år med en 6 episoder sammenhengende historie eller to episoder som en 1 timers nesten perfekt Coming of Age-film.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ja, og slik har du når massene stemmer på noe. Emmy-juryen er altfor stor til det TV-industrien, fordi det er så mange velgere. Derfor serier som The Big Bang Theory og Modern Family alltid kommer til å være den store vinneren når det kommer til Emmy`s eller Golden Globes på komediefronten.

 

At de velger inn Louie og Silicon Valley virker mer som at de bare stemmer på noe nytt, enn noe som har en real sjanse på vinne.

Lenke til kommentar

Hvordan var Silicon Valley banebrytende? Jeg synes ikke det var noe mer enn en såvidt over gjennomsnittlig morsom serie, og det meste av humoren var ikke særlig nyskapende. Jeg synes det virket som en veldig ordinær komedie.

 

Greia med Modern Family er jo at det er en såpass familievennlig og koselig serie, med veldig sympatiske karakterer, og med en liten dæsj med tidsriktige kontroverser som gjør at det blir en veldig "logisk" prisvinner. Det skal også sies at serien er godt skrevet, de unngår mange humoristiske klisjeer, og skuespillerne er solide.

Det er generelt sett en solid feel-good-komedie, uten at den nødvendigvis er hysterisk morsom, edgy, eller nyskapende.

 

For meg er det fortsatt en gåte at It's Always Sunny ikke har blitt nominert en eneste gang. Episoden hvor de parodierer prisutdelinger og mainstream-komedier er ikke annet enn genial.

På en annen side kan jeg godt forstå det, da showet er den strake motsetningen til Modern Family.

 

It's always sunny in Philadelphia er sikkert for sært og med for 'ondskapsfull' humor til å vinne en Emmy. Det er ikke noen familiekomedie, akkurat.

Lenke til kommentar

Hvordan var Silicon Valley banebrytende? Jeg synes ikke det var noe mer enn en såvidt over gjennomsnittlig morsom serie, og det meste av humoren var ikke særlig nyskapende. Jeg synes det virket som en veldig ordinær komedie.

 

Okei, ser at å beskrive Silicon Valley som banebrytende kanskje er noe overdrevet. Men jeg er så sinnsykt lei av Modern Family fordi jeg føler det er de samme greiene igjen og igjen. Synes for øvrig at Louie burde vunnet, siste sesongen var knallbra.

Lenke til kommentar

Ja, for hu dama er jo bare slitsom. Liker skuespilleren noe, hun er pen og sånt. Men både karakteren og parykken er direkte distraherende for meg. Vet at parykker og sånt er en filleting, men for meg i en delvis dårlig serie er det med å ødelegge litt ekstra. At karakteren kommer fram som så dum fordi hun ikke klarer å se ting rett under øynene på henne hjelper heller ikke.

 

For The Blacklist-fansen så burde de ihvertfall få et lite smil på seg nå. Netflix har sikra seg serien for 2 millioner dollar per episode, den høyeste summen tror jeg noen har kjøpt en serie for når det kommer til sånn rettigheter som Netflix kjøpte seg hvor de får sesongen etter NBC har sendt ferdig sesongene. Med tanke på at serien går bra, og at Sony TV får 2 millioner per episode kan allikevel serien leve nesten på 2 millioner per episode-dealen med Netflix for at det blir både gunstig for både NBC og Sony TV. Ihvertfall ingenting å tape for NBC som er viktigste fram til serien går opp i sesong 5-6 og sånt å produksjonsverdien stiger på grunn av skuespillere og sånt.

 

Enda usikkert hvordan avtalen blir her hjemme. Tror ikke det har noe å si sånn for de som ikke hopper over regioner fordi MTG (TV3 og sånt) allerede eier rettighetene på serien ihvertfall store deler av Skandinavia.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en serie som tidvis er ganske bra, hvertfall når de går etter interessante kriminelle, selv om den aldri er i nærheten av f.eks Person of Interest.

Men ja, dama er der bare som eyecandy. Hun skal liksom være en fremtredende FBI agent og klarer ikke legge sammen to og to over lang tid. De andre skuespillerne i serien er også bare påheng.

Det er og blir The Spaderlist, så får vi håpe den oppkommende sesongen blir bedre. Høres ut som om det er sjanser for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...