Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Masters of Sex ble også fornya for en ny sesong i går sammen med Ray Donovan. Nå har The Strain, The Leftovers, Rectify, Halt And Catch Fire og de to blitt fornyet på under 2 uker, nesten alle denne uka. Fint å se at kabel-tv kanalene er fornøyde nok med seriene de satser på med om sommeren.

 

 

Heilage fikk meg nylig hekta på Kevin Smith-serien Comic Book Men, litt pawn shop-serie i forkledning men god nok underholdning å hvis man føler for å se noe lett. Pluss jeg samler litt på tegneserier så for meg personlig er det interessant nok show også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på med Veep nå, men er bare en 5-6 episoder inn..

 

Serien er ikke så ille, selv om jeg føler den ikke er så morsom som jeg forventet..

 

Tror allikevel ikke at jeg hadde sett på den, om det ikke hadde vært for trekkplasterene Julia Louis-Dreyfus og Anna Chlumsky! :)

Lenke til kommentar

Dobbelepisode av Extant i dag, og sesongavslutning neste uke med nok en dobbelepisode. Gleder meg veldig mye. Dagens episoder var episke. :D

 

 

Enig. Extant har tatt seg opp en del i det siste. Trodde nesten det var sesongavslutning, men det er altså neste uke, med enda en dobbel. Neste episode heter "Care and feeding" haha.

 

Jeg tror ikke noe kommer til å slå Walking Dead når det kommer til zombie-serier. Men denne så egentlig litt interessant, skal innrømme det. :)

 

 

Selve storyen høres ikke så forferdelig spennende ut. Nesten som Walking Dead, men han som påstår å være forsker og ha løsningen på viruset som de skal transportere til Washington. Men i Z Nation skal de transportere en dude til California, der den siste funksjonelle labben er. En annen ting som er grunn til skepsis er at det er Asylum som står bak... men, men... Sharknado II var faktisk ikke helt ræva. Virker som om Asylum faktisk har fått en fot inn døra og begynt å produsere nogenlunde seendes ting :)

 

Holder på med Veep nå, men er bare en 5-6 episoder inn..

 

Serien er ikke så ille, selv om jeg føler den ikke er så morsom som jeg forventet..

 

Tror allikevel ikke at jeg hadde sett på den, om det ikke hadde vært for trekkplasterene Julia Louis-Dreyfus og Anna Chlumsky! :)

Hvis du liker politisk komedie anbefaler jeg Alpha House :)

 

post-358148-0-21079000-1408672234_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Thommesen elsker den serien, usikker hvordan han mener elsker da.

 

Fikk hele sesong 1 på screener av HBO, men de platene gikk rett i søpla. Det er ikke gode ord rundt om denne serien. Om du er ute etter noe mer sci-fi og ikke overnaturlige greier så anbefaler jeg Person of Interest (spesielt i sesong 2 og 3) om du ikke har fått med deg serien enda.

Lenke til kommentar

Begynte på Person of Interest for under året siden, men det ble ikke en serie jeg fikk sett ferdig mer en halve sesong 1 av. Lurer egentlig på hvorfor, da den fallt godt i smak :) Har en kollega som har pushet meg til å ta den opp igjen i det minste.

 

Tror uansett jeg vil prøve meg på Dominion etter jeg er ferdig med Gomorra.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Begynte på Person of Interest for under året siden, men det ble ikke en serie jeg fikk sett ferdig mer en halve sesong 1 av. Lurer egentlig på hvorfor, da den fallt godt i smak :) Har en kollega som har pushet meg til å ta den opp igjen i det minste.

 

Tror uansett jeg vil prøve meg på Dominion etter jeg er ferdig med Gomorra.

 

Person of Interest er en fantastisk serie! Anbefaler deg å fortsette. :)

Lenke til kommentar

Person of Interest er fucking awesome. Den tar seg opp stort sett hele tiden. Synes ikke denne siste sesongen var så sterk men sesong 2,5-3 er fabelaktig.

Sitter og ser på første episode av Legends med Sean Bean og Ali Larter. Tror serien kan ha potensiale, men... nja... bobb-bobb.

Lenke til kommentar

Synes det var ingenting galt med sesong 3 av Person of Interest. Hvis man ihvertfall likte hva sesong 2 gjorde. Sesong 3 tørte å ta sjanser ingen lignende serier av den populariteten tar. Den stiller enda mer samfunnsviktige spørsmål enn den forrige. Den samme sesongen som graver også noe dypere inn i karakterene enn den forrige. Tar bedre i bruk sitt karaktergalleri.

Lenke til kommentar

Sett ferdig Sesong 2 av Breaking Bad.

 

 

Sesongen startet jo med et brak med mer fra kidnappingen av Walter og Jesse fra Tuco. Skikkelig gærning, som Hank skyter ned.

 

Etter dette roer det seg litt ned. Walt og Jesse begynner gradvis å bearbeide seg igjen med distribueringen. Etter hvert skjer det mye. Walt og Jesse får flere folk som kan selge. Advokaten Saul blir innblanda, noe jeg synes var ganske kult. Skikkelig rar karakter dette. Jesse møter også denne tidligere junkie-jenta som kommer inn i livet hans. Lite hyggelig måte å dø på for henne på slutten der.

 

Skylar begynner for min del å bli en skikkelig bitch. Jeg skjønner henne godt, med tanke på den underlige oppførselen til Walt, men synes allikevel hun tar inn alt dette på feil måte. Blir spennende å se på sesong 3 nå, hva som skjer med forholdet.

 

BTW, skikkelig cliff-hanger på siste episode med den flykrasjen. Blir spennende å se om den får noe betydning i serien.

 

Lenke til kommentar

Oh fuck! Sesongfinalen til The Last Ship var faktisk jævlig tøff! Jeg var tidligere redd for hvor serien kunne gå når de endelig ankom land, men pokker ta om det ikke var hundre ganger mer interessant og spennende enn alt som har skjedd på havet. Holy crap!

 

 

Krigsherrer overalt og en amerikansk regjering som bedriver holocaust mot egen befolkning, dreper de syke, fattige og dumme, og bruker de døde kroppene til å produsere strøm i kullkraftverket... Whiskey Tango Foxtrot, over! Serien ble plutselig mørk.

 

Lenke til kommentar

Gleder meg til å komme hjem for å kunne se den siste episoden! Synes serien har hatt en godkjent førstesesong.

 

Noen her som har sett "Parks and recreation"? Var noen som anbefalte den for meg, men er det en god amerikansk sitcom?

Har sett to episoder av Parks and Recreation. Serien minner meg litt om The Office (US). Jeg synes det er morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...