Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Dollhouse noe å se på? Ser den ble kansellert etter 2 sesonger, som i og for seg er greit nok, men får den en slags avslutning?

 

Sesong 1 kjører standard case-of-the-week show. Da er det forglemmelig action med noen få gode episoder. Masse bortkastet potensiale. Sesong 2 er rått parti. Jævlig fett.

Lenke til kommentar

 

Er Dollhouse noe å se på? Ser den ble kansellert etter 2 sesonger, som i og for seg er greit nok, men får den en slags avslutning?

 

Sesong 1 kjører standard case-of-the-week show. Da er det forglemmelig action med noen få gode episoder. Masse bortkastet potensiale. Sesong 2 er rått parti. Jævlig fett.

 

 

Hmm, siden det bare er 13 episoder per sesong, så skal jeg overleve litt case-of-the-week. Men det store spørsmålet er om vi får servert en avslutning eller om det er en jævlig irriterende cliffhanger?

Lenke til kommentar

Det skjedde for noen måneder siden riktignok. Det virket som ingen skjønte hva serien handlet om.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JC2Nn0lPmfc

 

Kanskje det mest rareste navnet på serie på god stund med Hieroglyph. Trolig også et prakteksempel på hvorfor direkte til serier er bad for TV-bransjen akkurat som 10/90-serier som Partners og Anger Managment. Joda, direkte til serie-prosjekter som True Detective, Fargo, Hannibal og sånt endte opp bra, men det finnes mer dårlige eksempler enn gode på dette.

 

Jeg synes denne serien så OK ut. Selvsagt bare basert på traileren du linket :p

Lenke til kommentar

Filmen er mye det samme som serien, men serien utforsker det dypere. Se serien, og hvis du føler for det så ser du filmen etterpå. Du behøver ikke å se filmen etter serien synes jeg.

 

Forresten hvis du liker Gomorra så tror jeg du også vil like Braquo selv om serien er fransk. Skulle ønske at folk så litt mot slike serier som de to enn bare amerikanske og britiske. Synd at allikevel de ikke er de letteste seriene å få tak i. Jeg måtte vente flere uker på å få Braquo lovlig på bluray.

 

Edit: La til videosnutt.

 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Kjempe greier!

 

Den franske serien mener jeg ble nevnt her tidligere også :) ? Skal noteres ned ihvertfall, så takk for påminnelsen!

 

Jeg er vel i grunn rimelig mettet på murica serier ja, ikke lei som at jeg ikke ser noe. Men greit med noe i fra andre nasjoner også ja!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Altså det er ikke noe galt i amerikanske og britiske serier, men disse kommer til å nevnt i alt evighet og sånt framover. Serier som Braquo og Gomorra kommer til å forsvinne fordi ingen utenfor deres land ser de. Flere burde se dem enn serier som allerede kommer til å være i BD-hyllene og streamingtjenester i flere kommende tiår. Ikke det at om alle som leser denne tråden vil nødvendigvis påvirke, men det er mer bare en tanke.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Veldig kult Sharlto Copley fra District 9 skal ha hovedrollen i Powers som blir den første serien til Playstation.

 

Handlingen til Powers er veldig anti-Heroes i grunn, så håper de klarer å få fram den gritty-feelingen til tegneserien. Charlie Huston som har lagd noen kule noir-ish bøker som All Signs of Death som jeg har lest er sjefsprodusent og manusforfatter sammen med Remi Abuchon (Battlestar Galactica). David Slade (Hannibal, Breaking Bad) som er en av de dyktigste TV-regissørene skal regissere de to første episodene sammen med Michael Dinner (Justified).

 

Liker castingene ellers så langt med også Noah Taylor (Game of Thrones), Michelle Forbes og Eddie Izzard med i noen av de andre rollene.

 

powers-2.jpg

Lenke til kommentar

Ja, Californication gjorde en bedre slutt enn mye av røkla til Showtime. Hadde Dexter avslutte mer sånn hadde ikke så mange fått Lumberjack-song på hjernen.

Sant.. :(

 

Føler at 8 sesonger ble kastet bort i løpet av de to siste episodene..

 

 

Det gjelder generelt alle serier: Hvis de ikke slutter bra, i mine øyne, så mister de verdien av å sees opp igjen, og da faller seriene tungt nedover..

Lenke til kommentar

Jeg har slettet personangrep fra tråden. Vennligst vær snille og greit med hverandre.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Det gjelder generelt alle serier: Hvis de ikke slutter bra, i mine øyne, så mister de verdien av å sees opp igjen, og da faller seriene tungt nedover..

 

 

Ihvertfall når det gjelder serier som fikk tid til å fullføre seg.

 

Slik som Dexter endte føler jeg Homeland kommer til å ende som. Showtime har vist de siste årene en tendens til å innblande seg for mye inn i seriene som fører til dårlig beslutning av manusforfatterne, noe som HBO, FX og Netflix ikke gjør.

 

Serier som Terriers, Carnivale, Awake, Lights Out og sånt som fikk enten en åpen slutt eller brå slutt på grunn av kanselleringer er jeg mer gira på å se igjennom enhver av enn selv den beste sesongen av Dexter (eller hele serien) på grunn av den slutten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...