Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem pissa i kaffen din i dag tidlig?

Del Toro.

De fleste av de punktene der skjer i hver eneste serie. Dracula-ripoff? Det var flere punkter der som er så langt unna Dracula. Så alt som har med vampyrer å gjøre er Dracula-ripoffs?

De frakten en kiste med jord, hadde en "supervampyr", en gamling som har sloss mot dem før osv. Typisk Dracula.

Joda, serien er cheesy, men tar seg selv ikke for seriøs. Det er mye som virker ganske generisk med tingene i serien/bøkene, men når det utvikler seg så blir det noe annet. La ting få vist seg frem enn å være en furten mase fordi du fant noe kunne klage over.

Piloten varer i over en time. Det er mer enn lang nok tid til å "få vist seg frem".

Det jeg lurer på er hvor mye du ville ha elsket serien om den ikke var fra Del Toro. Hadde du brydd deg om den var laget av ukjente folk?

Må det hakkes i enhver diskusjon mellom dere?

Usannsynlig barnslig.

Jeg kom med mine synspunkter etter å ha sett piloten. At Maury ikke takler jeg ikke forguder serien like mye som ham er ikke mitt problem.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Må det hakkes i enhver diskusjon mellom dere?

Usannsynlig barnslig.

Jeg kom med mine synspunkter etter å ha sett piloten. At Maury ikke takler jeg ikke forguder serien like mye som ham er ikke mitt problem.

Vel, forrige gang var det du som oppførte deg på samme måte.

Lenke til kommentar

Wow, butthurt much? :p

Hva har dette med meninger om en serie å gjøre? Dette fører bare til sur stemning.

Akkurat som Maury sin tirade i dag.

Herregud for noe bullshit... hadde du tatt deg to sekunder til lese neste post eller tenke litt hadde du skjønt det ikke var seriøst ment. Kan du ikke bare heller holde kjeft i stedet for å kverulere om alt mulig og forsøple tråden? Ta nå heller å diskuter en serie eller to. Det er vel derfor vi har tråden i første omgang.

Lenke til kommentar

Veldig lite diskusjon rundt Halt & Catch Fire. Var jo much hype rundt denne serien. Var det ikke så bra allikevel?

Leter også etter en serie jeg og kona kan se sammen. Har nettopp kommet oss gjennom Orange is the New Black og House of Cards. Fra før har vi sett blant annet Nip/Tuck, Girls og masse komedieserier. Jeg tar gjerne en story-driven serie, for henne er det ikke så farlig. Hun er ikke interessert i Game of Thrones, Breaking Bad og typiske "gutteserier".

Vi er begge glad i krim så jeg tenkte True Detective, Top of the Lake, kanskje Hannibal? Noe annet obvious jeg har misset i den sjangeren?

Lenke til kommentar

Vi er begge glad i krim så jeg tenkte True Detective, Top of the Lake, kanskje Hannibal? Noe annet obvious jeg har misset i den sjangeren?

Fago?

Om år ikke har noe å si kan jeg fint anbefalle et par-tre krimthrillere:

Tinker Tailor Soldier Spy

Edge of Darkness

The Singing Detective

Sherlock Holmes (The Adventures of Sherlock Holmes / The Return of Sherlock Holmes / The Case-Book of Sherlock Holmes / The Memoirs of Sherlock Holmes)

Detre første er mini-serier, så det tar ikke opp mye tid om det ikke skulle falle i smak. Jeg elsker alle disse fire seriene. Skal dog sies at det er lenge siden jeg så Sherlock Holmes, men jeg føler meg rimelig sikker på at den har tålt tidenes tann meget godt.

Lenke til kommentar

69% på metacritic, og 79% på Rotten Tomato kombinert med ELENDIGE ratings. Høres ut som et program vi i denne tråden burde omfavne ;)

Nei, det er bra. Det er det som er poenget. Her i tråden digger vi jo kritikerfavoritter som sliter med å finne et publikum blant naive øltørste amerikanere ;p

Lenke til kommentar

69% på metacritic, og 79% på Rotten Tomato kombinert med ELENDIGE ratings. Høres ut som et program vi i denne tråden burde omfavne ;)

Nei, det er bra. Det er det som er poenget. Her i tråden digger vi jo kritikerfavoritter som sliter med å finne et publikum blant naive øltørste amerikanere ;p

Aha, skjønte ikke om du var sarkastisk eller ikke :p Da tar jeg kanskje en titt :)

Lenke til kommentar

Veldig lite diskusjon rundt Halt & Catch Fire. Var jo much hype rundt denne serien. Var det ikke så bra allikevel?

Leter også etter en serie jeg og kona kan se sammen. Har nettopp kommet oss gjennom Orange is the New Black og House of Cards. Fra før har vi sett blant annet Nip/Tuck, Girls og masse komedieserier. Jeg tar gjerne en story-driven serie, for henne er det ikke så farlig. Hun er ikke interessert i Game of Thrones, Breaking Bad og typiske "gutteserier".

Har dere sett Sherlock? Glimrende serie. Eneste negative jeg finner med serien er at hver sesong kun har 3 episoder som varer i 90 minutter.

Lenke til kommentar

^Jeg den eneste som ikke likte s03?

Syntes den ikke forklarte på noen god måte det som skjedde i s02, s03e01 var nok den dårligste i serien, e02 var egentlig ganske god, men jeg var ikke fan av damen til Watson var skurk. Ekstremt forutsigbart. Synes også hovedskurken i sesongen var ekstremt underutviklet, følte ingenting for han, og måten han døde var ekstremt lite tilfredsstillende.

Lenke til kommentar

Det var egentlig et under at serien fikk en sesong 2 også om jeg husker riktig tilbake i 2010. Starz kunne ikke promotere serien, og var fairly ny nå det kom til originale serier. Fremdeles har kanalen et problem med å finne noe som virkelig fungerer for kanalen, ved unntak av Spartacus og kanskje Black Sails. Bare førstnevnte er verdt strevet, ihvertfall de to siste sesongene av Spartacus er litt som Strike Back og senere episoder av Banshee, bedre enn man forventer av slik serier.

Det er ikke før i år at Starz igjen prøver seg på komedie med LeBron James-komiserien Survivors Remorse og neste år med Blunt Talk med Patrick Stewart fra Bored To Death-skaperen Jonathan Ames.

Traileren for Survivors Remorse slapp forresten ganske nylig. Mulig jeg gir serien en forsøk siden jeg liker Mike O`Malley utenfor hans vanlige sitcom-greier på manus (spesielt Shameless) og RonReaco Lee sine sporadiske opptredener på The Good Guys og The Shield.

https://www.youtube.com/watch?v=oaWneUYjzys

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...