Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Entourage-binginga mi så stusser jeg veldig mye på kontinuiteten til serien.

I de første sesongene så kjører Vincent Chase biler uten problemer og alle gutta lar han kjøre biler. I sesong 6 så finner vi ut at han ikke har lappen, og er en elendig sjåfør som ikke kan parkere uten å bulke. Hmm...

Lenke til kommentar

5 år blir enda mer når de føkka opp caprica så til de grader.

Siste sesongen av BSG ødela veldig mye. Hadde foretrukket om de kom til jorden og hele greia var et rykende krater, slik de trodde først når de kom til Kobol.

Og Caprica så jeg bare de få første episodene av... to tomler ned, for min del :\

Lenke til kommentar

Med Entourage-binginga mi så stusser jeg veldig mye på kontinuiteten til serien.

I de første sesongene så kjører Vincent Chase biler uten problemer og alle gutta lar han kjøre biler. I sesong 6 så finner vi ut at han ikke har lappen, og er en elendig sjåfør som ikke kan parkere uten å bulke. Hmm...

Han kjører vel ikke før sesong 6? E kjører han en del de første sesongene, deretter blir Turtle mer offisielt sjåføren hans. Da han Mandy Moore gjorde slutt med han i sesong 2 så prøvde han å kjøre, men rygget rett inn i veggen. E kommenterte at han ikke engang har lappen.

Lenke til kommentar

Håper hovedpersonen Eph (Corey Stoll) kvitter seg med parykken i sesong 2, greit at del Toro har en spesiell visjon men ting som åpenbart ikke funker burde fjernes. Serien blir bare jævligere og jævligere når det kommer til grøss og gru. Serien starter veldig mye som en utforskning av hva som har skjedd og folkene bak tingene som har skjedd før det blir mer en slags miks av Buffy og The Walking Dead (hvis de følger bøkene).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Sjekk episode 2x2 og 3x2, tror det må være en av de.

Edit: 3x2, ikke 3x1.

Det svar til Entourage-diskusjonen, ikke sant? Om du tenker på den den gangen da Vince prøvde å kjøre fordi han var forbanna, så er det i siste episode av sesong 2.

Nei, han kjøper biler.

Vi snakket om å kjøre, ikke kjøpe bil.

Lenke til kommentar

Så den første episoden av The Strain nå, dessverre. At det er en dobbelepisode gjorde ikke akkurat lidelsene bedre. For faen for noe møl dette var. Vi snakker klisjé etter klisjé etter klisjé. Kan ta det i en spoiler.

- Mannlig hovedperson som sliter med ekteskapet grunnet jobben? Jepp.

- Han er for sen til ekteskapsrådgivning igjen? Selvsagt.

- Og han må avbryte denne også pga jobben? Hva tror du...

- Kona har ny type nå? Så klart.

- Mannen og han nye møter hverandre? Selvsagt.

- Gammel tulling som vet hva som foregår, men som ingen hører på? Åpenbart.

- Hovedpersonen har romantiske følelser for den kvinnelige (jobb) partneren? Kona vil jo ikke ha ham, så selvsagt har han ny dame nå.

- "Ikke slipp noen forbi! Uten unntak! Og jeg mener absolutt uten unntak! Utenom han der, så klart." Geez...

- Slemme vampyrer som "tilfeldigvis" har litt lyse øyne i et kort glimt for å vise at de ikke er normale? Hvordan skal man ellers vise at de er vampyrer? :p

- Lederen for de slemme skjules så lenge som mulig, til tross for at ingen vet hvordan han ser ut i første omgang? Så klart.

- Fyr vil undersøke en rar lyd og blir drept? Ren standard i skrekkfilmer og serier, og er selvsagt med her.

- "Likene" i likhuset våkner opp når fyren snur ryggen til? Logisk.

- Mann klikker nesten av sorg fordi datteren er død, og møter vampyr-datteren? Hva tror du?

Jeg kunne fortsatt, men dere ser hvor dette bærer. Maken til møl skal man lete lenge etter. Som film kunne dette kanskje ha fungert, men jeg tviler. Det er jo bare ren rip-off av Dracula (komplett med gamlingen som Van Helsing for å få enda en klisjé), med en dose Walking Dead. Tror neppe jeg gidder se mer av denne, for å si det sånn...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hvem pissa i kaffen din i dag tidlig?

De fleste av de punktene der skjer i hver eneste serie. Dracula-ripoff? Det var flere punkter der som er så langt unna Dracula. Så alt som har med vampyrer å gjøre er Dracula-ripoffs?

Joda, serien er cheesy, men tar seg selv ikke for seriøs. Det er mye som virker ganske generisk med tingene i serien/bøkene, men når det utvikler seg så blir det noe annet. La ting få vist seg frem enn å være en furten mase fordi du fant noe kunne klage over.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Såg episode 2 av The Leftovers i går. Og syns fortsatt serien virker spennende. I forrige episode ble det også litt action inn i en ellers drama preget serie. Anbefaler folk å sjekke det ut hvis du liker drama med mystikk og en dose action.

Jeg så ikke hele piloten, spolte litt frem og tilbake, men 'safe to say, I didn't get it'. En verden med "rapture" er et spennende konsept, men jeg synes det virker som om de gjorde lite ut av det. Litt mye blablabla og litt lite handling for min smak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...