Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

En enkelt persom som dør har mye å si for de som er igjen. Det er heller ikke det jeg klager over. Jeg listet opp flere serier som dreier seg om det samme, men hvor konsekvensene av det som skjedde faktisk har stor betydning på folkene som blir igjen. Da tenker jeg ikke bare det emosjonelle, men på hverdagslivet deres.

Det jeg tror serien skal ha som hovedfokus er ikke nødvendigvis at disse 2 prosentene har forsvunnet, men sektene som blir opprettet etter deres bortgang. Det er en av grunnene jeg har ventet med spenning på serien da jeg selv er ganske interessert i temaet. Det kan nok bli feil serie for dem som ser etter det du ser for, da det ikke er det som er i fokus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tyrant hadde potensiale, men er dessverre en stor stinkende turd.

Jeg er imponert over at en serie på en kanal som har to serier i halvt russisk og spansk klarer å fylle på med en serie satt til et arabisk land hvor alle snakker engelsk. Selv 5 åringer, i et land som liksom skal hate USA.

Serien har en altfor svak hovedrolleinnehaver som ikke burde hatt hovedrollen, både på grunn av han visuelt ikke passer for rollen og fordi han er en altfor svak skuespiller for en hovedrolle. Serien kunne smart vært et fokus om familie og makt, men er dessverre like intelligent som får Dallas til tider til å virke som en kvalitetsserie iforhold.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Tyrant hadde potensiale, men er dessverre en stor stinkende turd.

Jeg er imponert over at en serie på en kanal som har to serier i halvt russisk og spansk klarer å fylle på med en serie satt til et arabisk land hvor alle snakker engelsk. Selv 5 åringer, i et land som liksom skal hate USA.

Serien har en altfor svak hovedrolleinnehaver som ikke burde hatt hovedrollen, både på grunn av han visuelt ikke passer for rollen og fordi han er en altfor svak skuespiller for en hovedrolle. Serien kunne smart vært et fokus om familie og makt, men er dessverre like intelligent som får Dallas til tider til å virke som en kvalitetsserie iforhold.

faen da, ingen nye gode serier.

bortsett fra anthology serier som basically er ferdige...

Lenke til kommentar

The Bridge er bra men også ujevn i sesong 2, kan enkelt bare hoppe over store deler av sesong 1. Premiere på sesong 2 i natt. Problemet med sesong 1 var at selv om hovedplottet dro handlingen framover var det generisk og lite originalt. I sesong 2 er fokuset på kriminaliteten og narkokartellene i sesong 1 utvidet og så mye bedre fremsatt. Mye historier/karakterer i serien som kunne vært svært gode historier på egenhånd.

Rectify er noe av det beste på TV-skjermen akkurat nå. Sesong 2 er virkelig kommet i gir.

Masters of Sex er fremdeles en av de beste periodedramane på TV-skjermen, er tilbake på søndag og på sitt beste i sesong 2 av det jeg har sett på forhånd.

Er mye bra som sendes i sommer.

Lenke til kommentar

Føler det er et minus at Danny Huston er med i sesong 2 av Masters of Sex. Spiller alltid en pervers karakter som går rundt med et blikk som han skulle ha etterligna en hai i en tegneserie ala Jon Voigt. Liker bedre nevøen til Huston (Jack Huston som spiller Richard Harrow i Boardwalk Empire). Men ellers en flott serie i år igjen, og jeg liker at Betsy Brandt fra Breaking Bad har en liten rolle.

Lenke til kommentar

Sesong 1 var bra, sesong 2 var vel ok? Husker ikke. Lenge siden jeg har sett.

Etter det gikk det på trynet. Orket aldri fullføre sesong 3.

Forresten, om noen er ute etter en litt artig "serie", sjekk ut Comedians in Cars Getting Coffee. Så hele sesong 1 i går. Hysterisk morsomt til tider.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Sesong 1 var bra, sesong 2 var vel ok? Husker ikke. Lenge siden jeg har sett.

Etter det gikk det på trynet. Orket aldri fullføre sesong 3.

Forresten, om noen er ute etter en litt artig "serie", sjekk ut Comedians in Cars Getting Coffee. Så hele sesong 1 i går. Hysterisk morsomt til tider.

Enern er den beste ja og toern var grei nok den. Men første del av første sesong var vill.
Lenke til kommentar

Ser på Peep Show for tiden. Det er så kleint at jeg av og til bare må sette på pause, og det er imponerende. Herlig serie.

David Mitchell er et geni i den serien der. Ingen kan spille usikker, middelaldrene og miserabel mann som han.

Oppdatering: Nathan for you er fortsatt det beste on-going humorproggiset som går på TV etter to episoder av sesong 2.

Lenke til kommentar

Har begynt på Prison Break igjen. Ikke sett det siden det kom ut, mange år siden. Men storkoser meg. For en knall serie! :D

En serie som burde vært avsluttet etter sesong 1 etter min mening. Men sesong 1 var virkelig bra.

Ellers oppdaget jeg The Newsroom på NRK sin nett-tv her om dagen, men fy for en skuffelse. Sjekket karakteren på IMDB og forventet noe knall, men dette var virkelig ikke noe for meg. Ekstremt amerikansk, et ille utbrudd av munndiare og endel tåpelige scener som nesten kunne vært hentet fra Ally McBeal. Minner meg om et teaterstykke, og jeg hater teater.

Er tydelig at smaken er forskjellig i hvert fall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...