Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Murder in The First er veldig retro, minner veldig om Murder One som også var en veldig grei krimdrama fra Steven Bochco som var en av 80 og 90-tallets beste historiefortellere på TV-skjermen igjennom andre serier som Hill Street Blues, NYPD Blue og L.A. Law. Veldig kult å se så mange kjente karakterskuespillere i en serie.

Serien kanselleres ikke midt i sesongen, episodene som er produsert sendes slik som de gjør. Med tanke på at kanalen har fornyet Franklin & Bash med færre seertall er det godt mulig at serien returnerer for en sesong 2.

Lenke til kommentar

Fordi seertallene er gode nok som jeg sa. Hvorfor skal de kansellere noe som går greit nok? Tror du serier kanselleres for moroskyld?

EDIT: Legg også til at til tross for at Falling Skies gjør gode seertall om sommeren er det generelt ikke høysesong for de beste seertallene midt på sommeren. Derfor også ekstra bra for TNT at Murder in The First leverer seertallene som den gjør.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Så endelig piloten til The Flash. Den sendes riktignok ikke før i høst (syvende oktober, om jeg ikke tar feil), så det er bare en promo-versjon. Men det er hele piloten, komplett med effekter og alt det der. Kort sagt? Se den. Seriøst. Liker du Arrow er den selvsagt et must, siden det er en spin-off. Men den står fint på egne ben, og har en helt annen tone enn Arrow. Allerede i piloten får vi vite at "the red streak" redder folk, og en viss person hinter om at Barry "can inspire them in ways I never could." ;)

Ikke helt solgt på hovedplottet, men det tar seg nok garantert opp. På den ene siden gir det ikke så mye mening, og på den annen side... vel, det kan vi diskutere når dere har sett den. ;)

Lenke til kommentar

Så den i går selv, likte at den var litt mer lettbeint enn Arrow (samtidig også til tider seriøs når den trengs). Har ikke sett Arrow siden i fjor, men nå som jeg har tid og ferie så regner jeg med å slå meg ned med resten av episodene snart. Så selv om jeg ikke hadde sett The Flash-episodene med Arrow så hadde det også fungert.

Var ikke helt betatt av Grant Gustin som Barry Allen i Arrow, men han fungerte litt bedre i piloten til The Flash enn episodene av Arrow, og det er bra nok foreløpig.

Gøy å se at 90-talls utgaven av The Flash spilte faren til Barry.

Lenke til kommentar

Generelt er birollene og gjesteskuespillerne det jeg liker best med det meste fra The CW. Manu Bennet f. eks i Arrow er jo konge, og en av grunnen til at serien gikk opp fra et lite engasjerende villian of the week-show fordi den klarte å ta i bruk skuespilleren bedre. Samtidig med at de brukte avslutningen på sesong 1 til å faktisk tilføre noe nytt.

Nå så jeg ikke mye av Supernatural før jeg ikke gadd den smørja mer, men likte godt Jim Beaver i det jeg så også. Igjen så liker jeg kanskje Jim Beaver i nesten alle rollene han gjør (Deadwood og Justified er hans beste roller).

Gleder meg til at Daredevil kommer på plass. Charlie Cox og Vincent D'Onofrio som Matt Murdock/Daredevil og Kingpin er god casting. Med Steven DeKnight fra Spartacus som showrunner har serien mye potensiale på Netflix. Håper at de får brukt Born Again-historien fra Frank Miller mest mulig i Daredevil.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Jim Beaver er konge. :) Synd han ikke har vært med i Supernatural på lenge, og han kommer neppe tilbake med det første. Får vel lete opp andre serier med ham.

Når det gjelder Jensen Ackles er han blitt rimelig badass i Supernatural. Når kamera ruller, i alle fall. Etterpå... not so much. :p

Lenke til kommentar

Hei! Trenger litt hjelp!

Søstra satt å så på en episode av Glee i dag. Da hørte jeg at de sang "I wish" av Stevie Wonder. Og jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke kommer på i hvilken tv-serie jeg har hørt denne sangen...... En annen serie enn Glee da, selvfølgelig!

Håper noen har svaret :)

Lenke til kommentar

Hei! Trenger litt hjelp!

Søstra satt å så på en episode av Glee i dag. Da hørte jeg at de sang "I wish" av Stevie Wonder. Og jeg irriterer meg grønn over at jeg ikke kommer på i hvilken tv-serie jeg har hørt denne sangen...... En annen serie enn Glee da, selvfølgelig!

Håper noen har svaret :)

http://www.imdb.com/title/tt0366548/soundtrack

den har blitt brukt mange ganger

http://www.imdb.com/name/nm0005567/?ref_=ttsnd_snd_5

Lenke til kommentar

Svært god cast til Martin Scorsese og Terrence Winter (Boardwalk Empire, Wolf of Wall Street) sin pilot på HBO blitt nå.

Bobby Cannavale, Ray Romano, Oliva Wilde, Juno Temple med PJ Byrne (Wolf of Wall Street), Birgitte Hjort Sørensen (Borgen), James Jagger, Andrew Dice Clay (overrasket i Blue Jasmine), Max Casella (Blue Jasmine), Joe Caniano (Boardwalk Empire), Ato Essandoh (Copper), JC Mackenzie (Murder One) og Robert Furnano (The Sopranos).

HBO burde plukke opp denne nå som The Newsroom og Boardwalk Empire går av lufta.

Lenke til kommentar

Neste høst isåfall.

Ser ikke for meg at HBO ikke gir plass til serien. Med tanke på at piloten allerede har en haug av produsenter som også er forfattere og en showrunner/sjefsprodusent (George Mastras fra Breaking Bad) på plass før piloten er spilt inn så er det kanskje mulig at serien allerede har fått et form for grønt lys innad i HBO.

HBO har en haug av komiserier nå på vei, og trenger dramaserier spesielt for høsten (litt avhengig av når sesong 2 av True Detective kommer).

Av hva jeg husker så har HBO 4 nye komiserier på vei; The Brink (Tim Robbins, Jack Black, Pablo Schreiber), Togherness (Mark Duplass, Amanda Peet), Vice Prinicpals (Danny McBride & Co) og Ballers (Dwayne Johnson).

Mens bare 1 dramaserie er på vei etter The Leftovers i helga i form av en amerikansk utgave av Utopia med David Fincher noe i spissen. Pluss 2 miniserier.

Så selv med Looking, Silicon Valley, Veep, Girls, GoT og kanskje The Leftovers tilbake med nye sesonger i 2015 så trenger de minst et par dramaserier til i framtiden. Spesielt med spørsmålet når søren True Detective kommer tilbake.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...