Filmvenn Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 GIdder du å utdype dette litt? Kan ikke vampyrgrøssere være kvalitets-TV? Men er det snakk om skikkelig horror her? Tror ikke jeg har hørt om serien før. En serie som Hemlock Grove er jo ikke en skikkelig horrorserie. Det er et helt standard tennåringsdrama med et mysterie, og kledd i en ubeskrivelig dårlig horrorbekledning. Akkurat som Vampire Diares. Jævlig kjipe greier. Venter sent på den dagen vi skal få servert no' skikkelig horror på TV igjen. Er positiv til Guillermo del Toro au, tross en av tidenes dårligste filmer i Pacific Rim. Han har så jævlig mye bra på lager når han dykker ned i fantasyverdnen. Kvalitets-TV kan man definere på to måter. Personlig smak/subjektivt eller omdømme. Ser ikke for meg at The Strain kommer til å bli kronet som kvalitets-TV på omdømme generelt. Nå føler jeg aldri at jeg har sett ordentlig horror, men kanskje er jeg litt lettskremt. Er ihvertfall god underholdning synes jeg, med unntak av noen par ikke for store irritasjonsmomenter. Pacific Rim var dritbra din tullekopp ( ) Lenke til kommentar
MKej Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Montages hadde en intressant podcast om TV-serier, og de kom inn på dette med kvalitets-TV: http://montages.no/2014/06/filmfrelst-150-tv-seriefrelst/ Lenke til kommentar
""" Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Orker ikke å høre på det der nå selv om det virker interessant, men når jeg tenker på kvalitets-TV så tenker jeg automatisk på serier som The Wire, The Sopranos, Breaking Bad, True Detective, Band of Brothers, Game of Thrones osv. Serier med gode manus, god regi og meget gode skuespillere. Serier som er litt mer en bare lettbendt underholdning. Det er jo i mine øyne, da. Jeg elsker MacGyver, og serien er inne på min personlige topp 10, men det er ikke en serie jeg drar fram når folk er på utkikk etter kvalitetsserier. For den er jo ikke en kvalitetsserie, uavhengig av hvor underholdt jeg måtte finne på å bli av den. Den har et lass av kule og fete karakterer, men ingen virkelig gode karakterer. Den har et lass av mange kule og fete skuespillere, men få som oser av klasse. Og hverken manus eller regi er veldig bra. Men jeg vil jo tørre å påstå at filmer som Nosferatu, eine Symphonie des Grauens, Nosferatu, Låt den Rätte Komma In, Bram Stoker's Dracula, Thirst osv. er kvalitetsfilmer som har gode manus, skuespillere, akrakterer, plot osv. Og siden det er fullt mulig å lage kvalitets-film med emnet vampyrer, burde det jo være fullt mulig å lage kvalitets-TV med det samme emnet. Men i min erfaring er det få som tør å lage vampyrserier som er mer enn bare litt lettbendt TV-underholdning, og de seriene jeg har sett er mer eller mindre blottet for horror, noe jeg synes er veldig synd. Det er sjeldent noe mer enn drama, action eller fantasy toppet med bittelitt horror i form av vampyrer og blod og gore. Endret 19. juni 2014 av Jack Burton 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Problemet med vampyr(skrekk)filmer er at de har en veldig enkel spenningskurve og ikke har ermet fullt av knep, for å si det sånn. Det meste er knyttet opp mot vampyren og topper seg i møtet med den. Trusselen og annerledesheten går over ganske kjapt, og skal det fortsette over mange episoder har man en dramaserie med vampyrer som i og for seg like gjerne kunne vært mennesker (vampyren vannes ut) eller noe annet halvmenneskelig. Derfor er Penny Dreadful full av forskjellige monstre og skurker. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 True Blood ble etter hvert like spennende som en sex-komedie fra 70-tallet. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Så nylig ferdig Eastbound and Down, og fikk veldig sansen for det. Forslag til serier som kan ligne? Edit: Kan jo legge til at jeg allerede har sett AD, The League, Party Down, som muligens faller litt i samme kategori. Bonuspoeng hvis serien finnes på Netflix (har tilgang til alle regioner). Endret 19. juni 2014 av Henrik C Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Bored To Death selvfølgelig, en klassiker. Både Jonathan Ames (Bored To Death) og Danny McBride (serieskaper og Kenny Powers i Eastbound & Down) får også nye serier neste år. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Støtter Bored to Death. Virkelig koselig og velprodusert komiserie, med veldig bra skuespill og høye produksjonsverdier. Veldig morsomt, om enn på en litt mer forsiktig måte enn mange av de seriene du nevner. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Må bare si takk til FX for å a troen på Louis CK og at de lar han følge sin visjon. Nylig sett Louie, og den komikeren har virkelig mye på hjertet som han oversetter fantastisk til TV. Jeg elsket Marihuana-episodene. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Så nylig ferdig Eastbound and Down, og fikk veldig sansen for det. Forslag til serier som kan ligne? Edit: Kan jo legge til at jeg allerede har sett AD, The League, Party Down, som muligens faller litt i samme kategori. Bonuspoeng hvis serien finnes på Netflix (har tilgang til alle regioner). Trailer Park Boys på netflix. Hysterisk morsom serie. Samma type "dum" humor som i Eastbound. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 It's Always Sunny in Philadelphia. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Ikke at den nødvendigvis ligner, men The Office er en klassiker som bør nevnes. Finnes på Netflix også Lenke til kommentar
2ore Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Bare litt over en uke til den morsomste serien nå om dagen, Nathan For You er tilbake på skjermen. Lenke til kommentar
SlitsomType Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 Startet nylig på The Shield. Så nå har jeg underholdning i noen uker, for dette var bra greier. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Noen som har sett The last ship? Ny serie, og kom tilfeldigvis over den da jeg var på jakt etter noe annet. Jeg synes første episode var veldig bra, og kommer til å se videre på denne og se om det er noe særlig, Typisk virus-ender-alt-på-jorden-som-vi-nå-må-redde, men alt i alt synes jeg den var overraskende bra Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Power er skuffende saker, hadde litt tro på den med tanke på at serien kom fra en av produsentene til The Good Wife, men utførelsen er så kjedelig som ikke kan klandres skuespillerne akkurat. The Last Ship var grei popcorn-drama, men er noe som ikke helt fungerer selv om jeg liker store deler av casten til serien fra tidligere (Rhona Mitra, Adam Baldwin spesielt). Gir det noen par episoder, kan godt ende opp med å være en lettbeint spenningsserie å ha nå i sommer, føler jeg er for lengst drittlei Falling Skies, Burn Notice ble ferdig i fjor og Strike Back er ikke tilbake før tidligst i høst virker det som. Endret 23. juni 2014 av Maury Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 (endret) Synd å si det, men Tyrant er mest trolig en stinker. Det virker slik utifra fra anmeldelsene at det er et bedre alternativ å heller til og med se sesong 3 av Homeland... Virker litt som at Howard Gordon, Craig Wright og Gideon Raff har lagd en serie uten noe poeng, og et tydeligvis godt manus (hvis ikke hadde ikke HBO, Netflix og alle andre bydd på serien), som FX Networks med Gordon & co ikke klarer å formere til TV-skjermen. Endret 25. juni 2014 av Maury Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Er desse anmeldelsane basert på kun pilot? Er jo mulig at det er ein slow-starter vel? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 (endret) Er for de 3-4 første episodene. Her er en video-review av serien. EDIT: Noen spoilere obvious. Endret 25. juni 2014 av Maury 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå