Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Så endelig ferdig Fringe i helgen. De kunne godt spart seg for den siste sesongen. Mye som ikke hang på greip der.

Sesong 1-3 Glimrende, sesong 4 grei, sesong 5 stort sett oppgulp

Viste det var en grunn til at jeg ikke har sett sesong 5 enda. Tror jeg dropper det da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en helt grei 101 i introen av filmen som ihvertfall gir deg grunnhistorien.

Var verdt titten. Eneste som sikkert hadde gjort det med serien var introduksjonen av karakterer alle visste hvem var. Spesielt på reunion.

Artig film. Tror vi må hive oss på serien!

Høh, jeg hadde ikke trodd filmen skulle appellere til nye seere. Isåfall har du mye å se fram til. Spesielt sesong en er helt fantastisk. Og sesong to er stort sett god knall. Sesong tre er søppel. Gøy søppel som er verdt å se.

...

Føler meg rimelig klar til supermandag. Sesongstart på Game of Thrones OG seriestart på Silicon Valley (som jeg har klokketroa på, ikke minst pga Maury) OG sesongavslutning til Shameless. Så mye bra!

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg helt ville kalt sesong 3 av VMars helt søppel, men iforhold til de to første helt klart søppel. Synes filmen var hovedsakelig for fansen (hehe, virka som at Piz var med minst mulig). Så er litt overraska selv at folk som ikke har sett serien liker filmen så godt selv, men helt klart noe der som funker for de ikke fan/seere av serien.

April er generelt konge måned til nye serier og returnerende serier. Av de nye og returnerende så skuffer egentlig bare Turn av det jeg har sett. Fargo og Silicon Valley er konge. Sett de to første av Fargo så langt, og de 3 første av Silicon Valley (har skrevet et førsteinntrykk over serien her).

Game of Thrones sesong 4 er en mye bedre start på en sesong enn serien noen gang har hatt (snakker om de 2 første ihvertfall) synes jeg. Veep sin tredje sesong er genial 5 episoder inn (begynner å komme seg like høyt opp som på høyde med det beste av In The Thick of It).

Gleder meg til sesongavslutning til Shameless, virkelig den beste sesongen til serien i år og i samme slengen en av de beste dramaseriene på TV akkurat nå. Dette er en virkelig stor drama-sesong iforhold til tidligere, og spesielt Emmy Rossum er på sitt beste etter så mange solide prestasjoner på serien tidligere.

Gleder meg til mer Orphan Black også. Liker Michiel Huisman i Game of Thrones, og ser fram til hvordan rolle han har i Orphan Black. Var jo en personlig favoritt for meg i Treme også.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Helt klart den beste komiserien på lang tid. Hvis du liker f.eks Party Down, Arrested Development, det gode av Entourage eller selv Brooklyn Nine-Nine burde den treffe. Jepp, bedre enn Crooklyn (men jeg liker Crooklyn fremdeles en god del).

Edit: Ligger også på 78/100 på Metacritic for øyeblikket.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Community: en elitist serie. Vi tror vi er bedre enn deg som liker The Big Bang Theory.

Community er først og fremst en popkulturell bombe. Filmer, tv-serier og alt smalt og nerderelatert fra 80-tallet og fram til i dag tar hovedrollen i denne særdeles eksentriske serien. Handlingen tar plass på et community college, hvor vi følger en studiegruppe med syv eksepsjonelt klisjéfylte karakterer. Dette brukes naturligvis for alt det er verdt.

Vi kan dele opp episodene i to hoveddeler: vanlig episode og konseptepisode. Sistnevnte brukes normalt som en måte å hylle eller omfavne en spesifikk film eller andre kultfenomener. Eksempler på dette kan være alt fra animerte episoder til hvordan utkastet av et terningkast kan skape fem andre alternative virkeligheter eller en hel episode med paintball i westernstil. Og så en hel episode med paintball i Star Wars stil. Med andre ord ganske sært.

Noe av det som kjennetegner serien er hvor forseggjort den er. Her snakker vi spøker som går over tre sesonger og er så vanskelig å plukke opp på, at hadde det ikke vært for nettet ville ingen ha lagt merke til det. Eller plot som går i bakgrunnen av en hel episode. Community er rett og slett en veldig god serie, som ikke dummer seg ned, eller spiller på det trygge. Dens største svakhet er dens største styrke: treffer den deg ikke blir det fort helbom. Dette er ikke en serie laget for å treffe de store massene, men om du tar referansene og liker humoren er dette en av de absolutt beste seriene de siste årene.

Men vi tror ikke vi er bedre enn Heilage. eplekjekke er vi ikke!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...