Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig formelbasert i starten, hoppet over noe episoder i sesong 1, men ikke alle. Det er ikke før senere at serien begynner å bli bra, selv om det alltid er noe der. Sesong 2 starter den ihvertfall med å ta bedre vendinger, og ble litt mindre såpete legaldrama vi har sett tidligere. Nå er serien like såpete som Mad Men, på en bra måte. En av de beste dramaseriene akkurat nå, sesong 5 er fantastisk.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du klarer å hoppe over episoder! Er fysisk umulig for meg! :p hehe.. Enten må jeg se alt, eller ingenting.. :)

I procedurals så er det lettere og mer mulig enn ikke-episodiske serier, og det var The Good Wife veldig mye i starten. De episodene fikk jeg vite var veldig lite relevante for hovedplottet, og når jeg så de senere var det ikke som jeg hadde gått glipp av noe særlig.

Enkelte serier er veldig episodiske i starten før de starter med mer sammesatt handling som i de fleste tilfellene er bedre. Justified er et glimrende eksempel også på en serie som starter som starter som en episodisk-serie før den får en mer sammensatt historie.

Lenke til kommentar

Mest unødvendige serien å bringe tilbake, selv i form av en reboot med for det meste nye historier.

Arrested Development og 24 hadde en fanskare som både i ettertid og ved slutten av deres originale kanselleringer elsket showet. Med Heroes er det gått for det meste over til at fansen har endt opp med å hate hvordan serien ble. Å bringe serien tilbake også med kreftbyllen Tim Kring med roret virker som mest idiotiske måten man forsette Heroes på, da det var Kring som ødela hva Jeph Loeb, Jesse Alexander og Bryan Fuller brang til Heroes som fungerte spesielt i sesong 1. Det var Kring sin ide å ha en sesongfinale der payetoffet var at en fyr slo en annen med et parkometer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...