Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skål! 10 år siden Deadwood starta i dag.

al-swearengen.jpg

Beste ranten fra Al

En av de beste scenene til Seth Bullock

Pluss en ny dokumentar lagd av film og tv-kritiker Matt Zoller Seitz (NYMag, Vulture, RogerErbert.com) & Co i samarbeid med Hitfix. Med Jim Baver (Elsworth) som kommentator. Verdt å få med seg for fansen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Alle snakker om Game of Thrones. Er det virkelig så bra? Hva handler det egentlig om?

Se det. Du kan ha maraton, heldigris!

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Jeg hater egentlig Fantasy, men GoT traff meg virkelig. Herlig serie. Også en bonus at ethvert attraktivt kvinnfolk i serien ender opp i nettoen i løpet av kort tid.

Emilia Clarke i nettoen er jo alltid et pent syn, men den serien frister ikke voldsomt for meg.

Lenke til kommentar

Tore Renberg om GoT: "Kompisen min, Kristian, sa det for en stund siden. Han hadde sett tv-serien. Grævla bra, sa han. Njaaaa, sa jeg, fantasy-drid. Jaja, sa han, du får se selv. Eller lese. Og sånn holdt det på. Jeg snappet opp skryt både her og der. Og like før jul begynte jeg å lese bok 1. I morges leste jeg siste kapittel. Jeg mistet antagelig pusten i noen minutter der, ved brystet til Daenerys."

Lenke til kommentar

Det er dumt å la seg hindre å se GoT bare fordi det er fantasy. Det er MYE mer enn overfladisk middelalder-action.

Fantasy er ikke noe problem. Sikkert en kanonserie, men magafølelsen sier "watever". Så da får magan rett :D

Lenke til kommentar

Alle snakker om Game of Thrones. Er det virkelig så bra? Hva handler det egentlig om?

Det er blant det beste som går på TV-skjermen om dagen. Du kan si det som en av de som har svart tidligere: Det handler om kampen om jerntronen i Westeros. Men serien utforsker så mye mer, blant annet klasseforskjeller, lojalitet og moral. Det er en fantasy-serie, men som flere har nevnt, og som jeg selv kan stille meg bak, er det ikke en serie som kun treffer fantasy-publikummet. Jeg er ingen fantasy-tilhenger selv, men serien nyter godt av å kunne utforske de nevnte temaene (og flere) i en slik setting.

Jeg ville sett sesong én, hvis jeg var deg, for å se om det er interessant, og vil påstå at det fengsler de aller fleste som er tilhengere av de store HBO-dramaene.

Lenke til kommentar

Hvis du er litt usikker på fantasydelen er GoT egentlig perfekt, da det er ganske mildt når det kommer til det utenomjordiske. Spesielt i krigene legges det heller vekt på realistisk strategi istedet for tryllestaver og trolldom. Selv om det så klart også har sin plass det og.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Handlingen i GoT skjer i en tidsperiode der magic og fantasy er på vei ut.

But it's comming back, with a vengance!

og fokuserer mer på mennesket og blir mer midderaldrene(kong Arthur,riddere osv) enn fantasi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...