Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Liker at de har forbedret rollen til Amy Acker som Root denne sesongen. Etter Angel så synes jeg det er litt merkelig hvor lite faste roller hu har hatt på TV-skjermen. Alltid likt hu godt. Liksom Allison Brie av Whedonverse.

Tror det har vært sånn 2-3 episoder av Person of Interest denne sesongen jeg har synes har vært ihvertfall tidvis kjedelige selv, men ellers likt mer eller mindre resten av episodene. Gøy å se at serien har vist at den har litt mer baller enn hva CBS-serier generelt har. Akkurat som The Good Wife så virker det som at serien tidvis ikke tilhører CBS, som er positivt.

Hve her kan si noe om Engrenages/Spiral og Braquo? Førstnevnte ligger på Netflix så jeg. Bra saker? Hvordan er stilen på serien? Er det mørkt?

Braquo er dritbra. Det er gritty som The Shield med dreping selv midt på lyse dagen i Frankrike med beng for penga. De to første sesongene er tilgjengelig på Hulu hvis du har amerikansk ip.

Edit: Ja, Les Revenants er verdt å få med seg. En av de beste nye seriene i fjor/2012.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Braquo er dritbra. Det er gritty som The Shield med dreping selv midt på lyse dagen i Frankrike med beng for penga. De to første sesongene er tilgjengelig på Hulu hvis du har amerikansk ip.

Hm,det hørtes interessant ut. Men hvordan er det sammenlignet med nevnte The Shield? Tenker da på banning, hud, blod og brutale mord osv. Jeg likte The Shiled veldig godt, men trakk et poeng eller to fordi det ble litt for snilt, og det ødela ganske mye for min del.

Digg med åtte episoders-sesonger, da. Det liker jeg.

Lenke til kommentar

Gritty politdrama med gjenger i en storby som en betydelig del av serien. Føler det er mer skyting og sånt enn The Shield, men gjør det ikke nødvendigvis bedre så og si.

Personlig synes jeg ikke det var noe minuspoeng med at The Shield var "snilt", men kanskje igjen fordi jeg oppvokst med Andy Sipowicz, Frank Pembleton, Lennie Brisco og Columbo så jeg er ikke helt der at vold og blod trengs. Selv om det i noen tilfeller er med å bidra til realismen er både The Wire og The Shield serier som holdt skytingen og blodet til et nivå der det fungerte.

EDIT: Sesong 3 er vel på vei i Frankrike iløpet av våren.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Joda, jeg er enig i det. Men la meg ta Sons of Anarchy som et eksempel. Tøffe, kriminelle bikere som sitter rundt et bord og diskuterer, krangler og det som er, og det er ikke en eneste en som bruker ordet "fuck". Sorry, men jeg synes det blir rimelig pinlig. For all del, jeg liker serien, jeg, men jeg føler hele tiden at det er noe som mangler. Jeg føler at både den og The Shield ville vært mye bedre om den var på HBO, men litt troverdig banning, litt mer hud og alt det der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sitter å ser The Shield akkurat nå for tida, litt inni sesong 1. Merker ihvertfall ikke noe personlig savn etter mer av hud, banning eller blod. Karakterdramaet var en stor grunn til at The Shield var så vellykket synes jeg, med skuespillere som Michael Chiklis (før han went bad etter serien) og Walton Goggins som lever ofte solide roller med et ellers bra karaktergalleri.

Så klart kanskje noe av elementene ville kanskje gjort det mer troverdig, men igjen så var jo The Shield litt fantasi med tanke på hva som pågår i serien til tider (selv om det fullt mulig). Er så vandt "dammit" i serier at banning ikke blir noe betydelig for min del. Ikke engang nødvendig vil jeg si. Nakenhet kunne vært tatt inn, men jeg ville ikke vært skråsikker om det ville forbedret serien i det hele tatt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Min filosofi er at alt kan være bedre med kreativ frihet. The Wire er for meg perfeksjonen selv, og viser hva som er mulig om alt stemmer perfekt. Andre serier uten denne friheten, f.eks Breaking Bad er fortsatt helt utrolig bra, og det er langt fra sikkert at Breaking Bad hadde vært bedre på HBO. MEN, potensialet hadde vært større, så den kunne vært bedre. (Ikke at HBO gir full frihet.)

Samtidig tvinger begrensninger ofte fram kreativitet, men likevel, uten noen begrensninger kan det være bedre.

Les Revenants anbefales absolutt! Og shame on me, jeg har ikke sett The Shield.

Lenke til kommentar

Noen ganger er Person of Interest ganske kjedelig. Og andre ganger er det den beste forbanna serien på TV om dagen... når hovedplottet går fremover.

Delvis enig.

Fantastisk på sitt beste. Bra på sitt dårligste synest eg.

Lenke til kommentar

Så piloten på "The After" akkurat nå. Forsåvidt spennende. Ser ut som det er en end of the world serie, bibelsk style, så det kan jo bli interessant. Amazon har visst plukket den opp. Samtidig driver SyFy og lager sin egen, basert på filmen Legion (2010). Og ifra før har man jo Sleepy Hollow, selv om det er mer en dramaserie.

Lenke til kommentar

Amazon plukka akkurat opp The After til serie ja, og etter det makkverket piloten var. Heldigvis plukka opp Amazon både Bosch og Transparent som viser ihvertfall litt bedre bedømmelse må jeg si.

Transparent var spesielt bra, en bra miks av Six Feet Under og Enlightened. Bosch som til tross være ganske ordinær fungerer så bra på grunn av Titus Welliver i hovedrollen. Spent på om Eric Overymer (som er med som serieskaper) klarer å utvikle City of Bones-historien fra Harry Bosch-bøkene til TV til å få serien til være litt bedre enn hva piloten var. Overmyer var dyktig ved siden av David Simon både på Treme og The Wire.

Angående overnaturlige eller grøssere så serier er det to potensielle godbiter på vei. Penny Dreadful og The Strain. Elsker casten i begge med spesielt Eva Green og Timothy Dalton i Dreadful, og navn som Corey Stoll (House of Cards) og David Bradley (Game of Thrones, Broadchurch). Ettersom de er for FX Networks og Showtime så har jeg litt høyre forhåpninger til dem enn mye annet av overnaturlige serier for tida.

https://www.youtube.com/watch?v=Sz9qH35lWAM

• Liker 1
Lenke til kommentar

True Detective

Rectify
The Returned/Les Revenants
Louie

Breaking Bad
Top of The Lake
Mad Men (selv om sesong 6 skuffa meg personlig, var det fremdeles bra)

Etterfulgt av serier som jeg også liker veldig mye som

Justified

Broadchurch
Game of Thrones
Shameless
The Americans
Enlightened

Lenke til kommentar

Amazon plukka akkurat opp The After til serie ja, og etter det makkverket piloten var. Heldigvis plukka opp Amazon både Bosch og Transparent som viser ihvertfall litt bedre bedømmelse må jeg si.

Transparent var spesielt bra, en bra miks av Six Feet Under og Enlightened. Bosch som til tross være ganske ordinær fungerer så bra på grunn av Titus Welliver i hovedrollen. Spent på om Eric Overymer (som er med som serieskaper) klarer å utvikle City of Bones-historien fra Harry Bosch-bøkene til TV til å få serien til være litt bedre enn hva piloten var. Overmyer var dyktig ved siden av David Simon både på Treme og The Wire.

Angående overnaturlige eller grøssere så serier er det to potensielle godbiter på vei. Penny Dreadful og The Strain. Elsker casten i begge med spesielt Eva Green og Timothy Dalton i Dreadful, og navn som Corey Stoll (House of Cards) og David Bradley (Game of Thrones, Broadchurch). Ettersom de er for FX Networks og Showtime så har jeg litt høyre forhåpninger til dem enn mye annet av overnaturlige serier for tida.

Jeg synes ikke The After var SÅ forferdelig. Selv om slutten på pilotepisoden gjorde at jeg måtte klø meg litt i hodet. Lurer på om det blir en overlevelsesserie med demoner i stedet for zombier.

Jeg er ikke så glad i vampyrserier. Det begynner å bli veeeldig mange av dem og de fleste ser ut til å handle om 'teen angst', men The Strain høres spennende ut. Castingen i Penny Dreadful er som du sier upåklagelig, så vi får se :)

Er det noen typiske sci-fi serier under utvikling?

Lenke til kommentar

Som i filmtråden så kan jeg ikke skryte på meg å se mange nye serier, men de jeg har sett (fra 2010):

True Detective

Sherlock

Game of Thrones

Breaking Bad (denne er jo en del eldre da den startet i 2008, men tar den med uansett)

Magic City

The Pacific

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke The After var SÅ forferdelig. Selv om slutten på pilotepisoden gjorde at jeg måtte klø meg litt i hodet. Lurer på om det blir en overlevelsesserie med demoner i stedet for zombier.

Jeg er ikke så glad i vampyrserier. Det begynner å bli veeeldig mange av dem og de fleste ser ut til å handle om 'teen angst', men The Strain høres spennende ut. Castingen i Penny Dreadful er som du sier upåklagelig, så vi får se :)

Er det noen typiske sci-fi serier under utvikling?

Bare klø deg i hodet? :p

Du har Sense8 på Netflix en gang i 2015 som virker lovende fra Wachowski-søskenparet. Altså de bak The Matrix og Cloud Atlas. Ellers er det lite sci-fi jeg ihvertfall har blitt nevnverdig interessert av. Etter å ha sett så mye Babylon 5 og Stargate SG-1 som ungdom så har jeg blitt litt sær på sci-fi. Klarer egentlig ikke å se på noe særlig av det, ettersom så mye av det innen er så dårlig.

Orphan Black hvis du ikke har sjekket det ut som er sci-fi drama er veldig gode greier. Vet det var noen andre som likte det her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...