Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hva du mener nå. Ting har en tendens til å vokse, være det film, serier eller musikk. Alt sitter ikke godt med en gang, og alt fremstår ikke som bra med en gang. Om jeg ser en serie og synes den suger der og da er det vel greit om jeg sier det, selv om det er en mulighet for at den faller mer på plass en uke etterpå ellerved neste gang jeg ser den?

Selvfølgelig er det en mulighet og det er poenget mitt, men jeg syns ikke man skal være så krass med andre sine meninger når man selv bare har sett et par episoder og noen måneder etter roser serien i skyene.

Ser jeg 40 episoder av en serie, som du har sett én episode av vet jeg "bedre" enn deg om den er god eller dårlig. Noen mener at smak er subjektivt og det respekterer jeg, men jeg holder også kjeft når jeg misliker noe jeg har sett små glimt av.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er kult å hate ting. I dagens internettsamfunn er det alltid noen som misliker noe, uansett hvor bra det måtte være. Og det er typisk disse personene som oppsøker internettfora og deler sine meninger, i form av eder og galle. Synes folk burde bli flinkere å si fra når de liker noe, fremfor å bare komme ut av grotten sin for å "rette" på andre som liker en serie de ikke liker.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Begynte å se House Of Cards sesong 1 for noen uker siden og må si jeg er mektig imponert.

Det er ikke en eneste ting jeg har å klage på. Alt sitter som et skudd.

Anbefales på det sterkeste. Jeg er på sesong 2 nå og det blir bare bedre og bedre!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sesong 2 av Banshee er dritkul. Sesong 1 var kanskje litt for lett på Proctor som skurk, men tar det betydelig opp i sesong 2. Ulrich Thomsen er den beste skuespilleren på serien, så glad de tar i bruk han bedre.

AMC (The Walking Dead, Mad Men, Breaking Bad) utvikler Preacher for TV akkuratt nå. Har vært gjort jævla mange ganger før forsøkt å få Preacher til TV og film. HBO gjorde det forrige gang. Kommer fra Sam Catlin (Breaking Bad) med Seth Rogen og Adam Goldberg (This is The End) som produsenter.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er kult å hate ting. I dagens internettsamfunn er det alltid noen som misliker noe, uansett hvor bra det måtte være. Og det er typisk disse personene som oppsøker internettfora og deler sine meninger, i form av eder og galle. Synes folk burde bli flinkere å si fra når de liker noe, fremfor å bare komme ut av grotten sin for å "rette" på andre som liker en serie de ikke liker.

Nja, jeg synes det verste er hvordan folk ikke takler at noen ikke liker noe de selv liker, og skal bli irriterte, sinte, slenge dritt osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er alltid noen som skal prøve å undergrave kritikk ved å si ting som "smaken er som baken", "vi kan ikke alle like det samme", etc. etc. etc. Man kan ikke relativisere bort dårlig kvalitet, og selv om smak er subjektivt går det an å ha rett.

Lenke til kommentar

Mikkelsen er som alltid veldig bra, men det hjelper lite når den andre halvparten (aka Hugh Dancy) leverer på et nivå som får selv skuespillere og statister i Hotel Cæsar til å fremstå som kompetente skuespillere av ypperste kvalitet. Det gjelder Hettienne Park au. Jeg har aldri blitt mer pinlig berørt av skuespill enn jeg ble av disse to i løpet av sesong en. Smertefullt.

De får en plus i margen for blod og gore og sånn, da. Og visuelt lekker mat.

Denne du tenker på? Ser ikke noe galt der, kun kritisering av skuespill og en personlig mening. Herregud, la nå folk ha meninger, diskuter skikkelig, istedenfor å dra opp "åååh, du har så snever filmsmak og anmeldere flest er positive (noe som også vil si at det er anmeldelere som er negative/mixed, altså, personlige meninger og slikt) til serien buhuhu.

Lenke til kommentar

Denne du tenker på? Ser ikke noe galt der, kun kritisering av skuespill og en personlig mening. Herregud, la nå folk ha meninger, diskuter skikkelig, istedenfor å dra opp "åååh, du har så snever filmsmak og anmeldere flest er positive (noe som også vil si at det er anmeldelere som er negative/mixed, altså, personlige meninger og slikt) til serien buhuhu.

Det er kanskje litt av måten det kom fram på ja. Men det jeg skulle poengtere er at selv om han er uenig, så er Hannibal en bedre serie enn han skal ha det til av andre enn meg. Noe jeg synes han sier også bare for å irritere, fremfor å diskutere hva han synes.

Men SexyMann28 gjør akkurat det samme som meg i Filmprat-tråden på en annen måte. F. eks gikk til angrep på at alle som ser superhelt-filmer som mainstreame idioter når jeg og Danielzu kommenterte en trailer til Iron Man 3.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...