Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

True Detective og Hannibal ligger begge på 88/100 på Metacritic nå.

 

post-115035-0-60320100-1394316281_thumb.jpg

 

Personlig synes jeg True Detective er bedre, men Hannibal er ikke langt ifra. Det solide psykologiske samspillet mellom Mads Mikkelsen og Hugh Dancy sine karakterer er fantastisk. Spesielt Mikkelsen er noen av de beste skuespillerne i Skandinavia om dagen (se Jagten), og Dancy fungerer veldig bra.

 

True Detective har sine minuser også. Hannibal er noe av det beste akkurat nå på TV. Og noe av de beste innen seriemordere på TV-skjermen siden sesong 4 av Dexter. Sesong 2 av Hannibal overgår også allerede sesong 1 som var veldig bra.

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes stemningen og kvaliteten i True Detective og Hannibal er på hver sin siden av den lange skalaen.

 

True Detective ser for meg mer ut som å være et langt sprang fremover for TV-produksjon. Hannibal er knallbra og spennende, men fortsatt innenfor en tradisjonell formel, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg quoter Abed hva gjelder Hannibal og dets formel :p

 

I see a man, using a social disorder as a procedural device. Wait wait wait, I see another man. Mildly autistic superdetectives everywhere. Basic cable, broadcast networks. Pain. Painfull writing. Hurts!

 

 

Neida, Hannibal er greit det, men tretten av ti ganger setter jeg True Detective foran. På absolutt alle områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mikkelsen er som alltid veldig bra, men det hjelper lite når den andre halvparten (aka Hugh Dancy) leverer på et nivå som får selv skuespillere og statister i Hotel Cæsar til å fremstå som kompetente skuespillere av ypperste kvalitet. Det gjelder Hettienne Park au. Jeg har aldri blitt mer pinlig berørt av skuespill enn jeg ble av disse to i løpet av sesong en. Smertefullt.

 

De får en plus i margen for blod og gore og sånn, da. Og visuelt lekker mat.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Park har så vidt en rolle på serien. Kan ikke huske at hun har hatt stor nok rolle til å irritere meg. Virker nesten som det bare sies bare for å være uenig.

 

Hannibal og True Detective er to forskjellige dyr. Vanskelig å forstå kanskje for de fleste, men det er å sammenligne en semi-procedural med en episodisk antalogi-serie. En serie skal forsette den samme handlingen i flere år med et føljetong element, den ene skal fortelle en sammenhengende historie på et par episoder.

 

Uansett om SexyMann29 er imot Hannibal eller ei. Flere TV-kritikere synes Hannibal er bedre enn dårligere. Så jeg synes det beviser mer at serien er bedre enn det, enn hva en som skryter at man har snever filmsmak sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg synes det beviser mer at serien er bedre enn det, enn hva en som skryter at man har snever filmsmak sier.

 

Hehe. Hvor har jeg skrytt av noe sånt?

 

 

Og om du sikter til posten i filmtråden har du virkelig misforstått hele poenget. En eller annen hintet til at man har snever smak om man ikke setter pris på 3D og/eller CGI (om jeg husker rett). Jeg sa meg uenig, og sa at jeg ikke kjenner en eneste person med snever filmsmak. Det inkluderer også meg, for jeg er så uenig som man overhodet kan få blitt angående det. Jeg, som alle andre jeg kjenner, har en veldig bred filmsmak i mine øyne. Å mene at en har snever filmsmak om man ikke setter pris på 2 timer med CGI-runking eller 3D er helt fjernt i mine øyne. Blir som å si at man har snever musikksmak om man ikke orker 50 minutter med autotune-runking. CGI er, akkurat som autotune, et fint hjelpemiddel når det er brukt riktig (i mine øyne). Men det kan også ødelegge hele opplevelsen noe helt forjævlig og dra en film/et album fra en potensiell femmer til en toer.

 

3D har heller ikke mye med filmsmak og gjøre.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så første episode av "Atlantis" nå nettopp og det blir med den ene. Helt gjennomsnittlige skuespillere, dårlig dialog, ekstremt typiske "vitser" og "småstikk" til hverandre.

 

Greit nok, det er ikke en dokumentar om gresk mytologi, men det virker som om de bare har tatt alle personene de vet om og kastet dem inn uten å tenke seg videre om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hannibal har fantastiske visuelle scener og musikk score. Må være noe av det beste som går for tiden

ved siden av HBO. At denne serien går på NBC er i seg selv temmelig fantastisk.

Lenke til kommentar

Her inne kryr det av netflix brukere og siden det var en episode av HIMYM så blir det her.

 

Det var norsk subtitles på. Denne lagget på mobil appen, prøvde ingen av de andre, går det an å justere?

 

Evt. går det an å få engelsk sub? Evt går det isåfall an å slå av de ubrukelige subs???

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke let frem konkrete eksempler (jeg er sikker på at de finnes) på det, men jeg har en følelse av at ganske mange som skriver i denne tråden skifter oppfatninger av serier ganske regelmessig. Jeg sier ikke at det er problem at en serie vokser på en, men er veldig ofte jeg leser "Serie A er skikkelig dårlig, hadde forventet mer av Person X, fordi hun spilte bra i Serie B. Blir med denne ene sesongen.". Neste år blir hele serien rost opp i skyene av samme person når sesong 2 kommer. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men kanskje vi kan være litt mindre påståelige, tenke oss litt om og ikke angripe alle som er uenige? Kan hende de har rett og at serie A egentlig er ganske bra, bare du lar den synke skikkelig inn?

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva du mener nå. Ting har en tendens til å vokse, være det film, serier eller musikk. Alt sitter ikke godt med en gang, og alt fremstår ikke som bra med en gang. Om jeg ser en serie og synes den suger der og da er det vel greit om jeg sier det, selv om det er en mulighet for at den faller mer på plass en uke etterpå ellerved neste gang jeg ser den?

 

 

Så Valhalla Rising på nytt i går. Synes den var kjip første gang jeg så den, og har pratet mye dritt om den siden da. Men i går satt den som et skudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...