Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at The Walking Dead er i en nedgående kruve. Det gjenstår å se om resten av sesongen er med på å ta den opp igjen - jeg har en liten mistanke om det. Uansett så fungerer serien fremdeles ypperlig som mandagsunderholdning sammen med middagen. :)

Jeg aner ikke hvor mange sesonger som er planlagt, det er nok litt avhengig av seertall videre.

Lenke til kommentar

The Walking Dead går ingen vei, så bare forsette å gråte og syte. Eller bare ikke bry seg :)

Gleder meg til Fargo spesielt. Martin Freeman og Billy Bob Thronton med Oliver Platt og Bob Odenkrik er en god cast som er passende til noe Coen-ish som det. Også er jeg veldig spent på de nye seriene The Red Road og Penny Dreadful med nye sesonger av serier som Game of Thrones, The Americans og Veep framover.

Men uansett, ingenting kommer til å slå True Detective av nye serier i år. Det skjer ikke.

AnewZ: Når du ser Jimmi Simpson dukke opp så burde du innse det, spesielt hvis du tar serien seriøst. House of Cards forblir en serie som for min del er vanskelig å ta seriøs lengre.

Jimmi-Simpson-as-Frank-Corral-in-Miss-Th

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Gleder meg til Fargo spesielt. Martin Freeman og Billy Bob Thronton med Oliver Platt og Bob Odenkrik er en god cast som er passende til noe Coen-ish som det. Også er jeg veldig spent på de nye seriene The Red Road og Penny Dreadful med nye sesonger av serier som Game of Thrones, The Americans og Veep framover.

Men uansett, ingenting kommer til å slå True Detective av nye serier i år. Det skjer ikke.

Fargo, blir det en serie som har en "sammenheng"/"basert på" filmen? I såfall gleder jeg meg stort selv. Hvilke kanaler går alle seriene du lister opp på (red Road, Penny Dreadful)? Jeg er såpass kjip at jeg pleier å holde meg til big guns'a. Gidder ikke så The Red Road om det er en ABC serie liksom. Gjerne utdyp litt hva de seriene er for noe også. Ble spent selv! *Googler litt nå*, men liker alltid litt input fra Maury himself. Americans, er den veldig god? Jeg vurderer den og den hannibal-serien. Er de bra, eller er det en fare for at de blir som PB og Homeland? Jeg nekter å se én syk sesong, hvor det så dabber av og blir elendig etter 2-3 sesonger og de skal melke kua.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Fargo er løst basert på filmen fra Noah Waley (som sto for Jeremy Renner-serien The Unusuals) med Coen-brødrene som produsenter. Er noe likt plott som filmen, men er allikevel eget plott. Blir serien suksessfull nok så blir det nye karakterer og steder i Minnesota for hver sesong.

The Red Road er den nye serien fra Sundance Channel som sto bak en av fjoreårets beste nye serier, Rectify og miniserien Top of The Lake (med BBC). The Red Road har med Jason Momoa (Game of Thrones), Martin Henderson og Julianne Nicholson (Boardwalk Empire) i hovedrollene. Aaron Guzikowsk som skrev manuset til den undervurderte filmen Prisoners fra i fjor. Pluss folk bak serier som Bored To Death og Friday Night Lights.

Penny Dreadful er første serien til John Logan (kjent Bond-produsent som har skrevet manus til en haug av filmene de siste årene). Sam Mendes (Skyfall, American Beauty) er også med som produsent. Har navn som Eva Green og Timothy Dalton i hovedrollene. Er grøsserdrama, så litt skeptisk, men virker bedre enn hva American Horror Story er.

The Americans var veldig god, bedre enn sesong 1 av Homeland vil jeg si.

Hannibal grenser til å være det beste innen seriemordere vi har fått på tv-skjermen nesten, om ikke Dexter hadde hatt Trinity-sesongen så hadde serien overgått Dexter. Komplekst og noen utrolige gode roller av både Hugh Dancy og Mads Mikkelsen som har et psykologisk samspill i nesten sin egen klasse.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fargo er løst basert på filmen fra Noah Waley (som sto for Jeremy Renner-serien The Unusuals) med Coen-brødrene som produsenter. Er noe likt plott som filmen, men er allikevel eget plott. Blir serien suksessfull nok så blir det nye karakterer og steder i Minnesota for hver sesong.

The Red Road er den nye serien fra Sundance Channel som sto bak en av fjoreårets beste nye serier, Rectify og miniserien Top of The Lake (med BBC). The Red Road har med Jason Momoa (Game of Thrones), Martin Henderson og Julianne Nicholson (Boardwalk Empire) i hovedrollene. Aaron Guzikowsk som skrev manuset til den undervurderte filmen Prisoners fra i fjor. Pluss folk bak serier som Bored To Death og Friday Night Lights.

Penny Dreadful er første serien til John Logan (kjent Bond-produsent som har skrevet manus til en haug av filmene de siste årene). Sam Mendes (Skyfall, American Beauty) er også med som produsent. Har navn som Eva Green og Timothy Dalton i hovedrollene. Er grøsserdrama, så litt skeptisk, men virker bedre enn hva American Horror Story er.

The Americans var veldig god, bedre enn sesong 1 av Homeland vil jeg si.

Hannibal grenser til å være det beste innen seriemordere vi har fått på tv-skjermen nesten, om ikke Dexter hadde hatt Trinity-sesongen så hadde serien overgått Dexter. Komplekst og noen utrolige gode roller av både Hugh Dancy og Mads Mikkelsen som har et psykologisk samspill i nesten sin egen klasse.

Fargo - fett, jeg gleder meg masse allerede!

Rectify - var dødsbra, kommer det mer?

Top of the Lake - er på toppen av "må se"-lista. Er den på Netflix (US kanskje)?

The Red Road - når starter den? (Bored to death er en av mine favoritter siste årene, så samme folk bak er pluss i boka mi)

Prisoners - Er også på "må se"-lista. Satan Maury, vi har helt lik smak.

Penny Dreadful - grøsserdrama høres fett ut, men jeg lot vær å se American Horror Story pga varierende kritikker. Gleder meg nå etter hva du sa. (American Beauty er ypperste klasse).

Fortsatt vurderer jeg Hannibal og The Americans, men er ikke de på drittkanaler som ofte melker serier? Tror jeg venter til begge er helt ferdig, for å høre hva den endelige dommen er. Man kan aldri vite hva som skjer med serier som går på drittkanaler.

Lenke til kommentar

Angående Martin Starr så er han med i Sillicon Valley. Ny komiserie på HBO fra Mike Judge (Office Space, Beavis & Butt-Head og King of The Hill). Ser fram til den.

Kommer mer Rectify etter sommeren. Er sesong 2 er på 10 episoder denne gangen. The Red Road starter den 27 eller noe sånt denne måneden.

NBC hvor Hannibal går melkes serier en del (The Office spesielt), men Hannibal er 13 episoder i året og nesten ikke en NBC-serie da serien er produsert av franske Gaumont framover noen tradisjonelle tv-studioer for store amerikanske serier.

The Americans går på FX Networks som er nesten bedre enn HBO, hadde det ikke vært for at de putter opp serier som Anger Managment, men igjen så sørget jo den serien både for at Wilfred fikk en siste sesong og Louie vokste på kanalen.

Lenke til kommentar

The After-piloten på Amazon er direkte forferdelig.

Transparent som var piloten til Jill Soloway (Six Feet Under) var veldig bra. En flott miks av Enlightened og Six Feet Under med Jeffrey Tambor fra Arrested Development i en helt annerledes rolle en vanlig.

Skrev litt om Amazon-pilotene tidligere denne uka her: http://serienytt.no/2014/02/amazon-piloter-2/

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Virker som de prøvde å stappe inn alt som gikk an.

Flere elementer som irriterte meg.

Jenta som midt oppi det hele bestemmer seg for å svømme naken i bassenget.

Slåsskampen mellom irren og shotgunfyren som heldgivis ender fordi noen har kidnappet vaskedama til den gamle dama og krever å få pengene som er i safen hennes.

Politidama som skyter han i garasjen uten konfrontasjon, men som plutselig fryser helt opp når mexicanerne kommer.

Irren som på liv og død må ha med seg vinen sin og er villig til å "dø" for den.

Franske dama som må ha veska si for å kunne se på bilde av dattera etter at de har flyktet.

Han som detter og knekker foten.

De splitter opp i skogen og kjører alle man alle.

ALT som kan gå galt har faen gått galt. Blir litt for mye av det gode. Jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot en serie med god suspense hvor man får litt følelsen av Lost sesong 1, men det klarer de ikke her.

Er jo mer drama her en i en spansk såpeopera. Hodeløse høns som tar dumme valg. Det kan jeg se i dårlige B-horrors.

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Litt mer spennende sesong synes jeg enn den første. Den første ble veldig tynn suppe på midten av sesongen, og tok seg ikke opp igjen før sånn på slutten. Likte bruken av Gearald McRaney i sesong 2, og Molly Parker sin karakter var ganske grei (selv om hun kanskje ikke var like bra som Corey Stoll sin rolle i sesong 1).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ferdig med sesong 2 av House of Cards nå.

Mulig jeg starter med å se The Shield på nytt, eller Veronica Mars for så å gå over til The Shield.

Kjører re-watch av Justified for tiden jeg. Serien er bedre ved andre visning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...