Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting galt med Greta Gerwig vel? Spilte jo The House of the Devil. Sånt blir man krem av. Og første sesong av Girls var jo helt topp. Fokuset lå på komedie og humoren var helt topp. Sesong to derimot var en katastrofe. Nesten like dårlig som The Walking Dead og den tredje sesongen av Dexter.

Den tredje sesongen av Dexter er det dårligste eksemplet med Dexter du klarer å komme opp med?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg sa, forstår ikke appellen.

Synes Girls var dørgene kjedelig.

Akkurat som den der "orange et eller annet" serien om kvinnfolk i fengsel.

Men heldigvis er smaken til folk forskjellig.

:)

Godt jeg endelig har noen som er enige med meg ang OITNB og Girls. Makan til stusselige greier.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, forstår ikke appellen.

Synes Girls var dørgene kjedelig.

Akkurat som den der "orange et eller annet" serien om kvinnfolk i fengsel.

Men heldigvis er smaken til folk forskjellig.

:)

Godt jeg endelig har noen som er enige med meg ang O

OITNB og Girls. Makan til stusselige greier.

Slenger meg på her. Synes generelt kvinnelige karakterer i serier er kjedelige. Mangler liksom karisma. Det gjelder forsåvidt også filmer. Betyr det at jeg er kvinnehater?

Problemet er delvis at karakterene som blir skapt enten skal være hotte eller irriterende (Girls!). Og så blir skuespillerinner som passer inn i en av disse to kategoriene hyret inn.

Velger å tro at det er kvinnelige roller det er et problem med, ikke kvinnelige skuespiller nødvendigvis.

Er det noen so, har et eksempel på en genuint god kvinnelig karakter? Nærmeste jeg kommer er Deborah i Dexter har sine øyeblikk, selv om hun til tider kan bli litt sutrete.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Den eneste genuint morsomme kvinnen i en komedie er Sweet Dee. Både fordi hun blir likestilt med gutta, og fordi Kaitlin Olson er veldig flink. Når jeg sier at hun blir likestilt med gutta, så mener jeg altså at hun ikke blir behandlet som en jente, slik jeg føler at de fleste komedier gjør. Hun unngår alle stereotyper som de fleste sitcoms bruker.

Kan også nevne Lucille fra AD som er meget morsom, selv om hun selvsagt tilhører en litt annen aldersgruppe. I motsetning klarte jeg aldri å finne Lindsay morsom, noe som etter min mening var en av ADs få svake punkter. Men der tror jeg mer det går på at jeg aldri likte Portia De Rossi, enn selve karakteren.

Når det gjelder dramaer så har jeg vel egentlig ikke sett nok til å gjøre opp en god mening, men jeg kan nevne Alice Morgan fra Luther, som jeg likte veldig godt.

Lenke til kommentar

Den eneste genuint morsomme kvinnen i en komedie er Sweet Dee. Både fordi hun blir likestilt med gutta, og fordi Kaitlin Olson er veldig flink. Når jeg sier at hun blir likestilt med gutta, så mener jeg altså at hun ikke blir behandlet som en jente, slik jeg føler at de fleste komedier gjør. Hun unngår alle stereotyper som de fleste sitcoms bruker.

Kan også nevne Lucille fra AD som er meget morsom, selv om hun selvsagt tilhører en litt annen aldersgruppe. I motsetning klarte jeg aldri å finne Lindsay morsom, noe som etter min mening var en av ADs få svake punkter. Men der tror jeg mer det går på at jeg aldri likte Portia De Rossi, enn selve karakteren.

Når det gjelder dramaer så har jeg vel egentlig ikke sett nok til å gjøre opp en god mening, men jeg kan nevne Alice Morgan fra Luther, som jeg likte veldig godt.

Alice Morgan er i en klasse for seg selv når det kommer til kvinnelige karakterer. Er stor fan av Arya fra GoT også. Hvor gammel er egentlig hun? Stort potensiale der i gården!

Lenke til kommentar

Dette er ganske absurd. AllFather disser hele dramasjangeren, og Jakoozie liker ingen kvinnelige karakterer utenom Debra (!) fra Dexter.

For å ta noen fete kvinnelige karakterer:

Jaye fra Wonderfalls er bare megakul. Kuleste på lista.

Starbuck fra BSG er greit kul.

De aller fleste fra Game of Thrones, Dany og Arya Stark står fram som gode eksempler.

Fiona fra Shameless er ei rå dame.

Sarah fra Orphan Black.

Alice Morgan fra Luther.

Aeryn fra Farscape.

Veronica fra VM ofc.

C.J fra The West Wing er en kanonkarakter.

Og mange flere.

Edit: Jeg utfordrer Serienytt til å lage en artikkel om gode kvinnelige karakterer!

Endret av Thommesen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde helt glemt GoT. Arya og Ygritte er selvsagt selvskrevne. Cersei kan vel også nevnes som en av de mest forhatte kvinnene noensinne, uten at hun grenser til det umenneskelige, da hun samtidig klarer å gi et innblikk i kvinnerollen på den tiden. Merkelig nok fikk jeg aldri sansen for Dany. Bitchy, maktsyk og selvhøytidelig.

Virginia Johnson fra MoS er også et verdig bidrag.

Lenke til kommentar

Dette er ganske absurd. AllFather disser hele dramasjangeren

Ut i fra det jeg skjønte gjorde han ikke det. Han dissa en spesiell type dramaserier som han ikke likte, ikke hele sjangeren i seg selv. Mulig jeg tar feil her, men det var sånn jeg oppfatta det.

Lenke til kommentar

Som nevnt over syns jeg GoT har en del gode kvinnelig skuespillere. Syns Arya er et godt eksempel.

Nå er det allerede nevnt flere karakterer her inen jeg liker som er kvinner. Men det er ikke spuespillerne jeg som regel syns er dårlige, det er rollene de blir satt til å spille. Hun som spiller Arya er en god skuespiller, men rollen hun har fått tildelt er jo veldig veldig bra. Arya er blant mine favoritter i bøkene også. Noe som ikke kan sies om Sansa for eksempel.

Edit: Mara naken før 5min er ferdig, herlig start på Hoc :D

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...