Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har planer om å se Spartacus selv. Så de første episodene og hatet de. Intenst. Likevel ble jeg snakket inn i å se miniserien, og den elsket jeg. Den var bare megakul, så tenker å hoppe rett på sesong to, eventuelt se de siste episodene av sesong en.

Black Sails startet litt under middels. Likte godt Kaptein Flint, mens John Silver kan bli helbom.

Siste halvdel av Spartacus sesong 1 er det som for meg fikk meg til å gå fra "substansløst voldsmoro" til "vokseneventyr verdt å sjekke ut videre".

Miniserien Gods of The Arena er knall mest grunnet at det ga mer dybde til Crixus og introduserte favoritten Gannicus.

Nå var den miniserien et produkt av kreativ panikk i sykdomsfraværet til Andy Whitfield slik at sesong 2 ble forsinket, noe måtte fylle sendeskjemaet.

Men det viste seg jo å være genialt, siden seriens høydepunkt er nå Gannicus senere møter på Spartacus. Plutselig hadde vi en haug med protagonister, ikke bare en. :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Eastbound and Down vs. Arrested Development, må jeg kanskje svare den siste.. Når det er sagt synes jeg Kenny Powers er hysterisk i sesong 1 av EB&D, men har aldri klart å komme forbi sesong 2 av serien, enda jeg har forsøkt en to-tre turer..

Lenke til kommentar

Haha, Stephen Fry til 24: Live Another Day.

Synes Klondike var grei, men jeg kommer nok til å se resten senere. Orker ikke så lange episoder akkurat nå, og mer sånn jeg tar en kommende helg jeg har mer tid.

Men noe med snø og sånt så gleder jeg meg mye mer til å se Martin Freeman og Billy Bob Thornton i Fargo.

Føler det samme som Jørgen angående Hello Ladies. Helt grei, men jeg liker Merchant mer som stand-up komiker.

Lenke til kommentar

Så den akkurat selv, good fun!

Nå har jeg alltid hatt en forkjærlighet for 1994-adapsjonen med Oliver Platt, Kiefer Sutherland og Charlie Sheen, men 1974(?) med blant andre Oliver Reed er også veldig god. Når det er sagt, definitivt den artigste moderne tolkningen. Liker at de fikk med Bonancieux også, de har vært fraværende i mange adapsjoner.

Lenke til kommentar

Absolutt, 1993(4?)-versjonen er en høyst romantisert og uskyldig adapsjon, produsert av Disney. Denne nye serien er nok mye mørkere, noe jeg synes vi ser allerede i første episode. :)

Forøvrig utrolig artig at Peter Capaldi er Richelieu. Godt castet der altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...