Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kom igjen a Vidar, Spartacus hadde håpløst påtatt og overdreven dialog og langtifra særlig sterkt karaktergalleri (eller skuespillere). Det var en blod- og sexorgie, og det er ikkeno galt i det, bare virker som om Black Sails sikter litt høyere. ;)

 

 

Skuespillerne var knall og den spilte bevisst på å overdrive alt. Sex, vold, dialog - sterkt inspirert av grafiske tegneserieblader. Så du ferdig Spartacus? Karaktergalleriet i siste sesong var helt fantastisk, spesielt når Cæsar og Marcus Crassus gjorde sin entre :)

 

Skuespillet er ellers minst på høyde med Black Sails, sistnevnte trenger mer tid - så langt er de ganske så endimensjonale. Men det var Spartacus-karakterene også, bedrer seg nok etter noen episoder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker faktisk ikke om jeg så siste sesong av Spartacus eller ikke, jeg gikk kanskje lei.

 

Såklart trenger Black Sails mer tid, vi har tross alt bare sett et fåtall episoder hittil. Jeg bare mener at det har langt høyere potensiale enn Spartacus, og viser en endring i retning hos Starz, noe som ikke er negativt.

Lenke til kommentar

Siste sesong av Spartacus er et av få tilfeller av en serie som slutter på mesterlig vis. Null kompromiss. Fantastisk. Og Cæsar, der er en karakter som fortjener spin-off.

 

Og så har vi gladiatorens svar på Han Solo. Gannicus, inne på min topp 5 over favorittkarakterer. Synge kan han også :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=kKcsVS1_o2g

 

Om Black Sails klarer å bli halvparten så underholdende som Spartacus sine siste sesonger, vel da har den lykkes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Kom igjen a Vidar, Spartacus hadde håpløst påtatt og overdreven dialog og langtifra særlig sterkt karaktergalleri (eller skuespillere). Det var en blod- og sexorgie, og det er ikkeno galt i det, bare virker som om Black Sails sikter litt høyere. ;)

 

 

Spartacus var et fyrverkeri av en serie, spesielt første og siste sesong hadde veldig sterke karakterer. Black Sails var direkte kjedelig, men noen serier trenger noen episoder på å ta seg opp, så jeg får vel følge med litt til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg digger pirater, så er sikker på at jeg kommer til å storkose meg med Black Sails. Er man vokst opp med Monkey Island så er man vokst opp med Monkey Island :D

 

Det Black Sails ikke har er (enn så lenge) er egenart. Var det som var Spartacus sin greie - ikke lett å finne noen serie å sammenligne med.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Sleepy Hollow. Akkuratt sett sesongavslutningen og den gav meg bare lysten på mer. Synd det er 8/9 mnd. til neste gang :(

Bra sesongavslutning. Ikke min favorittserie, men den er seerverdig. Noen veldig spennende avsløringer. Nå som serien er såpass populær både i statene og syndikasjon i resten av verden får man håpe de får økte budsjetter for neste sesong også.

Lenke til kommentar

Personlig likte jeg ikke episode 1 av Black Sails så mye som de episodene etter jeg har sett. Sparer den siste episoden jeg har igjen til i morgen siden casten har under intervju snakket så mye om at episode 4 skal ha noe veldig stort i seg.

Av andre "manneserier" riktignok så liker jeg Banshee (som denne sesongen er veldig lovende iforhold til tidligere) og Strike Back enda mer.

 

Spartacus har jeg ikke tid til. The Good Wife har ført til litt for mye tv-fråtsing for min del den siste tiden. Eli Gold er en av de herligste advokater/PR-folk siden Ari Gold og Alan Shore.

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Kom igjen a Vidar, Spartacus hadde håpløst påtatt og overdreven dialog og langtifra særlig sterkt karaktergalleri (eller skuespillere). Det var en blod- og sexorgie, og det er ikkeno galt i det, bare virker som om Black Sails sikter litt høyere. ;)

 

 

Spartacus var et fyrverkeri av en serie, spesielt første og siste sesong hadde veldig sterke karakterer. Black Sails var direkte kjedelig, men noen serier trenger noen episoder på å ta seg opp, så jeg får vel følge med litt til.

 

 

Det var en kompis av meg som etter mye om og med klarte å få meg til å se Spartacus og jeg husker at jeg faktisk spolte gjennom store deler av sesong 1 fordi det var så ufattelig mye dialog. Dog, etter denne ble det til at vi var en gjeng som alltid kom sammen og så på serier hver mandag kveld etter torrent releases og da grodde serien bedre. Spartacus er definitivt inne blant top 5 tv-serier noensinne, men jeg forstår også at den ikke er for alle. Elsk/hat.

Lenke til kommentar

Så første episode av Looking nå nettopp, synes den var bra. Jonathan Groff er griseflink, funker bra som en litt malplassert homo i SF. Jeg vil si tro den kan appellere til flere enn kun homser, den spiller en del på humor og uansett er det nok morsomt for alle å se hvordan den andre siden ser ut. Ikke var den spesielt grafisk heller.

Lenke til kommentar

Det var en kompis av meg som etter mye om og med klarte å få meg til å se Spartacus og jeg husker at jeg faktisk spolte gjennom store deler av sesong 1 fordi det var så ufattelig mye dialog. Dog, etter denne ble det til at vi var en gjeng som alltid kom sammen og så på serier hver mandag kveld etter torrent releases og da grodde serien bedre. Spartacus er definitivt inne blant top 5 tv-serier noensinne, men jeg forstår også at den ikke er for alle. Elsk/hat.

 

Spartacus startet jo ganske rotete, før den tok seg opp. Spesielt Manu Bennet (Crixus) viste seg å være mye mer enn en muskelbunt (jeg er vokst opp på 80 og 90-tallet, muskelbunter var kule skuespillere som ikke kunne skuespill).

 

Jeg deltok i en telefonkonferanse med serieskaper Steven S. Deknight, skuespiller Christian Antidormi (Crassus) og Liam McIntyre (som overtok rollen som Spartacus etter avdøde Andy Whitfield). Det var en utrolig givende samtale og svar de ga - spesielt når McIntyre og DeKnight begynte å diskutere første sesong.

 

Der var DeKnight så ærlig at han syntes de ikke fant riktig rytme før midtveis i sesongen. En veldig engasjert McIntyre (av TV-folk jeg har vært med på konferanse med eller intervjuet har jeg aldri opplevd en så engasjert kar) var uenig fordi han digget sesongen fra første sekund.

 

Serien er unik. Den er spilt inn nesten kun foran green-screen, den våger å ta historien i helt nye retninger og den har action jeg aldri har vært i nærheten av å se i en serie. Til slutt satt vi igjen med en sistesesong med en haug karakterer som var gått fra en til mange dimensjoner. Og så avsluttet de det, de melket det ikke (selv om de fint kunne gjort det). Og for en avslutning!

 

Det er tøft at Starz våget å slutte av en av de få seriene som har fått litt publikum, etter seer-fiaskoer som Magic City og Boss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har planer om å se Spartacus selv. Så de første episodene og hatet de. Intenst. Likevel ble jeg snakket inn i å se miniserien, og den elsket jeg. Den var bare megakul, så tenker å hoppe rett på sesong to, eventuelt se de siste episodene av sesong en.

 

Black Sails startet litt under middels. Likte godt Kaptein Flint, mens John Silver kan bli helbom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...