Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nettopp begynt på The Wire, utrolig at jeg ikke har sett det før - men ufattelig glad for det akkurat nå :D

Hva skal man si, herregud for en latterlig bra serie.

 

 

En av mine favoritter, selv om jeg var langt fra hektet de første episodene. Er vel på tide at jeg sjekker ut Sherlock også. Synes NRK har en tendens til å velge litt kjedelige serier, men har endelig fått med meg at Sherlock stort sett blir hyllet av alle.

 

Prøvde meg forresten på The Following i går, men kommer nok ikke til å fortsette med den serien.

 

 

Har sett de 6 første episodene av sesong 1, og i løpet av 6 episoder så har altså kultlederen rømt fra fengsel hele 2 ganger. Følgerne hans har sneket seg inn og drept/kidnappet 2 personer i hus som politiet og FBI har under overvåking og hvor et lass av politifolk oppholder seg. Og så for å toppe det hele så slipper altså 3 av følgerne unna huset hvor det lokale politiet, FBI og SWAT har omringet...begynner å bli tåpelig dette.

 

Blir veldig lettvint når forklaringen på ting hele tiden er at Carroll kan "verve" nærmest hvem som helst. Er vel bare spørsmål om tid før en av toppene i FBI viser seg å være en del av kulten. Tommel ned :)

 

Lenke til kommentar

 

Oh my god! Faen… hvorfor må det være kun 3 episoder av Sherlock Holms pr sesong… Vente ett år til, til neste sesong.

 

"Miss me?"

Så er hver episode lengden av en spillefilm som blir nevnt her. Modig og glimrende gjort av BBC som tør å gjøre noe slikt og ikke bare kjedelige ca 45min som alle andre serier.

 

 

Det er vel strengt tatt dette BBC og andre europeiske kanaler (inkludert NRK) har gjort i alle år. 3-6 episoder på rundt én til én og en halv time.

Lenke til kommentar

Spolte gjennom første episode av Black Sails bare for å se om det var noe, og det så spennende ut. Litt opp samme gate som Spartacus med fyll, horeri og slossing. Ifra samme nettverk som Spartacus også, Starz.

Sitter å glor nå. Helt fin underholdning dette her sålangt :) Driver å spiller Black Flag om dagen også, så var artig med litt pirat saker :p

Lenke til kommentar

 

 

Nettopp begynt på The Wire, utrolig at jeg ikke har sett det før - men ufattelig glad for det akkurat nå :D

Hva skal man si, herregud for en latterlig bra serie.

Kommet langt? :)

 

 

Ble ferdig i dag.

 

 

 

Teipball: Jeg er helt enig, som jeg kort nevnte her inne tidligere.

Lenke til kommentar

Er klar over at dette kanskje ikke er riktig tråd å spørre i, men det er nok i denne tråden man finner flest brukere av HBO Nordic. Jeg har ikke PC med HDMI-utgang, ingen x-box og jeg foretrekker plasmaskjermene til Panasonic foran Samsung. De skrev tidligere at de ikke hadde planer om en app til PS4.

Vil f.eks. AppleTV kunne vise HD, med bra lyd?

 

http://www.indiegogo.com/projects/airtame-wireless-hdmi-for-everyone--2

 

 

 

 

Oh my god! Faen… hvorfor må det være kun 3 episoder av Sherlock Holms pr sesong… Vente ett år til, til neste sesong.

 

"Miss me?"

nice spoiler

 

 

Hvordan er dette spoiler?

 

 

Jeg har bare sett episode 1, og hvis denne setningen er hva jeg tror det er, så fuck you.

Lenke til kommentar

Vel, smak og behag. Personlig misliker jeg hva The Big Bang Theory ble til (og elsket den aldri), men elsket The IT Crowd. Kanskje engelsk humor ikke er passende for deg like mye som amerikansk.

 

Det er akkurat drt som er greia, jeg digger engelsk komedie. How not to live your life, inbetweeners, the office, extras. Men IT Crowd har ikke klart å få noe særlig latter ut av meg enda.

 

Bør jeg holde ut eller bare gi meg etter en og en halv sesong?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Jeg har sagt det så mange ganger, men må bare si det hver gang den er tema. The Wire er tidenes klart beste serie, og det vil aldri komme noen serie på tv'en igjen som når den til knærne en gang.

 

Hvordan rangerer du de forskjellige sesongene?

 

 

4, 3, 1, 2/5. Synes fortsatt sesong 2 og 5 er bedre enn alt annet som går på TV, så ingen skam i å ligge bakerst.

Lenke til kommentar

Ah, så gøy å se Matt LeBlanc spille seg selv. Episodes er så skarpt. LeBlanc er så fantastisk....

Likte serien i starten litt, men rett og slett gått drittlei serien. Det er Hollywood-satire som var grei-gøy i starten, før det ble så forbanna slapt. Men siden det er "han fra Friends" (ikke "klassikeren" Joey) så kommer vel både LeBlanc og Episodes til å bli skrytt opp i skyene og folk ser det.

 

Det er akkurat drt som er greia, jeg digger engelsk komedie. How not to live your life, inbetweeners, the office, extras. Men IT Crowd har ikke klart å få noe særlig latter ut av meg enda.


Bør jeg holde ut eller bare gi meg etter en og en halv sesong?

 

 

Personlig elsker jeg eller liker de seriene du nevner, og The IT Crowd var nesten siden av Extras og Inbetweeners den serien jeg lo mest av. Kanskje fordi jeg alltid har likt Chris O`Dowd, og etter å ha jobbet som IT-support så synes jeg det kanskje er ekstra morsomt.

Lenke til kommentar

 

Vel, smak og behag. Personlig misliker jeg hva The Big Bang Theory ble til (og elsket den aldri), men elsket The IT Crowd. Kanskje engelsk humor ikke er passende for deg like mye som amerikansk.

Det er akkurat drt som er greia, jeg digger engelsk komedie. How not to live your life, inbetweeners, the office, extras. Men IT Crowd har ikke klart å få noe særlig latter ut av meg enda.

 

Bør jeg holde ut eller bare gi meg etter en og en halv sesong?

 

Har sett The IT Crowd selv, mens setter den et stykke bak kremen som du nevner. Serien ble ganske Hit & Miss. Det som traff var jævlig bra (this box is the Internet!", mens det som ikke traff var ganske forglemmelig. Tror forøvrig du trygt kan gi deg, skal ikke være veldig mye å hente om du ikke trives med serien enda.

 

Noen som har sett The Musketeers? Førsteinntrykk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...