Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du at enkelte personer har egne meninger om hva de mener er bra og ikke? Hva pokker er det for noe tull.

Enten liker man hva JEG liker, eller så tar man feil...

Personlig syns jeg breaking bad er langt ifra den diamanten folk prøver å få serien til å være.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Et annet sted ble Arrested Development vurdert som en bedre serie enn Breaking Bad... kan jo ikke ta sånt seriøst.

Det er en subjektiv sak, akkurat som det med 24.no. Eneste jeg mente med 24.no før Iain fikk hjerteinfarkt var det at jeg ikke tar sida seriøst.

Et minus med Breaking Bad er at serien ble altfor populær i siste sesong. Mange amerikanske kritikere skrev "årets beste episode", "årets beste skuespiller", "emmy til Bryan Cranston igjen" o.s.v. når det kommer til serien. Allikevel var flere av disse kritikerne folk som ikke plasserte serien på topp 10 en gang. Å se serier som Orange is The New Black og enda mer (etter min mening) oppskrytte House of Cards på topp 10 framfor virker tullete når de ikke har vært like vokale på Orange eller HoC.

Jeg synes Breaking Bad personlig var det beste på tv i 2013, som også var rett og slett et veldig bra år spesielt på drama. Men det virker som folk bevist huker den av topp 10-lister for forskjellige grunner.

Ikke misforstå meg, jeg synes både Orange og House of Cards er bra serier. Men de er samtidig de dårligste blant de bra seriene synes jeg personlig. Jeg liker Corey Stoll og Kevin Spacey, pluss regien spesielt i starten på House of Cards, men iforhold til fokuset på makt og politikk er til og med Game of Thrones overlegen. Orange is The New Black har flere gode karakterer, men serien i seg selv drar meg ikke inn som andre dramakomedier som Shamess US eller Enlightened gjorde i 2013.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Et annet sted ble Arrested Development vurdert som en bedre serie enn Breaking Bad... kan jo ikke ta sånt seriøst.

Det er faen meg ikke langt unna. Objektivt er jeg brennsikker på at AD er mer gjennomført enn BB, men helt subjektivt setter jeg kanskje BB hakket forran. Jeg har aldri sett en serie som er så ubeskrivelig genialt laget som det Arrested Development var i sin tid.

Denne har vært linket i denne tråden før. Så mye genialt.

Endret av Thommesen
Lenke til kommentar

Det er en subjektiv sak, akkurat som det med 24.no. Eneste jeg mente med 24.no før Iain fikk hjerteinfarkt var det at jeg ikke tar sida seriøst.

*snip

Ikke noe hjerteinfarkt her i gården. Men det trengtes å smøre godt på, da folk her inne er veldig sort/hvit når det kommer til serier.

Og stakkars deg om du ikke er enig med "kjernen", da har du dårlig smak da.

Hva med å være litt mer nyansert på ting.

BB er sikkert en fin serie for de som liker sånt. Mens Homeland er fin for andre.

Og vet at man skal tolke alt her inne som personlige meninger og det er subjektivt hva man liker og ikke, bare lei den bastante holdningen mange her har (ikke nødvendigvis rettet mot deg Maury)

Men hva vet vel jeg, jeg liker jo criminal minds, og det er jo det største søppelet noengang produsert, om man skal høre på enkelte her inne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvis den fortsatte på samme nivå som sesong en, ville jeg ikke sagt noe på den kåringen.

Ganske overrasket over at lost og frusrterte fruer ikke er der. To av dem beste seriene noensinne

Og the shield på 99 plass helt seriøst? skulle gjerne likt å vite hva slags stoff dem brukte når dem lagde den artikkelen...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Nå har jeg det :) Sitter og ser episode 1 av The Wire as we speak. Tror det kommer til å ta et par måneder å se gjennom den serien. Bra at det er lite bakgrunnsmusikk i så langt i hvert fall. Sopranos har jeg sett før.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...