Heilage Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 VICE har jeg sett en del av, men er ikke det bare YouTube-stæsj? Also, noted. Hadde glemt av det. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Egen serie på HBO med ting som er eksklusivt for programmet. Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Må ærlig si jeg ikke ble veldig imponert av Vice på HBO. En stund siden jeg så det nå, men mener å huske at jeg tenkte "meh, har sett bedre dokuer enn dette". Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 18. desember 2013 Del Skrevet 18. desember 2013 Youtube-filmene deres er bedre, men jeg synes VICE er helt grei. Finnes i grunn en del bedre dokumentarer fra HBO, men ikke i serie-form. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hadde ikke fått med meg at mob city hadde startet. Hvordan er de første seks episodene? (3 doble?) Vet Maury var litt skuffet av starten? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Helt grei serie, men forventet noe bedre. Veldig dårlig manus i grunn, mens du har veldig god regi. Noen skuespillere som føles som at de overgår manuset som Jon Bernthal og Robert Knepper. Men ellers en serie jeg ville ha sett, og trodde skulle være bedre. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Mhmmm..Får gi den en sjanse! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hello Ladies var herlig Håper på med fra Merchant i 2014.. Sons og Homeland har vært The Wire-like disse sesongene... Breaking Bad var fantastisk og frustrerende til tider, håper på mer med Aaron Paul. Netflix har levert to toppkvalitetserier House of Cards og ONB som lover godt for streaming og kanal-nøytral produksjon/distribusjon. For ikke å glemme Justified da! TBBT har tatt seg kraftig opp fra de siste par sesongene og Parks leverer stadig solid. Har fortsatt en ganske heftig backlog :S Andre som er fornøyd med serieåret 2013? Sons of Anarchy skuffet meg og når det gjelder Homeland er jeg litt på gjerdet. Må omstille forventnignene for å ikke bli for irritert av den serien nå. Er mye nytt og bra fra året som gikk, men om det er godt nok til å erstatte alle de kvalitetsseriene som forsvant i løpet av året - det er jeg ikke helt sikker på. Serieåret har vært helt ok. Var en periode på 3-4 måneder jeg knapt så serier, som var uvant. Men når jeg begynte på an igjen ble det ganske så bra, godt å bli litt "seriesulten" i ny og ne. Ellers: I Serienytt kjører vi på med "Seriemesterskap", så her kan dere stemme over det beste fra året som gikk. Netflix vs. HBO, HoC vs. Breaking Bad osv: http://serienytt.no/seriemesterskapet-2013/ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Igjen så skjønner jeg ikke "hatet" imot Homeland, har funnet serien god og fornøyende. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Litt av problemet er vel at sesong én er helt fabelaktig, og så begynner skaperne å ta avgjørelser ikke alle er helt fornøyd med. Da blir det mange sterke meninger om hvordan det egentlig burde vært. Sesong tre er fortsatt bra TV, men blekner sammenlignet med den første. Noe av det som gjorde Homeland så bra, var at i alle tilfellene hvor man begynte å miste troen, ble sammenhengen forklart senere. Siste sesong har mange løse tråder og tvilsomme hendelser. Endret 19. desember 2013 av Isbilen Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Igjen så skjønner jeg ikke "hatet" imot Homeland, har funnet serien god og fornøyende. Hatet bunner nok ut i at den var veldig god, så virker det som man valgte å fortsette som en mer hjernedød form for spenningsunderholdning. Men jeg klarer ikke helt se hvorfor det skal være hat. Fordelen er vel at jeg rent personlig fra slutten av sesong 1 innså at dette ikke kom til å bli eliteseriefotball men heller 1./2. diviisjon. Men seriens største utfordring vil alltid bli hvor god starten var, fordi man gjerne måler det opp mot det. Det som var knallbra med denne sesongen var den sesonglange og planlagte måten å nøste opp de tre historiene. Det som var himla svakt var alle valgene som ledet til hendelsen, det ble litt for far-fetched. Det blir også veldig forutsigbart når man er desperat etter å gjøre hver bidige scene spennende. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg for min del mener Homeland ville vært aller best om den endte med: at Brody sprengte seg selv og hele makteliten i småbiter nede i bunkeren. TV-serier har blitt enormt bra den siste tiden, men "å slutte mens leken er god" er en kunst bransjen fortsatt har til gode å mestre. De aller fleste serier blir for lange. Endret 20. desember 2013 av Jørgen Sesong 1-spoiler Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg synes Homeland tok en oppsving i de siste to episodene av denne sesongen, men sesong 3 generelt bar preg av nettopp det Vidar beskriver, hjernedød spenningsunderholdning hvor ingenting av betydning egentlig skjer og spontane handlinger plutselig er planlagt hele veien for å gi plot twist. Flere sinte ord om dette kommer senere. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 Hehe, jeg satt å ropte til skjermen de to siste episodene. Såkalt "suspension of disbelief" forsvant helt etter at iherdig innsats lot meg overse diverse feil i resten av sesongen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg synes Homeland tok en oppsving i de siste to episodene av denne sesongen, men sesong 3 generelt bar preg av nettopp det Vidar beskriver, hjernedød spenningsunderholdning hvor ingenting av betydning egentlig skjer og spontane handlinger plutselig er planlagt hele veien for å gi plot twist. Flere sinte ord om dette kommer senere. Dette er slik jeg føler det også. Helt grei slutt på sesongen, som også kunne vært en helt grei, men ikke en bra seriefinale. Men dessverre som vi ser med Weeds og Dexter så er Showtime mer gira på å melke ut penger enn å avslutte på historien som HBO og AMC. Synes ikke en mulig spinoff av The Walking Dead som fokuserer mer på utbruddet, og en Breaking Bad-spinoff med komisk tone fokusert rundt en lite sentral birolle er det samme som å melke ut denne samme historien 3-4 sesonger for mye. HBO har bare melket i grunn True Blood noe særlig, og det er kanskje mer elendig på grunn av elendige forfatterne enn at det har blitt dratt ut for lenge. Det er en serie jeg ikke ser på som noe annet enn en pengeku som hjelper å holde på HBO`s sin fantastiske produksjoner som Game of Thrones og kommende True Detective (som er veldig bra) i et velgående stadie. Det jeg føler vil skje med Homeland er at serien vil bare falle enda hardere enn i år også neste år og framover. Showtime virker ikke å være en kanal så fokusert på kvalitet, og tenker mer på penger enn 50/50-ish som HBO Og AMC. Showtime er også en kanal som virker for ivrige på å holde på det kreative enn hva en kanal burde gjøre. De vil kontrollere hva talentene deres skaper for deres behov, ikke for historien eller la talentene bak fortelle den historien de vil. Endret 19. desember 2013 av Maury Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Sesong 1-spoiler: Jeg for min del mener Homeland ville vært aller best om den endte med at Brody sprengte seg selv og hele makteliten i småbiter nede i bunkeren. Ja, dette er vel en gjenganger for de av oss som syntes serien feiget ut fra å bli en klassiker. Homeland blir nå mer en viktig serie fordi den er en stor publikumssuksess i tillegg til å skape diskusjon. Kvalitetsserie-stempelet har den ikke gjort seg fortjent til. Jeg tror absolutt jeg hadde kost meg mye mer med serien om jeg begynte å se den i sesong 2 - uvitende om hvor god den var første halvdel av sesong 1 Endret 20. desember 2013 av Jørgen Sesong 1-spoiler Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 19. desember 2013 Del Skrevet 19. desember 2013 (endret) Herregud så bra Homeland var den første sesongen... Sesong 2-spoiler: for min del gikk serien fra å være fantastisk til bare god da Abu Nazir kom til USA, og var tidenes minst troverdige superskurk/ Osama bin Laden. Jeg elsker dokumentarene Louis Theroux lager. Dessverre har han ikke gitt ut noe nytt i hele år, og jeg ønsker en erstatning. Er det noe som har sett dokumentarene hans, som kan anbefale andre liknende dokumentarer? Han besøker spesielle miljøer, og finner ofte merkelige personer med helt utrolige personligheter. Dokumentarene har ofte en litt mørk form for humor. Endret 20. desember 2013 av Jørgen Spoiler Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=vd7VecHhIUY Gamle synder lol Endret 20. desember 2013 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Moderatormelding Minner om at det fortsatt er noen som ikke har sett sesong 1 og sesong 2 av Homeland. Unngå å røpe spesifikke og generelle detaljer og/eller fremlegge alternative avslutninger på sesonger som gjør at man vet hva som skjer/ikke skjer i avslutningen. Jeg la inn spoilertags i tre innlegg. Reaksjoner på moderering kan tas på PM. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 24.no vurderer Homeland som verdens beste serie, foran Breaking Bad. Hva er det for noe tull? http://24.no/underholdning/dette-er-verdens-100-beste-tv-serier/ 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå