Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coach er ikke like morsom i sesong 3 som han var i piloten. Sesong 3 synes jeg har vært litt kjedelig iforhold til spesielt andre halvdelen av sesong 2, men greit tidsfordriv allikevel.

 

 

Skal se aller siste episode av Treme før jeg starter på anmelderkopiene mine av Mob City og Banshee sesong 2. Spent å se om David Simon forsetter med tv etter Treme. Mener han skrev på bloggen sin at han kanskje forlater tv-bransjen for film nå, som blir synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=3jwa06eyrY4

 

I natt er Treme tilbake for siste sesong. Serien i skyggen av The Wire. Serien gikk sitt eget løp fremfor å prøve å være hver andre serie som så mye i dag. En serie som leverte hjertevarme karakterer som LaDonna til Albert "Big Cheif" og delvis irriterende DJ Davis.

 

Plottet er like viktig å ha til både historie og karakterer. Det er det som forbinder hendelser i historien og karakter til en sammenhengende opplevelse. Treme er en flott serie fordi den gjør dette, i tillegg til regi og det musikalske på topp. Å stole utelukkende på plottet på bekostning av karakter er hva som er problematisk (dvs., som når folk gjør / sier uforståelige eller usannsynlige ting for moro skyld å komme seg fra historien punkt A til historien punkt B). Homeland gikk fra å være en bra til amatørmessig serie på dette. Sons of Anarchy tar ting for langt. Dexter brydde seg ikke. Takk å lov at Treme gjorde dette riktig.

 

Lenge leve Treme i ånden, og kanskje et alternativt univers. HBO jeg er takknemlig for alt tiden du ga serien.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Francis Ha :love: Det er den mest Girls-aktige filmen har likt etter jeg ble litt lei av Girls. Og jeg elsket den. Enda mer enn The Squid And The Whale (som også er en bra film fra Noah Baumbach, hvor Jeff Daniels fra The Newsroom gjør en knall rolle). Irriterer meg at Baumbach-piloten The Corrections for HBO ble aldri sluppet en eneste bit fra. Finner nok av scener fra de fleste HBO-piloter på nettet av de som ikke ble plukka opp.

Må nesten få sett Weekend før Looking på HBO kommer. Andrew Haigh regisserer de fleste episodene visstnok.

 

Amelie og The Raid i samme setning var en rar combo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...