Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte Almost Human selv, men den er ikke noe spesielt god serie. Men med en fyr som J.H. Wyman (fra Fringe) er det mye potensiale til at serien kan utvikle seg, i likhet med Fringe kommer ikke serien fram som noe bra sci-fi drama rett ut av boksen. Men et greit et, og en ganske grei mer alternativ procedural enn bare en ny Law & Orcer-kopi eller noe sånt.

Urban og Ealy i hovedrollene er også mye potensiale i, spesielt sistnevnte er bra allerede fra starten, mens Urban har et potensiale. Det som er synd med karakteren til Urban er at karakteren hans er litt for mye en klisje for meg, og det selv med hvor mye jeg elsker Urban både som Dredd, Bones og Éomer.

Birollene virker ganske uinteressante. Castingen av Minka Kelly (a.k.a. det verste med Friday Night Lights) er et minus, ihvertfall ettersom hun ikke spiller en robot. Spent på å se hva de gjør med Lili Taylor siden jeg liker henne og har møtt henne, men jeg håper de utvikler karakteren litt tidligere enn Fringe gjorde med Lance Reddick som hadde Fringe sin tilsvarende rolle. Uansett en serie som jeg kommer til å forsette å se på, men jeg tror jeg sparer episodene foreløpig siden jeg er litt for busy nå til å prioritere det fram til jul.

Bare sånn til info, hold dere vekk fra internettet i dag når det kommer til både Sons of Anarchy og Person of Interest. Dette er virkelig noen store episoder for begge seriene.

Lenke til kommentar

Neil Gaiman sier via Reddit at American Gods er langt på vei mot å faktisk bli en tv-serie - bare ikke på HBO. Jeg har ikke vært veldig positiv til prosjektet, men om noen skulle klare det, måtte det ha vært HBO. Jeg fortsetter å garantere en "bad God of the week" type serie (basert på absolutt ingenting. Håper jeg har feil.).

Almost Human får tommel opp fra meg. Den er visuelt tøff, og det er en god kjemi mellom Urban og Ealy. Håper serien ikke blir blass eller repetiv. Vel, ihvertfall ikke blass og kjedelig. Repetiv blir den vel garantert.

Jeg har sett Piloten til Les Revenants. Den var bra, noen andre som har sett serien? Meninger?

Lenke til kommentar

Jeg har sett Piloten til Les Revenants. Den var bra, noen andre som har sett serien? Meninger?

Har sett de to tre første episodene. Litt treg, men skjønner fort at ting bygger seg opp. Må sette av litt tid så jeg får sett den ferdig, synes den absolutt er lovende og har lest at den skal være god. Anbefaler deg å se en episode til før du tar en avgjørelse om å se videre.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Kult, jeg er optimistisk, eneste problemet er at jeg ikke har funnet serien på Netflix og kvaliteten i bukta ikke var all verden.

Ta det som et maraton. Dårlig kvalitet venner man seg til etter noen episoder. :p Ikke noe sjakktrekk å gå fra 1080p til sd-rip.
Lenke til kommentar

Men i alle dager, denne serier her har gått fullstendig over hodet mitt.

Unsere Mütter, unsere Väter

http://www.imdb.com/title/tt1883092/?ref_=fn_al_tt_1

Takk til VG som opplyste meg :p

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10137022

Meg også. Fikk vite det av moren min i går som sa den er knallgod. Andre episode gikk på NRK i går. Ligger kanskje på nett-tv.

---------------------

Og så er det noe jeg lurer på, som kanskje noen her vet: Ser jeg har skrevet "Spartacus" i kalenderen min i morgen. Hvorfor har jeg gjort det?

Husker ikke hvorfor, men har da sett ferdig Spartacus forlengst. Der er vel ikke noe nytt? Kan ikke se noe.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Og så er det noe jeg lurer på, som kanskje noen her vet: Ser jeg har skrevet "Spartacus" i kalenderen min i morgen. Hvorfor har jeg gjort det?

Husker ikke hvorfor, men har da sett ferdig Spartacus forlengst. Der er vel ikke noe nytt? Kan ikke se noe.

De skal sende hele serien "uncut".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Johannes Brost på Lilyhammer , kanskje han skal begynne og jobbe i baren oxo (pun very much intended) ;)

(en sikker måte å få Brost forbanna på hvis man er på et utested er å spørre "står du ikke på feil side av baren ?" , da klikker'n fullstendig lol)

Lenke til kommentar

Inntil jeg så Ground Floor i forrige uke har jeg ikke likt en latterboks-komedie på så mange år. "Sjangeren" latterboks-komedie er blitt så overfylt av Chuck Lorre-crap at vi ikke har fått en slik serie som har vært god på veldig lenge. Grounded For Life er nok siste tilfelle, siden den kom etter Titus og ihvertfall etter Spin City.

Ground Floor er nesten retro-komikk. Bill Lawrence (skaper av Cougar Town og Scrubs) og Greg Malins (som har erfaring fra tidlige dager på How I Met Your Mother og Friends). Det er lette karakterer å forstå, akkurat som serien i seg selv. Det serien gjør bra er utførelsen, og skuespillerne som inkluderer Briga Heelan fra Cougar Town som er så herlig, John McGinley som er fantastisk som alltid og Skylar Astin (ikke spør meg hvorfor jeg så Pitch Perfect).

Ikke årets beste komiserie eller noe sånt, men for å latterboks-komedie er den bra. Spesielt med tanke på hvor overfylt den "sjangeren" er blitt av direkte søppel.

Lenke til kommentar

Om du dropper serier på grunn av slagord til kanalene så gir du glipp av noe. AMC hadde noe teit tidligere før de droppa det. Showtime hadde noe ganske pinlige greier når Dexter og Weeds kom på lufta.

TNT - WE KNOW DRAMA
USA - Characters Welcome

NBC - Must See TV
Syfy - Imagine Greater

Igjen så sender TBS Cougar Town og de tar over American Dad! så i andre ord slår de nesten hele humorrekka til NBC og flere andre amerikanske kanaler bare på det.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Synes du virkelig det? Synes han overspiller helt sinnsykt. Og så er han vemmelig i rollen, skikkelig ekkel.

Da synes jeg heller Trond Fausa bør få skryt. Han gjør jobben som latterlig sidekick veldig bra.

Ja, synes det. Han og Robert Skjærstad er de to jeg liker mest i serien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...