Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Tomler opp for Rectify. Meget imponerende. Den var som forventet meget treg, men det gikk helt greit etterhvert som jeg kom inn i det. Det er uten tvil en serie som får i gang tankene ihvertfall. Også et meget godt innblikk i hvordan fengsel påvirker en person, og hvordan ting ikke er svart/hvitt når det kommer til uskyld. Veldig spent på hvor neste sesong går.

 

Den er så fantastisk min nye favorittserie i år etterfulgt av Masters of Sex.

 

Rectify er en tankevekker på livet, og frihet. Det er en sånn serie som lett kunne bli en ganske ordinær serie med å fokusere på hevn og hvem som virkelig drepte den personen Daniel visstnok hadde drept. Det er den heldigvis ikke. Det er også et bevis på at Ray McKinnon var mer enn en "one-trick pony" med The Accountant som han, kona og Walton Goggins vant Oscar for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Top Gun-videoen fra Archer er så herlig, men Dr. Krieger på gitar fremfor trommer?


Ny serie bekrefta til Netflix neste år:

 

 

 

Damages creators Todd A. Kessler, Daniel Zelman and Glenn Kessler are heading to Netflix for their return to television. The streaming giant has given a 13-episode order to an untitled psychological thriller drama, which is produced by Sony Pictures TV, the studio behind Damages.

The
new series centers on a family of adult siblings whose secrets and scars are revealed when their black sheep brother returns home.

 

http://www.deadline.com/2013/10/netflix-orders-series-from-damages-creators-todd-a-kessler-daniel-zelman-glenn-kessler-and-sony-pictures-tv/

Spent på hva de klarer å gjøre på Netflix. Sesong 1 av Damages var ganske solid på grunn av spesielt Ted Danson, Glenn Close og Željko Ivanek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si det meste av serier nå for tida er noe møkk. Pleide å følge med på 6-7 serier. Idag er det Strike Back, Sherlock, Elementary, og det er det. Riktignok Doctor Who, men blir ikke lagd allverdens av det for tiden. Luther finnes det heller ikke mye av, annet enn 4 perfekte episoder i året.

 

De få seriene som er jævli gode, finnes det veldig lite av, mens halvgode serier, som jeg begynner å gi faen i kryr det av.

 

Kanskje jeg begynner å bli gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du begynner å bli gammel kanskje? Neida, begynner å bli det selv, men det er forsatt mye bra. Det er mye gode britiske krimserier folk ikke har fått øynene helt opp for i år, spesielt Broadchurch, Peaky Blinders og Top of The Lake.

Masters of Sex, Rectify, Hannibal, Banshee (grei guilty pleasure fra kanalen som styrer Strike Back), The Bridge, House of Cards, Legit, Hello Ladies, Family Tree, Orange Is The New Black og sånt gjør opp et veldig bra serieår når det kommer til nye serier synes jeg.

 

Det jeg ærlig talt savner er at noe annet enn HBO, Netflix og sånt står for de gode seriene. Og at Norge kanskje begynner å få fingeren ut med noe. Kommer jo Tungtvann-serie med Anna Friel (fra Pushing Daisies) og Mammoth framover fra Norge som kan være noe spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...