Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Så den eneste løsningen er altså å lære seg japansk? Jeg har sett anime hovedsaklig på japansk med engelske subtitles, men det er da langt ifra noen overlegen opplevelse i forhold til det å se en som er dubet til engelsk. Fokuset havner på teksten og man får ikke med seg absolutt alt som skjer visuelt.

 

Om en voice acting er bra eller dårlig er uansett klin umulig å få med seg på et språk man ikke skjønner. Det eneste blir disse japanske hylene som har sin skjarm.

Nå kommer det vel greit frem at det er snakk om dubbet anime. Ikke subbet. Når jeg sier jeg foretrekker serier med japansk tale, går jeg ut i fra at de fleste da forstår at det er undertekster inne i bildet. Så veldig mange som kan flytende japansk av oss vanlige dødelige, er det vel ikke.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer det vel greit frem at det er snakk om dubbet anime. Ikke subbet. Når jeg sier jeg foretrekker serier med japansk tale, går jeg ut i fra at de fleste da forstår at det er undertekster inne i bildet. Så veldig mange som kan flytende japansk av oss vanlige dødelige, er det vel ikke.

Det kom vel ganske greit fram i det jeg skrev også? Les den på nytt.

 

Det går helt "greit" å lese subtitles, men det er bare å innrømme at de fleste filmer og serier er laget slik at man får den beste opplevelsen av å faktisk se på bildet og å høre dialogen. Jeg argumenterte derfor at det antakelig ikke er så veldig mye dårligere å høre middels voice-acting på engelsk enn å lese den samme dialogen på engelsk med japansk bakgrunnsstøy.

Lenke til kommentar

Så den eneste løsningen er altså å lære seg japansk? Jeg har sett anime hovedsaklig på japansk med engelske subtitles, men det er da langt ifra noen overlegen opplevelse i forhold til det å se en som er dubet til engelsk. Fokuset havner på teksten og man får ikke med seg absolutt alt som skjer visuelt.

 

Om en voice acting er bra eller dårlig er uansett klin umulig å få med seg på et språk man ikke skjønner. Det eneste blir disse japanske hylene som har sin skjarm.

 

Den setningen :)

 

Og det å se dubbet anime, for min del så er det egentlig no-go. Altså, dubbing uansett hva det måtte være er veldig uaktuelt.

 

 

 

3fbc783e49201501106c15723daf6b93.jpg

 

 

 

Men altså, la ikke det stå i veien for hva andre måtte mene om den saken.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kjører alltid engelske subs under alt jeg ser som er på engelsk og andre språk jeg ikke kan. Greit å ha i visse tilfeller der skuespillerne snakker ganske mye, fort eller lavt.

 

Så lenge det er tilgjengelig kjører jeg alltid på med engelsk eller norsk sub på vanlige filmer selv. Veldig greit. Om de tikke finnes sub er det ikke noe problem det heller, dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmmm. Nye traileren til Enlisted får serien til å virke morsommere enn de jeg tidligere har sett. Kevin Biegel har gjort en del bra både på Cougar Town og Scrubs, så flott at han gjør noe nytt.

 

Litt mer lovende komiserier fra amerikansk nettverks-tv i høst egentlig, selv om det for meste er mye lavmål som kommer derfra på komediefronten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=N0Qyu4GQCLU

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kevin Biegel

Han var HÅRreisende morsom i Veronica Mars.

*knegg knegg*

 

Edit:mente selvfølgelig Ryan Devlin.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Haha. Er det mulig?

 

 

Han var HÅRreisende morsom i Veronica Mars.
*knegg knegg*

 

Edit:mente selvfølgelig Ryan Devlin.

 

 

Ah, bra du endra den der. Jeg skjønte ikke den. Eneste jeg husker Beigel har fått hår til å resie seg er som en feit harepus på sofaen til J.D.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Punchlinen hadde funket så mye bedre om det var snakk om Ryan Devlin. :p

(som forøvrig også var med i Cougar town og trodde han spilte Private Dancer i scrubs. Men der tok man feil)

Lenke til kommentar

Dere som liker Parks & rec, hva ser dere i serien? Jeg kan ikke si jeg er helt overbevist. Samme produsentene som fra The Office, og kjenner igjen mye av humoren. Jeg ble heller aldri helt overbevist av den heller, så det kan jo ligge noe der. Ron Swanson har et par gullkorn her og der, men ellers er jeg ingen stor fan av han. Jeg føler Leslie begynte som en kvinnelige versjon av Michael Scott, men har blitt mer og mer "normal". Godt utført av Amy Poehler, men er heller ingen stor fan av hennes karakter. Liker vel best Tom Haverford igrunn, men seriens beste er Jean-Ralphio. Noen av de beste scenene i serien er fra Entertainment 720.

 

Kanskje jeg har blitt bortskjemt av å ha sett for mye Arrested Development. Mitt drømmescenario hadde vært en serie som kombinerte Scrubs og AD. Humoren fra Scrubs og skrivekvaliteten fra AD.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Nå holder vi oss langt unna diskusjoner som går på Person eller som har som hensikt å irritere andre brukere. Jeg kommer til å slå hardt ned på både Trolling og personangrep fra nå av i denne tråden.
RAPPORTER innlegg som bryter med trådens førstepost eller som rett og slett ødelegger for alle sammen her.
Flere innlegg har blitt slettet og jeg gir gjerne ut ferie om nødvendig.

Om noen har noe å si send meg pm , eller kan klage på moderering sendes til [email protected] eller via tilbakemeldinger til forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere som liker Parks & rec, hva ser dere i serien? Jeg kan ikke si jeg er helt overbevist. Samme produsentene som fra The Office, og kjenner igjen mye av humoren. Jeg ble heller aldri helt overbevist av den heller, så det kan jo ligge noe der. Ron Swanson har et par gullkorn her og der, men ellers er jeg ingen stor fan av han. Jeg føler Leslie begynte som en kvinnelige versjon av Michael Scott, men har blitt mer og mer "normal". Godt utført av Amy Poehler, men er heller ingen stor fan av hennes karakter. Liker vel best Tom Haverford igrunn, men seriens beste er Jean-Ralphio. Noen av de beste scenene i serien er fra Entertainment 720.

 

Kanskje jeg har blitt bortskjemt av å ha sett for mye Arrested Development. Mitt drømmescenario hadde vært en serie som kombinerte Scrubs og AD. Humoren fra Scrubs og skrivekvaliteten fra AD.

 

Parks and Recreation er definitvt en favoritt for tiden. Serien klarer for min del å være briljant og morsom på ganske snille og enkle premisser. Det er et fargerikt spekter av hysteriske typer; Andy, Ron, April er mine favoritter. Resten av casten er også morsom og har en god dynamikk. Jean-Ralphio, fantastisk pust i serien!

 

Det er rett og slett en feel-good serie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg så nylig ut alt fram Parks and rec og kan ikke si at jeg ble 100% solgt.

Noe av det var veldig bra, men det fenget meg ikke like mye som andre sit-coms(It's always sunny, AD, The League osv). Ble litt lei karakterene, da spesielt Jerry og Tom.
Forøvrig enig med samenligningen mellom Leslie og Michael Scott.

Ron Swanson er gull. Likter også Rob Lowe(Chris tager) og Chris Pratt(Andy).

 

For meg så ble serien ''ødelagt'' av for mye hyllest her inne på forumet. Jeg forventet mer enn jeg burde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sier forøvrig ikke at det er en dårlig serie, for det er det så absolutt ikke. Den er kjempemorsom og har en varm humor(når det ikke er rettet mot Jerry). Masse gode ''topical jokes''.

 

Men når ikke opp på min top 5 for å si den sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...