Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Walking Dead-piloten var en av de best lagde pilotene de siste 5 årene. Hva serien ble etter der har veldig mye med AMC å gjøre. Se hva Darabont gjorde før han gikk fullt inn i tv som The Shield og filmene han har regissert.

 

Magic City er wannabe-Boardwalk Empire som feiler, og er kansellert (vet ikke hvordan det ble avslutta, men jeg hørte en del ting ble sittende i lufta til slutt). Du har minuset også med veldig mange Starz-produksjoner at de putter inn mest mulig pon-tang her og der slik at det blir latterlig/parodisk istedenfor passelig eller for fun. Strike Back f. eks gjør sex og nudity fun og passelig, Magic City gjorde det nesten bare latterlig.

Lenke til kommentar

Det kan vi bare si oss enige om å være uenige. The Walking Dead står per i dag som en av de absolutt stusseligste seriene jeg har sett, og majoriteten av skuespillerne virke så uninspirerte at det bare ble flaut.

 

Ah, kjipt. Synes det virka lovende. Har lyst på noen skikkelige gode krimserier, helst med masse helt åpenbare noirelementer som lyser opp i femten mils omkrets.

Lenke til kommentar

Veronica Mars og Terriers er de beste krimseriene med noirelementer jeg kommer på akkurat nå.

 

Jeg hater hva The Walking Dead har gjort med alt potensialet serien hadde, men støtter Maury på at piloten var bra. Hadde absolutt troa på et postapokalyptisk karakterdrama etter den første episoden, men allerede etter noen episoder var det en såpeopera uten sidestykke. Trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan vi bare si oss enige om å være uenige. The Walking Dead står per i dag som en av de absolutt stusseligste seriene jeg har sett, og majoriteten av skuespillerne virke så uninspirerte at det bare ble flaut.

 

Ah, kjipt. Synes det virka lovende. Har lyst på noen skikkelige gode krimserier, helst med masse helt åpenbare noirelementer som lyser opp i femten mils omkrets.

 

Les hva jeg skrev, The Walking Dead-piloten. Det var et stykke bra tv. Selv de som hater The Walking Dead spesielt etter sesong 1 av kritikere og sånt elsker piloten. Jeg synes serien er grei underholdning, men som Thommesen sier så har den drept av mye potensiale. Og det finnes mye bedre serier der ute enn TWD.

 

Om du skal ha krimserie eller crime-ish så gå for Terriers som Thommesen kom med. Fantastisk serie. Anbefaler også Broadchurch, Justified og Criminal Justice (sesong 1 er den sesongen du trenger å se, sesong 2 er en annen grei historie, sesong 1 er kremen).

 

Terriers og Justified (etter sesong 1) er virkelige must.

Endret av Dysfunctional
Svar til slettet innlegg
Lenke til kommentar

Må bare si at Broadchurch imponerte meg stort, noe av det beste jeg har sett i år. Rectify er det neste på listen, tror den vil passe bra.

 

Noen som har sett sesong tre av Luther? Holder serien nivået?

Sesongen holder bra nivå, selv om jeg føler at den siste episoden gikk litt for fort fram og kunne ha vært bedre gjennomført. For all del, se den. Den er til og med bedre enn sesong to, for min del, og det kommer ikke flere episoder av Luther uansett. Muligens en film, men for nå er Luther ferdig.

Lenke til kommentar

Rectify er årets beste nye serie for min del. Ah, for en fantastisk serie. Tror jeg aldri har blitt så "opplyst" over en serie på lenge.

 

Broadchurch har noen gode prestasjoner. Og det er så mange skuespillere jeg liker der fra David Tennant til David Bradley. Sistnevnte som virker som den flotte karen, tiltross for å kanskje spille en av de mest hata karakterene på tv akkurat nå.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Les hva jeg skrev, The Walking Dead-piloten. Det var et stykke bra tv. Selv de som hater The Walking Dead spesielt etter sesong 1 av kritikere og sånt elsker piloten. Jeg synes serien er grei underholdning, men som Thommesen sier så har den drept av mye potensiale. Og det finnes mye bedre serier der ute enn TWD.

 

Om du skal ha krimserie eller crime-ish så gå for Terriers som Thommesen kom med. Fantastisk serie. Anbefaler også Broadchurch, Justified og Criminal Justice (sesong 1 er den sesongen du trenger å se, sesong 2 er en annen grei historie, sesong 1 er kremen).

 

Terriers og Justified (etter sesong 1) er virkelige must.

Kan tenke meg at walking dead blir slik overnaturlig hvor noen får krefter og på slutten av serien må rick bekjempe et kjempe stort innsekt inni en gruve som er årsaken til det viruset som gjør folk om til zombier, og så får han muligheten til å dra tilbake til tid rett før ulykken og leve vanlig eller fortsette og leve videre, bare en spekulasjon men ville ikke blitt overrasket for å si det slik:)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...