Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er stikk motsatt av det jeg har opplevd. Etter at jeg sa opp abonnementet mitt på Norsk Netflix, ventet jeg til perioden min gikk ut, og på dagen Netflix sluttet å fungere satte jeg opp en på Amerikansk konto. Menylinjen var da helt annerledes og inneholdt bl.a "direktekø" og noen andre nye dingser.

 

Skulle ønske jeg byttet mye tidligere.

Lenke til kommentar

@Isbilen: Hvis du registerer deg fra USA får du muligheten til å betale i dollar - og det er betraktelig mye billigere. Var det jeg mente med amerikansk konto. Koster 8 dollar, som med dagens kurs er godt under en femtilapp. Sparer gjerne noen hundrelapper i løpet av året der det er mulig.

 

@Jørgen: Sist jeg prøvde gikk MediaHint kjempesakte, og den trengte å buffre for å spille av i HD. Ingen slike problemer med Unblock Us.

 

@Thommesen: Var det bare rett frem da du registrerte deg igjen? Høres isåfall veldig enkelt og greit ut!

Lenke til kommentar

Du må sette opp en Amerikansk zip code, men det er bare å finne en tilfeldig greie. F.eks bruk google maps og zoom deg inn til en helt tilfeldig plass å skriv adressen + zip code'en som står der. Navn og bankkort kan fremdeles være Norsk, så det var egentlig veldig greit.

 

 

post-221609-0-16257000-1367852308_thumb.png

Mener det er noe forskjell her. Satte nylig opp Netflix til fattern, og han fikk nå ikke Direktekø (men som sikkert kommer).

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som laster ned torrents? Virker som om alle betaler for alt.

 

Det er først i det siste at jeg har begynt å betale for TV-serier (annet enn de DVD-boksene jeg har kjøpt). Netflix gjør det lettere å finne mye av det jeg vil se, og mye av det jeg ikke visste at jeg ville se. Spesielt er det en god del dokumentarer jeg neppe hadde funnet frem til uten at det lå tilgjengelig. Jeg laster fortsatt ned ting, men i mindre grad enn før. GoT, Girls, Breaking Bad o. l. vil jeg nok laste ned så lenge det ikke finnes gode nok alternativer. Nå har jeg jo også kommet i en alder der jeg stort sett kan prioritere å bruke 200 - 300 kroner i måneden for å få det jeg vil ha, selv på et skralt studenbudsjett.

Lenke til kommentar

Det er først i det siste at jeg har begynt å betale for TV-serier (annet enn de DVD-boksene jeg har kjøpt). Netflix gjør det lettere å finne mye av det jeg vil se, og mye av det jeg ikke visste at jeg ville se. Spesielt er det en god del dokumentarer jeg neppe hadde funnet frem til uten at det lå tilgjengelig. Jeg laster fortsatt ned ting, men i mindre grad enn før. GoT, Girls, Breaking Bad o. l. vil jeg nok laste ned så lenge det ikke finnes gode nok alternativer. Nå har jeg jo også kommet i en alder der jeg stort sett kan prioritere å bruke 200 - 300 kroner i måneden for å få det jeg vil ha, selv på et skralt studenbudsjett.

Skal ikke starte noen stor debatt om dette nå, men det er faktisk et godt og lovlig alternativ til å laste ned GoT og Girls.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som laster ned torrents? Virker som om alle betaler for alt.

 

Jeg laster fremdeles ned (ikke torrents) fordi jeg ikke liker de streamingstjenestene som er nå.

Så vidt jeg vet er det ingen som ikke legger på ett properitært meny system, Jeg vil bare betale for hva jeg ser på, ikke menyen til netflix/hbo go/via/whatever.

Jeg vil ha ETT sted der jeg kan forbruke(consume) streaming, med mitt eget valg media system/senter

Lenke til kommentar

Skal ikke starte noen stor debatt om dette nå, men det er faktisk et godt og lovlig alternativ til å laste ned GoT og Girls.

 

Legg merke til at han skriver "så lenge det ikke finnes gode nok alternativer." Er da flere som er enige i at tilbudet HBO har her på markedet ikke er allverdens når det kommer til programvare og sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg laster fremdeles ned (ikke torrents) fordi jeg ikke liker de streamingstjenestene som er nå.

Så vidt jeg vet er det ingen som ikke legger på ett properitært meny system, Jeg vil bare betale for hva jeg ser på, ikke menyen til netflix/hbo go/via/whatever.

Jeg vil ha ETT sted der jeg kan forbruke(consume) streaming, med mitt eget valg media system/senter

 

I andre ord du kommer til å piratkopiere til the ends of days. Jeg tviler på at et sted for alt sånt blir mulig, uten at de bak tjenesten bryter loven med piratkopiert materiale.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Legg merke til at han skriver "så lenge det ikke finnes gode nok alternativer." Er da flere som er enige i at tilbudet HBO har her på markedet ikke er allverdens når det kommer til programvare og sånn.

Tja, er det enklere å laste ned en torrent ennå å finne siste episode av GoT på HBO Nordic?

 

Jeg er enig i at HBO Nordic har en elendig menyløsning og at spilleren er klønete, men hvis man er opptatt av å støtte de som lager seriene og være en lovlydig borger er det et veldig bra alternativ. :)

Lenke til kommentar

Det er først og fremst det manglende utvalget som gjør at jeg så langt ikke er villig til å betale for et (i mine øyne) annenrangstilbud. Hvor er dokumentarene? Hvor er stand-up-spesialene? Deadwood og bla. Oz var ikke der sist jeg sjekket heller, og filmutvalget var håpløst. Jeg vet hva jeg får fra Netflix, og med Mediahint får jeg tilgang til det amerikanske utvalget også. Jeg er selvfølgelig fullt klar over at jeg burde betalt for innholdet, men uten et godt dokumentarutvalg er jeg ikke villig til det. Selv uten mulighet for ulovlig nedlasting hadde jeg heller vært villig til å vente, og heller se det på TV (hjemme hos foreldrene mine på ferie) eller kjøpe DVD/Blu-ray. Jeg er ikke avhengig av å se GoT eller Girls ukentlig, selv om det selvsagt er fint. Det er vel også de to eneste TV-seriene fra HBO jeg følger pdd. Med et godt dokumentarutvalg (som strengt tatt burde vært der) hadde jeg vurdert å droppe én bedre middag i måneden. Riktig? Antageligvis ikke, men det er slik det blir.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I andre ord du kommer til å piratkopiere til the ends of days. Jeg tviler på at et sted for alt sånt blir mulig, uten at de bak tjenesten bryter loven med piratkopiert materiale.

 

Hvorfor kan ikke Netflix tilby strømmen uten menyen?

Det betaler jeg gjerne for!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...