Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en ignorant og tåpelig kommentar.

Hvorfor? Jeg personlig har ikke noe problem med at folk betaler for VPN + amerikansk konto, men regner da med at de må budsjettere utifra noe når de skal kjøpe avtaler for å styrke det norske utvalget, og er det egentlig så mye annet å budsjettere ut ifra enn hvor mange abonnenter/hvor mye penger de drar inn? Det kunne sikkert vært løst lett ved å f.eks kutte ut skandinaviske programmer og filmer som kun er tilgjengelig for oss, men det er nok endel som hadde savnet det.

Lenke til kommentar

Tror dere hovedsakelig at norske brukere kommer til å betale for amerikansk konto? De få som besøker diskusjon.no, eller går utenfor VG.no og Facebook som har peiling på hvordan skaffe seg en amerikansk konto er et lite tall. Det er ikke et megastort tall.

Netflix ser ikke på Norge som et eget sted, de ser på Skandinavia som et eget sted med noe lokalisert innhold for hvert av landene.

Mye av grunnen til at Norge har et "svakt" innhold er ikke på grunn av hva Netflix tjener her til lands. Men det er hva de har mulighet til, på grunn av andre har VoD-rettigheter på det meste annet her i Norge og Skandinavia. Derfor også Justified sesong 2 først kom nå, siden Viaplay/Viasat hadde dem i et vindu, så dermed fikk Netflix endelig sesong 2 etter dette hadde utgått.

Netflix går også bra her i Skandinavia sist gang jeg så et presseskriv fra dem, så dette med at Netflix ikke tjener nok er noe oppspinn folk har fordi de ser ikke det beste innholdet.

Det har mer å si enn det, Netflix driver konstant med å gjør avtaler med andre leverandører for Skandinavia. Derfor vi også ser at Netflix vil få noe eksklusivt som nye episoder av The Killing en uke etter i AMC/USA i sommer, noe som bare vil være tilgjengelig for skandinaviske brukere, ikke amerikanske (de må vente til hele sesongen er ferdigsendt).

Dere må huske at Netflix også er ganske så nytt. Det er ikke som Netflix har vært i Norge i flere år allerede. Tjenesten ble jo så og si nettopp lansert, og ikke alle som er potensielle kunder kommer på dag 1. Dette vet Netflix, fordi de også har erfaring og tålmodighet med dette fra tidligere.

Endret av Maury
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg tror da selvsagt ikke det, men det er ikke bare her på forumet jeg har merket meg en tendens til dette, det er sånn ca overalt. Og om det er Norge for seg seg eller skandinavia er vel irrelevant, da det garantert er på samme måte der og. Og ja, jeg vet at de ikke har muligheten til å sikre seg mer rettigheter pga andre tjenester osv, men det må fremdeles være lønnsomt for at de lage nye avtaler og jobbe mot et utvalg som kan sammenlignes med det amerikanske.

Tror jeg at Netflix tjener såpass lite her at det er et problem? Nei, selvsagt ikke, men greia handler jo om det å betale for norsk abonnement kontra det å bruke VPN og betale for et amerikansk ett. Hva hadde skjedd med tjenesten her om alle hadde gjort det? Nå kommer det selvsagt ikke til å skje, og bra er det, men å kritisere noen for å bruke MediaHint og/eller for å ønske å bruke det norske innholdet istedenfor VPN og/eller kun amerikansk innhold er i mine øyne enda mer ignorant og tåpelig enn kommentaren til glennandre, hvor du faktisk kunne utdypet og forklart litt mer.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri kritisert noen for å bruke Mediahint, alt jeg har sagt er at jeg opplevde at tillegget gikk tregt og at jeg ikke likte det. Og at VPN + amerikansk konto vil være billigere. Her virker det mer som du vil bare smøre meg i et dårlig lys som du alltids gjør. Det er barnslig.

Lenke til kommentar

Nei, det var jo heller ikke rettet mot deg. Alle som har lest tråden her ser jo det.

Jeg spurte hvorfor det han skrev ar en ignorant og en tåpelig kommentar, samt at du kunne utdypet svaret til glennandre istendenfor å bare skrive det du skrev. Herre min hatt, ikke ta alt så jævla personlig. Det handlet om Netflix.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mon tro om Norge hadde fått et bedre utvalg om grådige nordmenn hadde valgt norsk Netflix-konto?

Norge har dårligere utvalg fordi de som sitter på de norske rettighetene til saker og ting tror vi ennå er på nittitallet, og stikker kjepper i hjulene . Netflix ønsker så klart til å tilby et så bredt produkt som mulig på alle sine markeder, men av og til skal det ikke være lett. Det er av samme grunn andre digitale produkter er tilgjengelige ett sted, men ikke et annet. I grunnen får markedet som fortjent nå, dette er etterdønningene av reguleringskåtheten, grådigheten og bakstreberskheten de tidligere har utvist, bare synd at det skal gå ut over oss også. Men, de kunne nok gjort det mye vanskeligere å omgå problemet om de bare ville, det holdes nok på et minimumsnivå for å tilfredsstille rettighetshorene og ikke noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg elsker Rectify. Utrolig vakker og rørende miniserie synes jeg.

Aden Young spiller hovedrollen så godt og troverdig. Men den er ikke for alle. Går i sakte tempo, og har et veldig indie-preg ovenfor seg, men det er noe jeg liker tiltross for å ikke være så stor fan av det.

Lenke til kommentar

Bruker Media Hint jeg også. Slår det bare av og på som jeg vil, og funker uten problemer.

Eneste som er litt dumt er at jeg ikke får brukt amerikansk netflix på xboxen.

Joda, det får du. Bytt DNS i nettinnstillingene.

Primary: 190.14.36.90

Secondary: 109.123.111.24

Vips, du har amerikansk Netflix på konsollen.

Lenke til kommentar

Hannibal er knall spør du meg. Mads Mikkelsen er herlig creepy, og Laurence Fishburne passer godt inn i sin rolle. Husker ikke hva hovedfyren heter, men han gjør en solid rolle.

Hovedfyren er Will Graham, som spilles like solid som Mikkelesen gjør Hannibal av Hugh Dancy (som forresten er gift med Claire Danes fra Homeland). Herlig hvordan de har nailet både Graham og Hannibal. Likte Ed Norton sin rolle som Graham i Red Dragon, men tv-utgaven vokser mer og mer på meg i en veldig positiv forstand.

Og ja, jeg er jeg helt enig i Heilage. Serien er knall, for meg nesten den beste nye serien i år.

Lenke til kommentar

Joda, det får du. Bytt DNS i nettinnstillingene.

Primary: 190.14.36.90

Secondary: 109.123.111.24

Vips, du har amerikansk Netflix på konsollen.

Takker og bukker!

Fikk opp amerikansk innhold i alle fall. Får prøve å streame noe en annen gang.

Bør jeg endre det tilbake til det vanlige når jeg skal spille over xbox live?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...