Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen vits i å bruke tradisjonell VPN og abonnere på amerikansk Netflix. Abonner på norsk netflix og bruk Media Hint pluginen til Firefox og Chrome. Da har du tilgang på Norsk og Amerikansk Netflix når du vil til samme pris.

Nop. Unblock-US + amerikansk Netflix koster ~73NOK.

Unblock-US er heller ikke en VPN men en reverse proxy som brukes kun til "IP-sjekken", all media content blir streamet direkte fra Netflix serverne.

Lenke til kommentar

Man kan fint bruke norsk Netflix med en amerikansk bruker. Akkurat som man kan bruke amerikansk Netflix med en norsk bruker. Det eneste man trenger å gjøre er å endre DNS IP(de har even et program som gjør det for deg) til Unblock-US sine servere for å da kunne bytte mellom norsk, amerikansk og andre land som svensk, dansk etc. Eventuelt bruke en addon til browseren som redirecter "netflix.com" til deres DNS eller sette DNSmasq på routeren til å gjøre oppslag på "netflix.com" med deres DNS IP. Da vil man fint kunne bruke både netflix.com og netflix.no uten noe ekstra programmer etc.

Men for all del gjør hva dere vil. Jeg skal ikke tvinge dere til å betale litt under norsk pris, få bedre hastigheter enn Mediahint og slippe å styre med VPN programmer. :p

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Du leser tydeligvis ikke hva jeg skriver. Det er NULL forskjell om jeg bruker MediaHint eller ikke. Så hastighet har ikke en dritt og si for meg selv. Om andre sliter med MediaHint så får vel de bruke Unblock-US, men for meg selv ville dette bare spart meg 6 kroner i måneden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Ser fortsatt ikke hvorfor jeg skal gidde å bruke et ekstra program og ekstra tid på dette bare for å spare 6 kroner i måneden."

Alt jeg ser er kverulering på noe som ikke er sant. Det tar like lang tid, om ikke mindre å sette opp Unblock-US vs Mediahint. Men whatever, orker ikke å diskutere dette noe mer.

Lenke til kommentar

Hva er det du skriver her? Du snakker jo bare piss her. Det tar flere ganger så lang tid å sette opp Unblock-US som MediaHint? Du vet hva MediaHint er? Har jeg lyst til å bruke MediaHint skriver jeg "MediaHint" i google og åpner første link. Deretter trykker jeg "Start Using" og "installer" i chrome webstore som popper opp. Jeg er da ferdig med å sette på MediaHint. Du trenger ikke sette opp noe faktisk. Skal jeg i gang med Unblock-US så må jeg inn på sidene dems, registrere trial bruker, åpne mail, trykke på link, laste ned program eller sette opp DNS selv, start maskina på nytt og så kan jeg bruke det. Og etter 7-day trial må jeg sette opp betaling.

IKKE kom her å si at jeg kverulerer. Nå er det faktisk du som kverulerer og snakker om ting du tydeligvis ikke har peiling på.

Endret av Refsa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg om det å bytte mellom DNS servere og/eller sette opp på en ny enhet for å bytte mellom norsk/amerikansk Netflix. Å neeeeei det tar hele 5 minutter å skrive inn mailen sin og et passord pluss skrive inn betalingsinfo. Nei fint det funker med MediaHint til deg da så slipper du å sløse bort hele dagen din på engangssetup av Unblock-US!

Btw du trenger ikke å starte maskina på nytt. Det er kun noe de sier til noobs som ikke vet hvordan man flusher DNS.

Lenke til kommentar

Også kan man kanskje sette en strek der? Ufattelig kjip diskusjon som jeg (og trolig mange andre) bryr oss fint lite om. Dere kverulerer begge to.

Hva syns folket om Vikings? Var litt kult i starten syns jeg, men i episode 6 hoppa jeg av. Makan til virkelig kjipe greier skal man lete lenge etter.

Og Curb vs. Klovn vs. Helt Perfekt som har blitt diskutert her før; Jeg syns den norske og danske er ganske bra. Har nå sett nesten hele ses1 av Curb. Blir det bedre eller? Jeg er litt skuffa for å være ærlig, men den funker greit.

Lenke til kommentar

Og Curb vs. Klovn vs. Helt Perfekt som har blitt diskutert her før; Jeg syns den norske og danske er ganske bra. Har nå sett nesten hele ses1 av Curb. Blir det bedre eller? Jeg er litt skuffa for å være ærlig, men den funker greit.

Vel, er du oppdratt til å like Pepsi så er ikke nødvendigvis at du vil like Cola-Cola med en gang. Kanskje aldri. Jeg personlig ville ikke levd i en verden uten Coca-Cola.

Curb Your Enthusiasm er så mye bedre enn både Klovn og ihvertfall Helt Perfekt, selv om jeg liker Klovn også. Spesielt så har de siste sesongene av Curb vært de beste. Da serien begynte å få mer en sammenhengende handlingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom med et godt produkt først. Ikke forvent at vi skal betale for shit som kan bli oppgradert til en turd.

Jeg betaler gledlig for en "norsk" Netflix hvis innholdet er på nivå med den amerikanske. Heck jeg betaler gjerne 200,-/mnd for å få alt som vises på TV innen 24hr etter det er vist i USA. Too bad dette ikke kommer til å skje da streamingtjenester er bakerst i køa.

Lenke til kommentar

Curb > Klovn > Helt Perfekt for meg, selv om jeg har sett mer av de to sistnevnte. Forresten, begynte å se Arrested Development på fredag (har bare sett et par tilfeldige episoder tidligere), og har storkost meg. Det er bare synd at eksamen nærmer seg med stormskritt, og jeg helst bør ha 50 timers leseuker. Nydelige cameos også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...