Mladic Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Slik jeg kaller det så er sesong 2 og 3 der du nevner egentlig bare sesong 1 og 2. Den første serien er i grunn bare en miniserie (var også alltid ment å være det også). Synes Cinemax sine sesonger er klart beste. Slutten på Vengance var utrolig tøff, selv om jeg var litt ufornøyd med den rotingen i ørkenen på starten av sesongen. The Wire, Arrested Development, Justified, Oz og Band of Brothers. Men de viktigste seriene for meg er Veronica Mars, Oz, Lost, Arrested Development og The Wire. The Wire fordi den rundt 2004-2005 ish fikk meg til å verdsette kvalitetserier synes jeg, ettersom den lærte meg i grunn heller å ta tid med noe. Arrested Development fordi den simpelt er dritmorsom og fikk meg mer interessert i komedier. Veronica Mars litt fordi den stavfesta det at du ikke burde dømme noe fra utseende til serie. Ettersom serien, til tross for å være en ganske billig produksjon var simpelt en av de beste dramaproduksjonene i sin tid. Lost fordi den lærte meg mer å verdsette karakterer mer, og simpelt var den serien som tok hjerteplassen jeg hadde for X-Files før det når det kom til sci-fi serier. Oz fordi det var den serien som fikk meg til å verdsette HBO og startet greiene litt for å like kvalitetserier for meg. Betyr det at favorittseriene dine er mer basert på nostalgiske og minneverdige følelser du får av dem? Akkurat som favorittspill til gamere, som baserer de seg på gamle spill de spilte i barndommen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ikke så mye nostalgiske følelser, men at de er minneverdig er viktig. The Wire, Justified, Arrested Development og Oz har en haug av disse. Også i nærheten like store favoritter som Mad Men, The Sopranos og The Thick of It. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Minneverdig ja, ihvertfall står Lost fram som en bauta pga. mysteriet, konteksten, teoriene og debattene som fulgte i kjølvannet av serien mens den pågikk. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ingenting var så gledelig som å lese recaps, teorier og annet om Lost etter hver episode her på diskusjon.no! Savner den følelsen. 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Husker jeg skrev en haug av dem her. Prøver innimellom å gjøre det på Serienytt.no, men det går som oftest til skleis (ikke nok tid ved siden av en heltidsjobb og andre ting). Lenke til kommentar
nybb Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Ja, jeg husker at du skrev en del, også Choeekas var en meget ivrig bidragsyter, til min store glede. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Satt i går å så 4 episoder av Viking. Hvorfor i all verden har serien fått 8,9 i score på IMDB? Enkelte av skuespillerne passet rett og slett ikke inn i serien, å det virker litt som om budsjettet til serien har vært veldig lavt. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Choeekas var enda mer ivrig enn meg og. Koselig fyr, eneste som jeg ser nevner serien nesten lengre. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Noen som vet noe om Parks and Recreation sesong 6? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ganske sikkert, ikke noe grunn til at det ikke blir noe. Beste komedien i seertallene til NBC når det kommer til komiserier som ikke avsluttet eller avsluttes i år. Whitney blir kansellert (endelig), sammen med 1600 Penn og den homofile-par sitcomen til Glee-sjefen Ryan Murphy. Community og Go On blir fornyet også, men ikke noe full sesong på Community mest trolig. Noe endelig bekreftelse på dette kommer ikke før i mai. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Går Whitney enda? Tydelig at jeg ikke var en del av den demografiske målgruppa for å si det sånn. Fæl serie. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg tror sesong 2 ble sendt ferdig i mars. Med John Cleese i en gjesterolle mener jeg en gang i sesongen, som virker så rart og feil. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kjekt å høre at Go On blir fornyet, jeg var redd det skulle bli kansellert iom seertallene ikke har vært så høye, men så er det jo ingenting på NBC som har så veldig gode seertall så det er vel strengt talt ikke så rart. En ting jeg alltid har spekulert i er om NBC kunne ha tjent veldig mye på å delta i en form for streamingtjeneste elns som var tilgjengelig for europeere, det virker litt på meg som om serier som Community, som krever litt mer av seeren mtp kjennskap til popkultur og den slags har slått langt bedre an hos europeere som hovedsaklig ikke betaler for seg. Maury, har du sett Love/Hate? Det er et irsk drama som har blitt sammenlignet med The Wire ved flere anledninger, jeg tenkte jeg skulle begynne å se det i løpet av 1-2 uker. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Nesten så jeg blir sjokket over at noen spør om britiske/irske serier igjen her som ikke heter Luther eller Sherlock. Fint at noen faktisk finner ut at britene spesielt har noe mer å by på. Love/Hate er ikke direkte noe The Wire. Det er bare sikkert noen fjols som ikke har satt snuta si lengre enn amerikanske serier som ikke klarer å sammenligne den med noe fra england eller Irland som har blitt vist opp igjennom de siste årene. Love/Hate er bra, selv om jeg likte sesong 1 ikke så mye, likte jeg mer de to siste. Serien har et godt fokus på den kriminelle underverdenen, men det er ikke noe særlig god fokus i serien utenfor de kriminelle aspektene (noe ikke serien nødvendigvis trenger så mye). The Wire var god fordi den fokuserte på så mye mer, og med riktig dybde. Det var ikke bare det rundt det kriminelle som var bra i The Wire. Det var også bra fokus på så mye mer som media, politkkk og skole. NBC eier Hulu. Så mesteparten av seriene til kanalen tilhører Hulu, og er å se der gratis, og vil neppe være noe serier som kommer ganske så ferskt til Norge ettersom de ikke vil satse på tjenesten utenfor USA (jeg har allerede erfart at tjenesten ikke fungerer i Canada også, selvfølgelig dette uten VPN). Dessverre så lenge penger eksisterer og andre som Netflix og HBO Nordic ikke er villig til å betale så mye, så vil seriene til kanalen (som er hovedsakelig ikke komme så tidlig her ettersom de seriene til kanalen som kjøpes opp her i Norge hovedsakelig går til vanlige tv-kanaler. Du har bare Parks And Recreation som sendes omtrentlig i nærheten av den amerikanske premieren på C More her i Norge. Endret 1. april 2013 av Maury 1 Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Maury: Jeg la merke til at du tidligere i tråden skrev at Justified sesong 2 ville bli lagt ut på Netflix om noen dager, og jeg ser nå at den er ute. Hvor fikk du denne informasjonen? Er det et sted man kan få oversikt over nytt innhold som slippes til Netflix? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Fikk det fra pressefolket til Netflix i Norge som sender ut slik informasjon til tider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) 2. april 1978......Dallas Endret 5. april 2013 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det er nesten vanskelig å tro at Hannibal kommer til å bli sendt på NBC. Piloten er så bra, godt spill, godt regissert, skremmende, smått sjokkerende, creepy og ja veldig bra stykke tv. David Slade kan faen meg regissere tv, hans arbeid med Awake-piloten og Breaking Bad var så godt. Hannibal er også det, og med godt manus fra Bryan Fuller blir det bare simpelt så mye mer annerledes enn alle disse forbanna serieal-killers showene der ute. The Following er svakt, det er på grensa til søppel, det er Criminal Minds med et mer sammenhengende plott. Den får de dårligste sesongene til Dexter å virke gode. Hannibal er hva tv trenger mer av. Ting rundt noe kjent, som bare gjør det enda bedre. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Åja, starten var litt tråkig, men likevel grei. Men når Mikkelsen kommer inn blir det spennende. Dancy og Mikkelsen gjør begge gode roller. Ikke bare Mikkelsen. Greia med Dancy sin karakter er at karakteren er så sosialt tilbakstående, litt sånn som Dexter Morgan. Bare at Will Graham (Dancy) ikke dreper folk. Fishburne er grei også. Spent på gjesterollene som kommer. Serien har jo Gillian Anderson, Lance Eriksen (fra Milienium), Eddie Izzard og sånt i kommende episoder etter første episode som har premiere denne uka. Spent på hvordan serien forsetter. Anmeldelsene er så langt positive av de to jeg har sett smått over som tar for seg mer enn første episode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå