Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre her som har sett ferdig sesong 1 av Banshee? Gleder meg til mer :) Enkel og tøff action og mye pene damer + mye sex i god, gammel Cinemax standard! En del greie prestasjoner der også, selv om alt ikke er helt på topp. Verken manus/dialog eller skuespillerprestasjonene, men alt i alt en ålreit serie for den som vil ha simpel action med mye spenning.
Jeg liker også Banshee, det er kjempekjekt. Mast interessen for Strike Back ganske kjapt, men Banshee gjorde etlerannet helt rett, gleder meg virkelig til å se hvordan konflikten mellom Proktor og indianerene eskalerer osv. Banshee er ikke perfekt, men det er jæklig artig for det.

Har ikke sett at det ble nevnt her, så slenger det inn jeg! http://www.vg.no/ram...?artid=10108863

Gangs of New York skal bli TV-serie! Håpene mine går opp nå, for jeg synes filmen er fantastisk bra.

Spent på hvem som skal regissere og produsere, og ikke minst skuespillerne.

Har ikke hatt tid til å søke, men må jo finnes mer info om dette.

Maury vet sikkert alt som er å vite om det
Lenke til kommentar

Har ikke sett at det ble nevnt her, så slenger det inn jeg! http://www.vg.no/ram...?artid=10108863

Gangs of New York skal bli TV-serie! Håpene mine går opp nå, for jeg synes filmen er fantastisk bra.

Spent på hvem som skal regissere og produsere, og ikke minst skuespillerne.

Har ikke hatt tid til å søke, men må jo finnes mer info om dette.

Skal bli tv-serie er bare VG og Dagblad-journalistikk som skrives av noen som burde holdt seg langt unna skriving om tv.

Det er bare så langt et prosjekt. I den amerikanske tv-industrien så er det over 1000 prosjekter som settes i utvikling i året til sammen. Det sier seg vel selv at alle disse prosjektene ikke ender opp på tv-skjermen, vel?

Gangs of New York-prosjektet er enda ikke solgt til en kanal enten som et prosjekt i utvikling, pilotepisode eller serie enda. Det er ganske tidlig. Om isåfall serien blir plukket opp så vil jo Scorsese ihvertfall regissere første episoden, ganske så sikkert ihvertfal, hvis han ikke hyrer inn en like god regissør som han mener han er selv. Dette vil da legge "grunnverket" for hvordan den potensielle serien vil se ut visuelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aaaah, jeg kan ikke tro at jeg ikke har sett Strike Back før nå. IMDB mente jeg ville like den fordi jeg elsket The Unit. Men jeg så 20 minutter av den første episoden og syntes den var døv. Bestemte meg for å gi den et nytt forsøk og hadde den surrende i bakgrunnen. Det tar skikkelig av etterhvert. Sesong 2 & 3 med nye hovedkarakterer og nytt produksjonsselskap er skitmorro :)

Lenke til kommentar

Slik jeg kaller det så er sesong 2 og 3 der du nevner egentlig bare sesong 1 og 2. Den første serien er i grunn bare en miniserie (var også alltid ment å være det også). Synes Cinemax sine sesonger er klart beste. Slutten på Vengance var utrolig tøff, selv om jeg var litt ufornøyd med den rotingen i ørkenen på starten av sesongen.

Jeg fulgt litt med på denne tråden, og mitt inntrykk er at du har veldig god peiling på TV-serier. Derfor lurer jeg bare på hvilke tre serier er dine absolutt favorittserier?

The Wire, Arrested Development, Justified, Oz og Band of Brothers. Men de viktigste seriene for meg er Veronica Mars, Oz, Lost, Arrested Development og The Wire.

The Wire fordi den rundt 2004-2005 ish fikk meg til å verdsette kvalitetserier synes jeg, ettersom den lærte meg i grunn heller å ta tid med noe.

Arrested Development fordi den simpelt er dritmorsom og fikk meg mer interessert i komedier.

Veronica Mars litt fordi den stavfesta det at du ikke burde dømme noe fra utseende til serie. Ettersom serien, til tross for å være en ganske billig produksjon var simpelt en av de beste dramaproduksjonene i sin tid.

Lost fordi den lærte meg mer å verdsette karakterer mer, og simpelt var den serien som tok hjerteplassen jeg hadde for X-Files før det når det kom til sci-fi serier.

Oz fordi det var den serien som fikk meg til å verdsette HBO og startet greiene litt for å like kvalitetserier for meg.

Lenke til kommentar

Leste om den scenen der i Empire (intervju med bl.a Roth), han var helt klar på at det skulle være helt for Jævlig å bli transformert og ville ikke spare på noe.

Ble overrasket over hva han slapp unna med selv, og henviste også til en annen scene i første episode.

Blir bra!

Lenke til kommentar

You got to be fucking kidding me.

En varulv-transformasjon i Hemlock Grove. Noe av det villeste jeg har sett. NSFW

http://www.ign.com/v...nster-is-within

Så folk likte dette? Jeg likte den scena selv, men så ser jeg at hauger av folk bitcher om det på nettet. Jeg er veldig spent på serien.

Synes Hemlock Grove og de andre "originalene" til Netflix viser godt hvordan Netflix tar over de viktigste gruppene tjentene kan hanke inn. Du har de som liker kvalitetsdramaer med House of Cards, kvalitetskomedie med Arrested Development sesong 4, American Horror Story/True Blood-fansen med Hemlock Grove (litt ihvertfall), og trolig Weeds-fansbasen med den nye serien som kommer fra hun som lagde Weeds.

Lenke til kommentar

Jeg synes den er brutal og slik en transformasjon skal være.

Greit at øye-biten var litt over the top, men jeg tror den største kritikken rettes mot hvordan varulven faktisk ser ut.

Som det har blitt sagt dog, de tidligste varulv-mytene gikk vel ut på at ulven var "inne" i kroppen og brøt seg ut, ikke at det ble en magisk forvandling.

Lenke til kommentar

Skjønner hvis folk klager på at det er en vanlig ulv, istedet for en på to ben og slik (ihvertfall jeg) har tenkt på varulver. Gjør meg ingenting da, går an å ha forskjellige typer varulver akkurat som med zombies.

Men skal klage på at scenen er for brutal? Da har de lite fartstid på internett isåfall. Brutal og stilig forandring, akkurat som det må være. Noe annet hadde vært for pysete og barne-tv vennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...