Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Så på miniserien The Phantom fra 2009 denne uka. Var kjempefan av Fantomet da jeg var mindre og ble litt nysgjerrig da jeg oppdaget at det var laget en miniserie av tegneserien.

De første 20 minuttene var, i mangel på en godt norsk uttrykk, "cringe worthy", men deretter tok det seg opp noe. Denne utgaven av The Phantom er en slags moderne variant av Fantomet der mesteparten av handlingen foregår i storbyen med teknologiske nyvinninger ala James Bond/Batman, men vi tar også turen innom Bengal og den kjente grotten til Fantomet. Sett bort i fra et par logiske brister, usannsynligheter og cliffhangeren som la opp til en fortsettelse, står The Phantom på egne ben og var en fornøyelig tidtrøyte på ca 3 timer. Litt usikker dog på hvor interessant serien er for de som ikke har noe forhold til Fantomet.

Jeg og en kompis så denne for en stund siden, det var som en diger snørrklyse i trynet til Lee Falk.

Makan til dritt skal man lete lenge etter. syntes synd på Isabella Rosselini

Lenke til kommentar

Amerikansk politikk og britisk politikk er forskjellig. Men hva som skjer i selve er det ingen som vet for sikkert, det er ikke sagt at akkurat det samme som skjer med Francis i britiske utgaven vil skje med den amerikanske. Jeg ville uansett sett den britiske, som er god, og bedre enn den amerikanske.

Lenke til kommentar

I påskekrimmens ånd har jeg jeg å se Case Histories med Jason Isaacs i hovedrollen. Typisk britisk krim, men jeg synes det holder et høyere nivå enn klassikere som Inspector Morse, Midsummer Murders og lignende som jeg egentlig ikke liker. Liker også at serien ikke følger oppskriften "1 mord, 1 oppklaring" per episode, men det er flere baller i luften samtidig og det foksueres en del på Isaacs karakter og historie.

Halvveis inn i første episode oppdaget jeg et kjent fjes. Rose Leslie fra Game of Thrones!

Lenke til kommentar

Rose Leslie var grei i Downton Abbey også. Litt morsomt å se henne i Game of Thrones rett etterpå jeg hadde sett ferdig til der rollen hennes på Abbey avsluttes.

Case Histories er veldig grei. Jeg synes Awake er langt bedre, men igjen så kan ikke seriene akkurat sammenlignes så mye. Slik jeg er fan av Issacs så kunne jeg godt sett han lest en bok. Anbefaler deg å sjekke ut Brotherhood, en eldre Showtime-serie (kanalen bak Dexter og Homeland). Utrolig gode skuespillere i serien der med folk som Issacs, Jason Clarke, Fionnula Flanagan, Annabeth Gish og Brían F. O'Byrne i rollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...