Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Nå er det vel bare 6 episoder av Dallas med JR Ewing igjen , helt ufattelig at en slikt TV ikon er borte.

I USA er det 2 store rollefigurer som folk flest har hørt om , nemlig Fonzie og JR.......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Sitter og mimrer med Borettslaget , sesong 2 & 3......

-Nikolai , vestkantgutten som ville bli musiker

-Dieter , tyskern/cross dressern

-Pelle , dansken

Likte Niko best av disse 3........

Anders Kartomten (1928-2012) aka Abrahamsen........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Ferdig med andre runde av Damages.. Flate for en bra serie jeg synes det er!! :) Det vil si, sesong 5 har jeg bare sett 1 gang..

Anbefales!!

Sesong 1 er fantastisk, spesielt Ted Danson og Zeljko Ivanek.

Sesong 2 er ganske god, John Hurt gjør en god rolle.

Sesong 3 er grei, men Martin Short var den eneste nye karakteren jeg likte noe særlig.

Sesong 4 var bedre enn de to forrige. John Goodman og Dylan Baker var flotte.

Sesong 5, Glenn Close gjør sin beste tv-prestasjon og kanskje beste prestasjon hennes noensinne.

Lenke til kommentar

Oi, oi, Top of The Lake var veldig god. Elisabeth Moss gjør en sterk rolle, nesten enda bedre enn på Mad Men og. Veldig kult for en stor Mad Men-fan å se Moss gjøre noe annet enn kjedelige biroller i romcoms, og heller noe røffere som Top of The Lake.

Godt regissert, og en veldig mørk serie. Spent på fortsettelsen, et par gode skuespillere i birollene også som Holly Hunter og Peter Mullan. De gjør noen minneverdige roller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

jdmik: Nå ødela du hele sesong 3 for meg. Nå kommer jeg ikke til å se den drittserien igjen.

EDIT: Blir nok en stund til jeg ser den sesongen igjen uansett. Gleder meg til sesong 6. Mer Leo Toric (Donal Logue) og Nero (Jimmy Smits).

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Noen som følger med på Vikings? Jeg har sett alle 4 episodene nå og elsker serien så langt.

Det er mulig å se episodene fra nettsiden til History channel, hvis man forandrer proxy innstillinger i Firefox til 142.4.4.57 og port 3128 (et eksempel på en åpen canadisk proxy server). Starte videoen og når den starter er man forbi blokken. Proxy er tregt, så det er bare å skifte tilbake til din egen ip adresse igjen og se episoden. Trykk på høyre piltast for å få videoen til å starte igjen.

post-212615-0-48419200-1363677770_thumb.png

Endret av Albatraum
Lenke til kommentar

Har du kamerater med god smak da? Skrev ikke du om at de hata en serie du likte for en stund siden?

Ser ingen beskriver Vikings som den beste serien ever, men heller en grei vikingserie, noe den er. En god cast og noen gode regisserte scener her og der. Synes ikke serien har noe særlig dårlig skuespill, men noe ikke eksepsjonelt, selv om jeg liker Byrne, Fimmel og Skarsgård i serien en del. Sleit med språket i starten, men ble vandt med det.

Lenke til kommentar

Norrønt var tale og skriftspråket vårt på den tiden. Det er bare noen få ganger de faktisk tar det i bruk og mest under kamp når motstanderen står en armlengde unna. Skuespillet er ikke det beste jeg har sett, men det er ikke det jeg verdsetter høyest når jeg sier at jeg elsker vikings. Det jeg elsker er at serien handler om vikinger og jeg har alltid vært stolt over at vi en gang var det.

Lenke til kommentar

Folk som tar seg bryet med å registre seg på imdb er stort sett hipstere som liker bedre en ti timer lang sorthvit 8mm film om en ensom smørblomst sitt harde liv på den russiske tundra en en actionfilm med pupper og pistoler.

Gjelder vel det samme for serier :)

Lenke til kommentar

Folk som tar seg bryet med å registre seg på imdb er stort sett hipstere som liker bedre en ti timer lang sorthvit 8mm film om en ensom smørblomst sitt harde liv på den russiske tundra en en actionfilm med pupper og pistoler.

Gjelder vel det samme for serier

Det er så feil som det kan bli; ingenting er mer overvurdert på IMDB enn hjernedød spenningsfilm.

Endret av Lord Britishface
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesong 1 er fantastisk, spesielt Ted Danson og Zeljko Ivanek.

Sesong 2 er ganske god, John Hurt gjør en god rolle.

Sesong 3 er grei, men Martin Short var den eneste nye karakteren jeg likte noe særlig.

Sesong 4 var bedre enn de to forrige. John Goodman og Dylan Baker var flotte.

Sesong 5, Glenn Close gjør sin beste tv-prestasjon og kanskje beste prestasjon hennes noensinne.

Veldig enig!! Mange gode prestasjoner igjennom serien, og jeg må si begge de to kvinnelige hovedpersonene gjør gode fremføringer! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...