Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Ferdig med episode 13 av House of Cards nå. Forferdelig bra serie enda, og jeg liker retningen den tar. Stemningen sitter som et skudd, utrolig spennende til tider og musikken er spot on. Fint med at det slapp hele sesongen på en gang også. Så 1-7, så tok jeg pause, og nå har jeg sett de andre ila noen dager, akkurat når det passer meg. Herlig system. Litt kjedelig at man må vente til neste år med sesong 2 da, hvis jeg leste riktig.

Hvorfor ringte telefonen på slutten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere her som har tenkt at det ville vært fantastisk om HBO laget en Sci-Fi serie litt i samme stil som Game of Thrones? Og da tenker jeg at man tar et tilsvarende stykke arbeid som George R. R. Martins - A Song of Ice and Fire og lager en fullverdig episk serie slik HBO nå gjør med Game of Thrones.

Klart vi har jo hatt gode dci-fi serier før som Star Trek, Battlestar Galactica, Babylon 5.. men jeg føler at det fortsatt mangler noe. HBO burde gjøre et forsøk på å gjøre sin vri på et kjent episk sci-fi verk. Gjerne noe tankevekkende, provoserende intelligent og modent med skikkelig regi og skuespillere.

Det burde komme og jeg gleder meg!

Lenke til kommentar

Greia er at Game of Thrones koster shitloads med penger, og de kan ikke ha to prosjekter i den graden samtidig på kanalen.

Kanskje interessant, men George R. R. Martin skal etterhvert prøve å pitche om et sci-fi prosjekt, basert på hans Tuf Voyaging (om jeg husker riktig, fra hva Thommesen sa en gang).

Lenke til kommentar

Rett fra bloggen til GRRM:

PPS It has also been suggested that I make TUF into a TV series. Hey, love to. But it's not up to me. I need to find a studio and network willing to back a new space show to the tune of many millions of dollars, and that's not easy. I have pitched Tuf before, and hope to pitch him again, Real Soon Now, but honestly, he's a tough sell. Television likes its starship captains sexy, like Kirk and Captain Tightpants and Rocky Jones. Tuf is a towering, hairless, fat, pompouse fellow who talks like Alfred Hitchcock and loves pussycats. Not an easy part to cast either... but hey, every time I see Conleth Hill playing Varys, I go "Hmmmmmmmm."

Jo større suksess a Game of Thrones har, desto mer bærer navnet hans, og dermed sjansen for at HBO en gang ønsker å utvikle serien, men dette er nok langt fram i tid, og jeg er dessuten litt skeptisk til kildematerialet, som ikke skal være hans beste verk. Men jo: en science-fiction serie done the HBO way, kunne vært ganske fett.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Må si det er kos å se på brødrene dal igjen.. (legenden om atlant-is) har sikkert sett den hundre ganger.

Hele greia ligger ute på nrk nett tv for de som er interressert.

Ah, Spektralsteinene er min favoritt! Herlig klassiker!

Lenke til kommentar

Men det har jo vært ganske åpenbart at det blir minst 2 sesonger til. Cumberbatch og Freeman kunne fått mer penger av å drive med filmer hele tiden, men de liker tydeligvis godt å jobbe sammen og drive med Sherlock. Bra det.

Må se Parades End ferdig snart. Fikk anmelderkopi av serien her en dag. God cast med Cumberbatch, Rebecca Hall og hun nydelige Adeline Clemmons i hovedrollene.

Lenke til kommentar

Må si det er kos å se på brødrene dal igjen.. (legenden om atlant-is) har sikkert sett den hundre ganger.

Hele greia ligger ute på nrk nett tv for de som er interressert.

Ja! Husker før da det gikk på lørdagskveldene, tror det var før lørdagsrevyen, eller etter? Atlant-is var den mest spennende :)

Lenke til kommentar

Fordi du ikke har sett den (neida).

Veronica Mars 2004-2007

Utvilsomt en av de beste tv-seriene noensinne, og denne er virkelig undervurdert. Blir ofte satt i samme genre som The OC, og One Tree Hill. Det er synd, siden denne sarkastiske, og særdeles mørke serien fortjener all ros den kan få. Seriens virkelige styrke ligger i hvor gjennomført den er skrevet. Det ligger et strålende serie plot over de to første sesongene, men også separerte sesong plot. Aka, serien må ses kronologisk, ellers kan man tro at det er noe piss slik som One Tree Hill. Det er det ikke. Så mørk som serien er kunne det aldri gå bra rating-vise, og etter sesong to blandet tv-selskapet seg inn i skriptet, og ødela serien. Så den siste sesongen er ikke noe bra dessverre. Den er litt mer ala alle andre teenage dramas.

Kort fotalt handler serien om Veronica som er 17 år gammel, og går på high school. Hennes beste venninne ble drept, og faren hennes som var sheriff ble sparket for å ha prøvd å fengsle faren til venninnen for drapet. Nå driver begge to med privat etterforskning, og Veronica må ballansere dette med skolen. Om du ikke har sett serien før, gjør det nå.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...