Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle nevne to apps jeg bruker, en til iOS og en til Android:

iOS: iTV Shows

Android: Tv Show Favs

Begge to er laget for de som like serier, ved at du får en app som gir deg sendeprogram for de seriene du følger med på, mulighet for å holde oversikt over hva du har sett, etc. Bruker dem til se hva som kommer, samt legge til ye serier når jeg hører om dem, slik at jeg ser dem i appen måneder senere når de faktisk starter

Takker for tipset. Lastet ned nå, skal teste og se hvordan den er! Kjekt å ha det på mobilen, og ikke bare PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle nevne to apps jeg bruker, en til iOS og en til Android:

iOS: iTV Shows

Android: Tv Show Favs

Begge to er laget for de som like serier, ved at du får en app som gir deg sendeprogram for de seriene du følger med på, mulighet for å holde oversikt over hva du har sett, etc. Bruker dem til se hva som kommer, samt legge til ye serier når jeg hører om dem, slik at jeg ser dem i appen måneder senere når de faktisk starter

Takk for tips!

iTV Shows 2 på iPad var meget smooth.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ooo, kommer visst s2 av Line of Duty? :) Trodde ikke det sånn som den endte...

Ja det kommer. Ikke kjent hvordan det blir, men serien var så stor i seertallene for å være sommerserie at BBC måtte kjøre på en til sesong.

Lennie James har også hovedrollen sammen med Mark Strong i Low Winter Sun som kommer på AMC (og Fox Crime Norge her hjemme) i høst. Forhåpentligvis gjør de en forbedring av den originale miniserien, som også hadde Mark Strong i hovedrollene.

Lenke til kommentar

En stor teskje med bullshit.

Americans Gods fra Neil Gaiman er ikke plukket opp. HBO, Playtone eller Neil Gaiman har ikke sagt at prosjektet er plukket opp til serie. Neil Gaiman sier selv på twitter at han ikke har levert inn manuset til en pilot en gang. Playtone og HBO gir aldri grønt lys for noe som koster millioner av dollar å produsere uten en pilot eller noe de vet fungerer.

HBO har trolig lagt ned fokuset på American Gods for øyeblikket siden Gaiman ikke har levert, og fokuserer på en ny miniserie rundt WW2 med Playtone.

Ikke noen breaking news, men jeg spurte Gaiman på Twitter hvordan det lå an med manuset til piloten. Og jeg fikk svar. :wee:

Neil Gaiman ‏@neilhimself

@Aleksmy ok. Needs two new scenes.

Vanskelig å si hvor nærme slutten det er da.

Lenke til kommentar

Fremdeles ikke confirmed to series som det sto i artikkelen din. Slik det virker nå så virker det bare ikke som at Playtone er så intressert (siden de går fram med en miniserie og tv-filmer på HBO), men kan for all del forandre seg når Neil endelig leverer inn manuset til HBO og Playtone.

Lenke til kommentar

Alltid vært et spennende prosjekt, men avhenger mye av utførelsen (bruke så lang tid på et manus er ikke lovende i grunn). Og slik avtalen er nå er at serien visstnok ikke blir noe av hva hvis HBO ikke vil forplikte seg det budsjettet Playtone ønsker for hver sesong og antallet sesonger som var med i avtalen.

Alltid større sjanser om prosjektet får med seg BBC eller en annen britisk kanal eller annen utenlandsk kanal med nok penger i produksjonen, men jeg er litt usikker på om det lar seg gjøre. Det er foreløpig ikke noe håndfast, og jeg ser ikke for meg at HBO plukker opp prosjektet til serie, men det er mulighet for det.

Personlig håper jeg mest på at FX plukker opp The Strain fra Guillermo del Toro, og ABC Marvel-prosjektet S.H.I.E.L.D. fra Joss Whedon. Begge er visst også ganske godt likt av kanalene, som lover godt for at de blir plukket opp til serier.

Vampyrer som faktisk er stygge, og Marvel-serie på tv would be so awsome.

Liten beskrivelse for The Strain:

Basert på boka fra del Toro og Chuck Hogan starter boka med at et Boeing-fly lander på den kjente flyplassen JFK uten noe tegn til liv ombord. Eph Goodweather som utforsker biologiske trusler for CDC som blir tilkalt og oppdager at alle passasjerene ombord er døde, og det er tegn til at en mystisk skapning har vært ombord flyet. Eph ender opp med å samarbeide med den tidligere professoren Abraham Setrakian som også overlevde Holocaust.

De to danner en uvanlig gruppe mennesker som representerer menneskehetens eneste håp for overlevelse når en stor gruppe vampyrer plutselig gjør sivilisasjoner til deres middagsbord.

The Strain går litt utenfor typiske vampyr-egenskaper ettersom de i bøkene ikke har noe krefter til å forføre eller glimre mennesker. De og parasitter, skall av deres tidligere menneskelig form ute etter blod for næring, mens de sprer ormer for å konvertere ofre inn til flere vampyrer under kontroll av en hersker.

Se Agent Coulson i live igjen også ville vært et høydepunkt for enhver Marvel-fanboy på tv siden vi aldri får noe særlig bedre.

http://www.youtube.com/watch?v=QAMgkpQYOSQ

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...